1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 487  تاريخ مخابره خبر:  ۲۵/۹/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138509250001  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۴۲:۴۴
    ۱۳۸۵/۰۹/۲۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

مديرعامل انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس:

حقوق شهروندي از موضوع هاي فراموش شده سينماي ايران است

سينما به عنوان يك رسانه آموزشي مؤثر مي تواند در خدمت فرهنگ شهري باشد ولي تاكنون، اين اتفاق نيفتاده و سينماي ايران حتي به صورت محدود هم نتوانسته در زمينه شهر، ارتباطات و فضاهاي  شهري فعاليت مؤثري انجام دهد

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از ستاد خبري جشنواره، محمدرضا شرف الدين مديرعامل انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس در آستانه برگزاري دومين جشنواره بين المللي فيلم شهر با بيان اين مطلب گفت:‌ سينما يكي از ابزارهاي فرهنگي تأثيرگذار و جهت دهنده است و براي انتشار و نهادينه كردن يك فرهنگ يكي از مؤثرترين راه ها راه سينما است.
    به اعتقاد اين هنرمند و مدير سينمايي يكي از موضوع هاي فوق العاده مهمي كه متأسفانه در كشور دچار آسيب جدي شده بحث حقوق شهروندي است. وي با بيان اين مطلب كه صرفاً نمي توان از طريق قانون و قضائيه اين حقوق را گسترش داد خاطرنشان ساخت: براي فرهنگ سازي در اين زمينه نياز به مجموعه اي از اقدامات فرهنگي از  طريق سينما و ساير فرآيندهاي تصويري مانند: بازيهاي رايانه اي، كليپ هاي رسانه اي، ‌ويديويي، پيام كوتاه و ... داريم.
    وي اضافه كرد: سينما بهترين و اصلي ترين ابزار براي فرهنگسازي در زمينه حقوق شهروندي است اما خود به عنوان يكي از حقوق شهروندي در كشور آسيب جدي ديده است. وي با تشبيه فرهنگ و انديشه مردم به نام و آب تصريح كرد: البته فرهنگ و انديشه گاه واجب تر از نان و آب است و بايد براي آشنا كردن مردم با حقوق شهروندي آنها سرمايه گذاري جدي كرد.
    از ديدگاه وي، اگر بخواهيم در زمينه حقوق شهروندي و قانون گرايي فعاليت مؤثري انجام دهيم قطعاً مهم ترين قشري كه در پديد آوردن اين رويداد نقش دارند هنرمندان هستند. شرف الدين با استقبال از برگزاري جشنواره فيمل شهر. اين رويداد را يكي از مهمترين راههاي ارتباطي فرهنگي بين شهروندان و دست اندركاران شهرهاي بزرگ عنوان كرد و گفت:‌بايد به برگزاري جشنواره فيلم شهر به شكل مستمر و مداوم نگه شود و در اين زمينه رسانه ملي بايد به كمك چنين رويدادهاي هنري بيايد تا زمينه ارتقاي سطح فرهنگي ـ اجتماعي جامعه فراهم شود.
    گفتني است دومين جشنواره فيلم شهر از روز شنبه فعاليت خود را آغاز خواهد كرد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com