1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 375  تاريخ مخابره خبر:  ۷/۹/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138509070008  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۴۸:۵۹
    ۱۳۸۵/۰۹/۰۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

به بهانه‌ي حضور "پير پائولو كالزا" در ايران؛

مروري بر آثار "برناردو برتولوچي" كارگردان ايتاليايي

"برناردو برتولوچي" با خلق سه‌گانه مشهورش "آخرين امپراتور"، "آسمان سر پناه" و "بوداي كوچك" توجه خاصي به جلوه‌هاي روحاني، معنوي فرهنگ و مذاهب شرقي نشان داده است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به بهانه حضور "پير پائولو كالزا" دستيار برناردو برتولوچي كه قرار است سخنراني را براي "سينماي نئوراليستي ايتاليا" درخانه هنرمندان داشته باشد و همچنين در حوزه هنري نيز حضور پيدا خواهد كرد، آثار برناردو برتولوچي را بررسي مي‌كنيم.
    برناردو برتولوچي متولد (16 مه) سال 1940، ايتاليا است، در طول حيات هنري‌اش بيش از 22 فيلم كارگرداني كرده است و تقريبا به همين تعداد فيلمنامه نوشته است.
    نخستين فيلم برتولوچي "دروگر ترسناك" در سال 1962 ساخته شده است. برتولوچي در دهه 70 به اوج افتخار و شهرت رسيد. فيلم "آخرين تانگو در پاريس" 1972 با بازي "مارلون براندو" جنجال‌هاي فراوان آفريد واو را در مركز توجه سينماگران و مخاطبان قرار داد.
از ديگر آثار برتولوچي مي‌توان به "تراژدي مردان مضحك" 1981، آخرين امپراتور 1987، بوداي كوچك 1993، معصوميت از دست رفته 1996 و خيالباف‌ها 2003 اشاره كرد.
همچنين گفته مي‌شود: برتولوچي همواره با خلق آثاري متفاوت وبديع در كانون توجهات بوده است. او در آثارش علاوه بر نقدهايي هوشمندانه بر دنياي مدرن وصنعتي، به روابط انساني كه همواره به سردي و خاموشي مي‌گرايد اشاره دارد.
    برتولوچي فيلمساز چپ‌گرايي است كه با نگاهي تحسين‌آميز به مذهب بودايي مي‌نگرد.خودش گفته است كه هنوز خود را بودايي نمي‌داند اما شيفته جهان‌بيني وروحانيت اين مذهب شده است.
    منتقدان سينماي جهان نيز برخي از فيلمهاي برتولوچي را جلوه ديگري از سرخوردگي روشنفكران اروپايي از ايدئولوژي كمونيستي و گرايش روزافزون آنان به جلوه‌هاي معنوي فرهنگ شرقي دانسته‌اند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com