1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 415  تاريخ مخابره خبر:  ۱۱/۱۰/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138510110222  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۰۵:۰۸
    ۱۳۸۵/۱۰/۱۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

شيوه اکران روي حضور فيلم‌ها در جشنواره فجر تأثير مي‌گذارد

در حال حاضر شيوه اکران عمومي فيلم‌هاي سينمايي به گونه‌اي است که روي حضور آثار ايراني در جشنواره فيلم فجر تاثير جدي مي‌گذارد. در حالي که پيش از اين جشنواره بر اکران تاثيرگذار بود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، مجيد مسچي، مدير عامل موسسه سينما شهر، راجع به شلوغي دفاتر آماده سازي فيلم با برگزاري جشنواره فيلم فجر گفت: جشنواره در طول سال هاي اخير با اعمال تغييرات در قوانين به سوي کاملتر شدن پيش رفته است. در حال حاضر، هر فيلمي بدون پيش شرط حضور در جشنواره امکان نمايش و اکران دارد. در حالي که قبلاً اينگونه نبود و جشنواره سدي براي نمايش فيلم ها محسوب مي شد. برنامه ريزي اکران براي سال بعد نيز توسط وزارت ارشاد شکل مي گرفت.
    وي ادامه داد: با توجه به اعمال قانون اکران آزاد فيلم ها برخي کارگردانان و تهيه کنندگان ترجيح مي دهند فيلمشان را به محض آماده شدن در نوبت اکران قرار دهند. اين امر به نمايش عمومي فيلم ها کمک مي کند و ماههاي نزديک جشنواره فصل مرده اکران نيست. به همين خاطر شاهد اکران فيلمهاي پرفروش در اواخر فصل پائيز و زمستان هستيم. البته اعمال اين شيوه ممکن است باعث غيبت برخي آثار شاخص در جشنواره فجر شود که به همين منظور بايد قانون جشنواره به نحوي تغيير کند که امکان حضور فيلم هاي اکران شده در طول سال را فراهم سازد. اين موضوع روي کاهش شلوغي توليد پيش از جشنواره تاثير زيادي مي گذارد. چون هم فيلم هاي اکران شده و هم آثار تازه توليد امکان حضور در بخش مسابقه را دارند.
    اين مدير سينمايي درباره تاثيراتي که جشنواره فيلم فجر بر روند فيلمسازي در کشور داشته است، توضيح داد: به طور قطع ميزان اين تاثير بسيار زياد است. البته اين تاثيرات را به طور نسبي مي توان بررسي کرد. جشنواره فجر به دليل ايجاد محلي براي ديدن شدن تعداد زيادي فيلم در کنار يکديگر، روي ساختار و محتواي فيلم ها و حتي روي جهت گيري هايي فرهنگي عرصه سينما تاثير زيادي داشته است. در مجموع جشنواره فيلم فجر يکي از تاثيرگذارترين جشنواره هاي سينمايي کشور محسوب مي شود.
    مسچي در مورد ميزان موفقيت مسئولين سينما در جهت دستيابي به سينماي ملي عنوان کرد: تعاريفي که مديران اين عرصه از سينماي ملي ارايه مي کنند، به صورت کلي است. در برخي کشورها مفهوم سينماي ملي با در نظر گرفتن سهم اکران آثار کشور مورد نظر در مقابل سينماي هاليوود بيان مي شود. براي نمونه، کشور فرانسه اين افتخار را دارد که در ميان کشورهاي اروپايي بيشترين ميزان اکران عمومي سينماهاي کشورش در اختيار توليدات فرانسوي قرار دارد. در ايران تعريف سينماي ملي متفاوت است و منوط به نمايش فيلم هاي ايراني نمي شود، بلکه توليد آثار با هويت بومي و ايراني است. براي دستيابي به اين نوع سينما نيازمند گذشت زمان هستيم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com