1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 351  تاريخ مخابره خبر:  ۳/۱۰/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138510030207  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۱۶:۴۹
    ۱۳۸۵/۱۰/۰۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

10 فيلم برتر 2006 به انتخاب هفته‌نامه تايم

ريچارد شيکل و ريچارد کورليس، منتقدان مشهور هفته نامه معتبر تايم، طبق روال هر سال در روزهاي پاياني سال ميلادي 10 فيلم برتر 2006 را از نگاه خود برگزيدند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، در حالي که کمتر از يک ماه به اعلام اسامي نامزدهاي اسکار هفتاد و نهم باقي مانده، اعلام اسامي فيلم هاي برتر سال از نگاه منتقدان برجسته مي تواند روي راي اعضا آکادمي علوم و هنرهاي سينمايي امريکا حداقل در بخش بهترين فيلم تاثير بگذارد.
    به نظر مي رسد تا اينجاي کار فيلم هاي کلينت ايستوود، مارتين اسکورسيزي، گي يرمو دل تورو و استفن فريرز نسبت به ساير آثار بخت بيشتري براي حضور در ميان پنج نامزد نهايي اسکار بهترين فيلم داشته باشند؛ نکته‌اي که در انتخاب منتقدان تايم هم ديده مي‌شود. 10 فيلم برتر شيکل و کورليس عبارتند از:
1- نامه‌هايي از ايوو جيما (کلينت ايستوود)
بيش از 20 هزار سرباز ژاپني که در برابر حمله وحشيانه نيروهاي آمريکايي از جزيره ايوو جيما دفاع کردند، دستور داشتند بميرند اما تسليم نشوند و بيشتر آنها مردند. ايستوود با تمرکز بر دو داستان اين حماسه تراژيک را مجسم مي‌کند: ژنرال وظيفه‌شناس و متمدن (کن واتانابي) و يک سرباز معمولي (کازوناري نينوميا) که به شکلي ناشيانه و خنده‌دار مصمم است زنده بماند. ديالوگ‌ها به ژاپني است، اما روايت ايستوود از جنون جنگ توام با شور و شوق و دلسوزي، پيامي جهاني و غم‌انگيز دارد.
2- بورات: فوايد آموزه‌هاي فرهنگي آمريکا براي مردم پرافتخار قزاقستان (لري چارلز)
احتمالا پس از الکسي دوتوکويل (مورخ و متفکر فرانسوي)، هيچ مسافر ديگري نتوانسته بود به اندازه بورات طرز تفکر عمومي مردم آمريکا را تا اين حد فاش کند. کنجکاوي مشتاقانه اين خارجي نادان، با بازي ساشا بارون کوهن، به خوبي با رفتار دوستانه، هر چند گاه ديوانه‌وار مردمي که او وادار مي‌کند خودشان باشند، هماهنگ است. ضمن اينکه اين کمدي شاد، اما آزارنده و خنده‌دارترين فيلمي که پس از "ساوث پارک" ديده ايم، يکي از بهترين مستندهاي افشاگرانه سال است.
3- مردگان (مارتين اسکورسيزي)
پليس ها يک مامور مخفي را به ميان تبهکاران مي فرستند. تبهکاران هم ميان پليس يک جاسوس دارند و جک نيکلسن با نقش‌آفريني جنون‌آميز خود نماينده نيروي اهريمني اين فيلم است. اسکورسيزي هميشه زندگي طبقه تبهکار را مورد کنکاش قرار داده، اما گره خوردن وفاداري‌هاي عذاب‌آور بهترين فيلم او را رقم زده است.
4 - يونايتد 93 (پل گرينگرس)
هيچ فيلم ترسناک ديگري نتوانسته به اندازه اين نخستين فيلم مهم ملهم از حادثه 11 سپتامبر، خيلي‌ها را به وحشت بيندازد. اين فيلم يک بازسازي دقيق از حوادثي است که آن روز در يکي از هواپيماهاي ربوده شده روي داد و تلاش قهرمانانه و بدون برنامه قبلي مسافران براي رو در رو شدن با هواپيمارباها را به تصوير مي کشد. ديدن درام توانفرسا و بسيار الهام‌بخش پل گرينگرس کاري دشوار اما ضروري است.
5- ملکه (استفن فريرز)
ملکه (با بازي عالي هلن ميرن) درک نمي کند که چرا افکار عمومي در انتظار صدور پيام تسليت رسمي به خاطر درگذشت شاهزاده داياناست، کسي که ملکه اليزابت دوم ارزش زيادي براي او قائل نبود. توني بلر، نخست وزير، او را راهنمايي مي‌کند رسانه‌ها را فريب دهد. استفن فريرز از دل اين هياهو، يک کمدي بسيار خوب درمي‌آورد و در همين حال کاري مي‌کند با ملکه به ستوه آمده احساس همدلي کنيم.
6- هزارتوي پن (گي‌يرمو دل تورو)
در اسپانيا عصر فرانکو، يک دختر کوچولو براي فرار از دست ناپدري نظامي و بدطينت خود به يک سرزمين عجيب در دل جنگل پناه مي برد. دل تورو سرسري ترين فانتزي را با خشن ترين شکل رئاليسم اجتماعي تلفيق مي کند تا ثابت کند فاشيسم يک قصه پريان درباره قدرت و کابوسي از وحشت است.
7- شبان خوب (رابرت دنيرو)
فيلم به خوبي تنظيم شده رابرت دنيرو در اين فکر است که آيا احساسات خودبينانه و حق به جانب پايه گذاران سيا، بهترين و آرماني ترين تمايلات مردم آمريکا را از بين برد يا خير. يک سئوال خوب، يک فيلم خوب، بسيار تاريک، با فيلمنامه و نقش آفريني هاي بسيار خوب و بسيار بسيار نگران کننده.
8- خودروها (جان لستر، جو رنفت)
آخرين و يکي از بهترين انيميشن‌هاي رايانه‌اي استوديو پيکسار. داستان يک ماشين مسابقه پرمدعا (با صداي اوون ويلسن) که به اجبار بايد مدتي را در يک شهر کوچک و دورافتاده پر از شخصيت هاي عجيب و غريب سر کند. جان لستر عملا يک انيميشن رايانه‌اي زيرکانه خلق کرده، باسليقه ترين کارتوني که تاکنون با مضمون ماشين ساخته شده است.
9- منطقه 13 (پي‌ير مورل)
در آينده اي نه چندان دور، فرانسه در محاصره انبوه خانه هاي سازماني و جرم و جنايت مهاجران است. آنها حتي به اين فکر مي کنند که با منفجر کردن يک بمب هسته اي آخرين راه حل مشکل خود را پيدا کنند. اين بهانه اي است براي پي ير مورل که با سکانس هاي تعقيب و گريز که باظرافت اوج مي گيرند و رويارويي هاي خلاقانه، شکل جديدي از يک فيلم اکشن خلق کند. هيچ تصوير رايانه اي وجود ندارد و از سيم هاي نامريي نيز بسيار کم استفاده شده. تنها حرکت هاي ماهرانه و هوشمندانه دوربين است و تدوين خلاقانه. نتيجه کار خلق فيلمي است که تمام رقباي آمريکايي در مقايسه با آن ناشيانه و ابلهانه به نظر مي رسند.
10- نفرين گل طلايي (ژانگ ييمو)
ملکه (گنگ لي) با ناپسري خود بيش از حد مهربان است، امپراتور (چو يون فت) مي کوشد ملکه را مسموم کند. هر چند اين سورپريز پرزرق و برق ژانگ ييمو بيشتر به يک فيلم رزمي شباهت دارد، اما يک ملودرام هذياني است. يون فت و لي نشان مي دهند چطور دو ستاره جذاب مي توانند خشن ترين نبرد با شمشير را به نمايش بگذارند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com