1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 369  تاريخ مخابره خبر:  ۲۷/۹/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138509270001  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۴۶:۳۲
    ۱۳۸۵/۰۹/۲۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

ابوالحسن داوودي:

وظيفه سينما تصوير دردهاي جامعه است

ابوالحسن داودي گفت: عمده‌ترين وظيفه هنر به ويژه سينما به عنوان جامع‌ترين ابزار هنري نشان دادن دردها و آسيب‌هاي اجتماعي است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از ستاد خبري نخستين جشنواره فيلم بهزيستي، ابوالحسن داودي كارگردان فيلم سينمايي «تقاطع» در آستان برگزاري نخستين جشنواره فيلم بهزيستي بيان اين مطلب افزود: نشان دادن و تصوير شرايط اجتماعي، معضلات و آسيب‌ها به اين معنا نيست كه سينما ملزم است راه درمان را هم نشان دهد چرا كه درمان وظيفه متوليان، مسئولان و مديران سازمان‌ها، نهادها و مراكز اجرايي كشور است.
    وي خاطرنشان كرد: سينما به دليل توانمندي و قابليت‌هاي گسترده‌اي با كمترين هزينه قادر است در قالب يك فيلم بسياري از مسائل اجتماعي را به مسئولان نشان دهد تا آنها نسبت به حل آنها اقدام كنيد.
    داودي با اشاره به اهميت و لزوم توجه به جامعه معلولان كشور و طرح مشكلات آنها از طريق رسانه سينما اظهار داشت: با احترام به طيف‌هاي مختلف جامعه، به نظرم پرداخت به مسائل و مشكلات معلولان كشور ضروري‌تر است و در صورت فراهم شدن شرايط و موضوع خوب ترجيح مي‌دهم در اين عرصه كار كنم.
    وي با اشاره به برگزاري جشنواره فيلم بهزيستي عنوان كرد: جشنواره‌هاي تخصصي معمولا زماني جذاب و تاثيرگذار خواهند بود كه براي هنرمندان و بخش‌هاي هنري جامعه، ويژگي و جذابيت‌هاي لازم را دارا باشند و تعريف و رويكرد جديدي را ايجاد كنند. كارگردان فيلم سينمايي تقاطع اظهار اميدواري كرد جشنواره فيلم بهزيستي با برخورداري از يك تعريف كارآمد و درست و شكل‌دهي ساختاري مؤثر به رونق و گسترش و تقويت سينماي اجتماعي كشور تاثيرگذار باشد.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com