1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 423  تاريخ مخابره خبر:  ۱۱/۱۰/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138510110225  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۰۹:۳۷
    ۱۳۸۵/۱۰/۱۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

جشنواره‌ فيلم «گوتبرگ» با استعدادترين فيلم‌ساز جهاني را معرفي مي‌كند

جعفر پناهي داورجايزه‌ «اينگمار برگمان» شد

جوايز بين‌المللي ويژه‌اي در بزرگداشت «اينگماربرگمان» (فيلمساز صاحب سبك سوئدي) همزمان با برپايي جشنواره فيلم «گوتبرگ» به با استعدادترين فيلمسازان جهاني اعطا مي‌شود. اين فستيوال از 26 ژانويه (6 بهمن ماه) تا 5 فوريه سال 2007 در كشور سوئد برپا خواهد بود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، جعفر پناهي فيلمساز ايراني در اين دوره از جشنواره جزو يكي از پنج داوري است كه جايزه‌ اينگمار برگمان را به فيلم‌ساز برتر اهدا مي‌كند.
    همچنين قرار است در اين دوره از جشنواره با مروري به فيلمهاي به نمايش درآمده در دوره‌هاي قبلي اين جشنواره، فيلم «آينه» جعفر پناهي به نمايش درآيد.
    طبق اعلام پايگاه اطلاع‌رساني جشنواره فيلم گوتنبرگ، جوايز ويژه برگمان در اين رويداد سينمايي به منظور تشويق فيلمسازان جواني كه آثار با اهميتي به گنجينه هنر هفتم اضافه نموده‌اند به آنان اعطا مي‌شود.
    «اينگماربرگمان» كه نخستين اثر سينمايي‌اش را در سال 1946 به عالم سينما عرضه كرد امروزه به عنوان يكي از اساتيد ماندگار سينما، سهم ويژه‌اي در گسترش امكانات بياني اين هنر داشته و فيلم‌هايش تاثير مشخصي و خاصي بر آثار كارگردانان جهان بر جاي گذاشته است.
    تصميم مسوولان برگزاري فستيوال فيلم گوتبرگ در خصوص اعطاي جايزه اينگماربرگمان در حالي انجام مي گيرد كه اين فيلمساز پا به دوران 88 سالگي‌اش گذاشته است.     «جاينگ آهلوند» كارگردان اجرايي فستيوال با اعلام اين مطلب كه احساس غرور مي‌كنيم كه اينگمار برگمان اجازه داده است تاعنوان جايزه‌مان عنوان وي را به خود بگيرد، افزود: اينگماربرگمان به چشم جهانيان نه تنها يك فرد و فيلمساز سوئدي است بلكه او به عنوان يك مرجع جاودانه براي فيلمسازان هنري جهان محسوب مي‌شود.
    جايزه «بزرگداشت اينگمار برگمان» شامل يك هفته اقامت تابستاني در جزيره شخصي اين فيلمساز با نام «فارو» و اعطاي حكاكي‌هاي سنگي ساخت خود برگمان خواهد بود.
فيلم‌سازان جواني براي دريافت اين جايزه با هم رقابت مي‌كنند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com