1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 361  تاريخ مخابره خبر:  ۱۸/۹/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138509180200  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۲۴:۲۳
    ۱۳۸۵/۰۹/۱۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

معرفي برگزيدگان جشنواره سينمايي مستند كيش

هفتمين جشنواره بين المللي سينماي مستند كيش با معرفي برگزيدگان به كار خود پايان داد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، در اين مراسم كه در ورزشگاه المپيك جزيره كيش برگزار شد، حجت سيفي دبير اين جشنواره با بيان اينكه هر آنچه در گذشته ايجاد كرده بوديم، فقط براي اين چند روز بود، اظهار داشت: برگزاري جشنواره همانند يك فيلم مستند سختي هايي دارد،‌ ساخت يك فيلم مستند آسان نيست همانطور كه برپايي جشنواره دور از مركز مشكلاتي دارد و اميدوارم عذر من را بابت كاستي ها بپذيريد.
    وي افزود: هفتمين جشنواره فيلم مستند نخستين تجربه ما در برپايي اش بود و بيشتر از آنچه فكر مي‌كرديم ضعف هايي داشت، اگر در دوره بعد حضور داشته باشم، سعي مي كنم، آنها را رفع كنم.
    سيفي با بيان اينكه تلاش من فقط براي سينمايي مستند، صادق و پاك بود، اظهار داشت: سينمايي كه نگاهش واقعيت ها را مي تواند به تصوير بكشد، اما متأسفانه ما درست به آن نگاه نمي كنيم. سينماي مستند بنياد سينما را پي نهاده كه اميدوارم توجه بيشتري به آن شود.
    در ادامه اين مراسم از دو چهره و صداي ماندگار در عرصه سينماي مستند، پرويز بهرام و احمد رسول زاده تجليل و لوح يادبود به همراه 5 سكه به آنها اهدا شد.
    همچنين رضا برجي و مرتضي شعباني دو مستندساز سينما از ديگر افرادي بود كه در اين مراسم مورد تجليل قرار گرفتند.
    جايزه بهترين پژوهش و فيلمنامه به مسعود اميني تيراني براي فيلم «فيروزآباد»، بهترين موسيقي متن به حامد پورساعي براي فيلم «روز آفرينش»، بهترين تدوين مشترك به مهدي اسدي براي فيلم «رقص هاي طلايي» و انسيه ساعدي براي فيلم «فيروزآباد» اعطا شد.
    جايزه بهترين تصويربرداري مشتركاً به حسين صافي براي «مارهاي ايراني» و عليرضا فخري زاده براي فيلم «رقص هاي طلايي» رسيد. علي كلانتري براي فيلم «رقص هاي طلايي» جايزه فيلم اول،‌ مسعود اميني تيراني براي فيلم «فيروزآباد»، جايزه فيلم دوم و عبدالرحمان ميلاني براي فيلم «فرش چوب» جايزه فيلم سوم را دريافت كردند.
    جايزه ويژه «شهيد آويني» نيز به رضا حسيني براي فيلم «طعم عشق» و مهدي نيرومنش براي فيلم «وداع» اعطا شد.
    در بخش ويژه «نگاه نو» سامان سالور و پناه بر خدا رضايي انتخاب شدند.
    همچنين در بخش پژوهش لوح هاي تقديري به پنج كار «موجودات اسرارآميز»، «آوايي براي مرواريد»، «ماجراهاي من و 300 كروكوديل خوشحال» و دو اثر به نام «كيش» و «مرواريد خليج فارس» تعلق گرفت.
    شبكه تهران نيز به عنوان رسانه برتر تصويري جشنواره و روزنامه ايران به عنوان رسانه برتر مكتوب معرفي شدند.
    در پايان اين مراسم هدايايي به مدير جشنواره سه قاره نانت، مدير جشنواره ماوسك و مدير شبكه خبري سينمايي اروپا اهدا شد.

جعفري جلوه:
جشنواره مستند كيش جشنواره اي براي نگاه ژرف و عميق به درياست


جشنواره مستند كيش جشنواره اي براي مستندهاي دريايي است، و در آن بايد فيلم هايي درباره قصه هاي دريا، زندگي با دريا و مقوله صيد و صيادي و به تعبيري دريانوردي و دريادلي نمايش داده شود.
    مهندس جعفري جلوه معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد پس از پايان هفتمين دوره جشنواره مستند كيش با بيان اين مطلب گفت: طبيعتاً توجه به محيط جغرافيايي خاص خليج فارس جايگاه آن به لحاظ فرهنگي و تاريخي و كلاً جغرافياي انساني پيرامون آن، كه نمونه اي از يك فرهنگ و تمدن يكپارچه در ارتباط مستقيم با فرهنگ و تمدن يكپارچه در ارتباط مستقيم با فرهنگ و تمدن ديني و ايراني است قابليت چنين پرداخت سينمايي را دارد.
    وي افزود: از گذشته تاكنون در اطراف اين آبراهه عظيم بزرگترين تمدن هاي دنيا حضور داشته و خليج فارس عامل ارتباطي بين فرهنگ هاي شمال و جنوب خود بوده است.
    جعفري جلوه گفت: تعدد سرزمين ها و اقوام مختلف پيرامون خليج فارس، جايگاه استراتژيك آن و نقشي كه به لحاظ اقتصادي و ژئوپولتيكي در منطقه دارد، اهميت جزاير خليج فارس و جايگاه تجاري، صنعتي و اقتصادي پايانه ها، اسكله ها و بنادر اين خليج بزرگ موضوعات بسيار گسترده و متنوعي هستند كه در دستور كار جشنواره مستند كيش قرار دارند.
    معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد با اشاره به اينكه موضوعي بودن جشنواره مستند كيش در الويت است، گفت: برگزاري جشنواره اي فراگير، گسترده، همه جانبه و جامع براي سينماي مستند در دستور كار معاونت سينمايي است كه در قالب يك جشنواره ملي و بين المللي در تيرماه 86 برگزار مي شود. اما برگزاري جشنواره هاي مستند موضوعي در مناطق مختلف فرهنگي و جغرافيايي مي توانند ضمن هماهنگي و همگرايي با جشنواره بزرگ مستند كشور در سينماي مستند كشور حضور مؤثري داشته باشند.
    جعفري جلوه در پايان گفت: بهتر است سوگيري جشنواره مستند كيش به طرف موضوعات خليج فارس، جزاير آن و جايگاه فرهنگي و مجموعه كشورها و اقوام اطراف آن، مردم شناسي و جايگاه اقتصادي و ژئوپولتيك اين خليج بزرگ باشد.

مشاور فرهنگي رئيس جمهور:
پس از يكسال وقفه اين دوره از جشنواره آغاز دوباره بود


جواد شمقدري پس از پايان هفتمين دوره از جشنواره مستند كيش با اشاره به اينكه در دوره هاي گذشته اين جشنواره از نزديك در جريان كارها نبوده است گفت: اما به هر حال با توجه به وقفه يكساله به عنوان نقطه شروع دوباره شرايط خوب داشت و حضور مسئولان فرهنگ و هنر و هنرمندان در اين دوره از جشنواره نشان داد كه اين جشنواره ظرفيت بالايي براي برگزاري سالانه دارد.
    مشاور فرهنگي و هنري رئيس جمهور در ادامه افزود: با توجه به آنكه در سينماي مستند كشور هنوز يك جشنواره پايه دار و مشخص نداريم و از طرفي جزيره كيش نيز جغرافيا و آب و هوايي و ظرفيت هاي گردشگري ويژه اي دارد مي توان جشنواره مستند كيش را در كنار جشنواره فيلم فجر كه با نمايش مجموع فيلم هاي داستاني يكسال ايران نمايانگر محصول تلاش سينماگران داستاني در يك سال است. فكر مي‌كنم جشنواره مستند كيش نيز مي تواند به جايگاه نمايش فيلم هاي مستند يك سال كشور تبديل شود.
    شمقدري در پايان گفت: گسترده شدن ارتباطات بين الملل اين جشنواره و نمايش گسترده تر فيلم هاي مستند ديگر كشورها از نكاتي است كه بايد به طور خاص در دوره هاي بعدي مورد توجه قرار گيرد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com