1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 424  تاريخ مخابره خبر:  ۲/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511020009  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۲۷:۴۳
    ۱۳۸۵/۱۱/۰۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

اهداء تنديس ويژه مصطفي عقاد به بهترين فيلم با پيام پيامبر

بيست و پنجمين جشنواره بين المللي فيلم فجر در16 بخش رقابتي و غير رقابتي از 12 تا 22 بهمن ماه سال جاري در تهران برگزار مي شود.

  به گزارش سايت سينمايي سوره، امسال 61 کشور در بخشهاي گوناگون رقابتي و غير رقابتي و نيز در بازار فيلم يا با حضور ميهمان و يا با حضور فيلم در جشنواره فيلم فجر شرکت کرده اند.
    در مجموع در اين رويداد بيش از 240 فيلم بلند سينمايي ، کوتاه و مستند از کشورهاي مختلف در بخش هاي رقابتي ، غير رقابتي اين رويداد به روي پرده مي رود که از اين ميان، 51 فيلم بلند ايراني ، 115 فيلم بلند خارجي ، 15 فيلم کوتاه خارجي ، 19 فيلم کوتاه ايراني ، 11 مستند بلند خارجي و دو مستند نيمه بلند ، 11مستند بلند ايراني و 23 مستند کوتاه خواهند بود.
    کشورهاي نروژ، انگلستان، صربستان ، اسپانيا ، تايلند، فرانسه ، آمريکا ، ايتاليا ، آلمان ، هلند ، هند ، لهستان ، سوئيس، ژاپن ، برزيل ، کره ، آرژانتين ، عراق ، مصر ، يونان ، فلسطين ، قطر ، سوئد ، مراکش ، کوبا ، دانمارک، يمن، عربستان سعودي، جمهوري چک، مالزي، قطر، بوليوي، اسلووني، ازبکستان، مکزيک، ليتواني و آفريقاي جنوبي از جمله کشورهاي حاضر در جشنواره فيلم فجر هستند.
    بخش هاي "سوداي سيمرغ" ( مسابقه سينماي ايران ) با 26 فيلم بلند سينمايي در بخش مسابقه و سه فيلم در بخش خارج از مسابقه ، بخش "جام جهان نما" ( مسابقه بين الملل ) با 22 فيلم سينمايي ، "جلوه گاه شرق " ( مسابقه سينماي آسيا) با 15 فيلم ، "در جست و جوي حقيقت" (مسابقه سينماي معناگرا) با 16 فيلم، "چشم واقعيت" ( مسابقه فيلم هاي مستند) با 11 مستند بلند و 23 مستند کوتاه ، مسابقه فيلم هاي کوتاه ايراني با 19 فيلم کوتاه، مسابقه فيلم هاي کوتاه خارجي با 19 فيلم، مسابقه فيلم‌هاي اول با 17 فيلم از جمله بخش هاي رقابتي جشنواره به شمار مي رود.
    ديگر بخش هاي اين رويداد عبارتند از بخش "بزرگداشت ماريو مونيچلي" (از دل سينماي اجتماعي ايتاليا) با 13 فيلم ، "جشنواره جشنواره ها" با 16 فيلم، "نمايش هاي ويژه مستند" با 13 فيلم ، "نمايش هاي ويژه آثار روز" با 13 فيلم ، "سينما و هنرهاي ديگر" با 15 فيلم ، "فيلمسازان نام آور و صدسالگي" با 10 فيلم ، "داد و ستد کلام و تصوير" با 10 فيلم ، سينماي پايداري با 10 فيلم از جمله بخش هاي غير رقابتي جشنواره بيست و پنجم فجر خواهد بود.
در اين جشنواره دو نکوداشت خواهيم داشت که در مراسم افتتاحيه برگزار مي شود همانطوريکه مستحضريد نکوداشت هاي امسال مربوط به "علي نصيريان" و "يداله صمدي" از هنرمندان سينماي کشور خواهد بود.
    در اين جشنواره همچنين تنديس ويژه "مصطفي عقاد" به بهترين فيلم در بخش بين الملل با رويکرد به پيام پيامبر (ص) و به مناسب سال پيامبر اعظم (ص) اهدا خواهد شد.
امسال در جشنواره فيلم فجر 34 سيمرغ بلورين در بخش هاي رقابتي ايراني و بين المللي به برگزيدگان اختصاص مي يابد و يک جايزه ويژه نيز به فيلم برگزيده سينماي ملي اهدا مي‌شود.
    بيست و پنجمين جشنواره فيلم فجر رويکرد ويژه اي به سينماي ملي داشته و در بخش هاي مختلف اين رويداد آثاري با رنگ و بوي ملي از اقليم ها و اقوام مختف ايراني به نمايش در مي‌آيد ، در واقع امسال 11 فيلم از جشنواره با ويژگي هاي قوم شناسانه به عنوان "رنگين کمان فرهنگ ملي" به نمايش در مي‌آيد که ويژگي هاي فرهنگ بومي ، آداب و رسوم اقوام مختلف را به تصوير مي‌کشند.
    اين مساله از جهت گيري هاي هويتي نوين سينماي ايران است که نمود تلاش هاي سينماگران در اين دوره خواهد بود، حضور فيلم هاي متنوع در ژانرهاي مختلف براي مخاطبين گوناگون و تنوع نسل ها فيلمسازي از ويژگي هاي ديگر جشنواره است امسال 6 فيلم در حوزه سينماي کودکان و نوجوانان به نمايش در مي آيد همچنين 10 فيلم از جشنواره نيز با مضاميني از قبيل دفاع مقدس ، انقلاب اسلامي و مقاومت و پايداري و 11 فيلم بلند ايراني از سينماي معناگرا به روي پرده خواهد رفت.
همچنين امسال 11 مستند بلند نيز در بخش "چشم واقعيت" نمايش داده مي شود بنا به پيشنهاد هيات انتخاب و با توجه به تعدد مستندهاي بلند متقاضي حضور در جشنواره، تصميم گرفته شد که يک سيمرغ بلورين نيز براي بهترين فيلم بلند مستند در اين بخش به فيلم برگزيده اهدا شود که اين سيمرغ به مجموع جوايز جشنواره فيلم فجر اضافه شد.
15 داور خارجي بخش هاي مختلف بين المللي اين رويداد را قضاوت مي کنند که داوران بخش جلوه گاه فرهنگ شرق معرفي شدند و داوران بخش هاي ديگر به همراه داوران ايراني متعاقبا معرفي مي شوند.
    فيلم هاي جشنواره امسال در 15 سينما با 19 سالن نمايش فيلم به نمايش در مي آيند که اين سالن ها عبارتند از : عصر جديد 1،2،3 ، آفريقا ، استقلال ، سپيده ، آستارا، فرهنگ ، سروش، صحرا ، جمهوري،پايتخت، اريکه ايرانيان ، فردوسي ، فلسطين ، موزه سينما و مجموعه فرهنگي آسمان، که هماهنگي لازم براي آماده سازي سينماهاي جشنواره در حال انجام است.
    از روز 19 دي ماه فعاليت هاي مربوط به سيستم هاي حفاظتي آثار جشنواره آغاز شده است و پيش بيني مي شود که اين اقدامات تا چهارم بهمن ماه پايان يابد.
امسال جشنواره به طور همزمان در استان فارس و شهر شيراز برگزار مي شود و بخشي از فيلم هاي اين رويداد در اين شهر به نمايش در مي آيد.
همزمان با برگزاري جشنواره نيز دهمين بازار فيلم و برنامه هاي تلويزيوني ايران در مرکز آفرينش هاي هنري کانون پرورشي فکري کودکان و نوجوانان از 15 تا 19 بهمن ماه جاري برگزار مي شود در اين بازار 220 ميهمان خارجي از تهيه‌کنندگان ، پخش‌کنندگان و خريداران فيلم به همراه نمايندگان جشنواره هاي مهم بين المللي از 47 کشور جهان در بيش از50 غرفه خارجي و 30 غرفه ايراني آثار خود را عرضه مي کنند.
    در اين رويداد همچنين 45 خبرنگار و عکاس خارجي از 12 کشور و از 21 رسانه خارجي متقاضي حضور در جشنواره فيلم فجر هستند تا اخبار مربوط به اين رويداد را پوشش خبري دهند.
    همچنين اقدامات لازم براي زيرنويس کردن 85 فيلم سينمايي خارجي در جشنواره صورت گرفته و اين آثار با زير نويس فارسي به نمايش در مي‌آيند.
در بخش تامين مواد خام سينمايي نيز مواد خام مورد نياز فيلمسازان تامين شده و جشنواره از اين منظر با مشکلي رو به رو نخواهد شد.
در حال حاضر 38 تنديس سيمرغ بلورين ، جايزه بزرگ سينماي ايران و تنديس هاي بزرگداشت ها و تنديس ويژه "مصطفي عقاد" ساخته شده که به هنرمندان برگزيده اهدا مي‌شود.
امسال همچنين 25 عنوان کتاب به مناسب برگزاري بيست و پنجمين جشنواره فيلم فجر همزمان با اين رويداد در دو بخش کتاب هاي تخصصي سينمايي و کتاب هاي معناگرا منتشر خواهد شد.
    فعاليتهاي اجرايي برگزاري جشنواره بين المللي فيلم فجر از فردا رسما آغاز مي شود و پيش فروش بليت هاي اين رويداد در سينما فلسطين تهران آغاز مي شود.
جشنواره فيلم فجر از روز دوازدهم بهمن ما با برگزاري آيين بزرگداشت عاشورا و محرم با حضور هنرمندان برگزار مي‌شود و مراسم بزرگداشت سينمايي اين رويداد روز پانزدهم بهمن ماه برگزار خواهد شد که در اين آيين، مراسم نکوداشت علي نصيريان و يداله صمدي برگزار خواهد شد .
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com