1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 419  تاريخ مخابره خبر:  ۶/۹/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138509060208  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۴۱:۳۵
    ۱۳۸۵/۰۹/۰۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

گزارش نشست مطبوعاتي رئيس خانه عکاسان ايران

هدف خبرگزاري عکس ارتقاء سطح کيفي عکاسي است

يکي از اهداف تأسيس خبرگزاري عکس بالا بردن سطح کيفي عکاسي است و اينکه اگر در هر گوشه کشور اتفاقي افتاد، عکاسان شهرستان‌ها فعال باشند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، نشست خبري خانه عکاسان ايران صبح امروز با حضور رسول اوليازاده رئيس خانه عکاسان و اهالي مطبوعات در تالار انديشه حوزه هنري برگزار شد.
    اوليازاده در اين نشست گفت: خانه عکاسان از سال 73 با سابقه اي نزديک به 12 سال فعاليت هنري خود را در زمينه ارتقا کيفيت بصري عکس شروع کرده است. برگزاري نمايشگاه عکس به عنوان اولين و تنهاترين گالري نمايشگاه عکس در ايران از جمله فعاليت هاي خانه عکاسان است، چرا که نمايشگاهي صرفاً با موضوع عکس است.
    وي در ادامه افزود: همچنين واحد آموزش ما با توان بالا در زمينه آموزش عکاسي فعاليت مي کند و از رقباي مطرح دانشگاه هنر است که با کيفيت بالا در شاخه هاي مختلف عکاسي کار مي کند. واحد پژوهش هم اختصاص به مباحث تئوري و نظري دارد. بانک عکس هم سعي دارد به تمام اقشار فرهيخته يا عام که نياز به عکس دارند، خدمات ارائه دهد. سايت خانه عکاسان هم در امور مختلف هنري فعاليت دارد و اطلاعات به روز را در اختيار علاقمندان عکاسي مي گذارد.
    اوليازاده با اشاره به کارهاي مهم خانه عکاسان خاطرنشان کرد: برپايي نمايشگاههاي تخصصي عکس و تدوين برنامه اي براي انتخاب بهترين عکس ماه از اقدامات مهم ماست. هر روز عکس هاي زيادي در سايت ها در اختيار عموم قرار مي گيرد. ما اين عکس ها را بازبيني و گلچين اين عکس ها را انتخاب مي کنيم و در اختيار جامعه عکاسي و علاقمندان مي گذريم و جايزه اي هم به عکس برتر تعلق مي گيرد. علاوه بر آن تاسيس اولين خبرگزاري عکس از ديگر اقدامات جديد ماست. ما اولين و تنهاترين سايت عکس خبري را طراحي کرده ايم و در اختيار دوستان قرار مي دهيم.
    رئيس خانه عکاسان اشاره کرد: ما تاکنون چهار تا پنج مسابقه عکاسي از جمله مسابقه عکس نماز عيد فطر، عکس کودکان استثنايي، عکس سوادآموزي و عکس سلام نصراله را برگزار کرده ايم و در آينده نزديک هم قصد داريم با اطلاع رساني عکس نماز عيد فطر و عاشورا را تقويت کنيم تا بار معنوي مسابقات هم افزايش پيدا کند. ما سال گذشته در سانحه دلخراش C130 هفت عکاس خبري را از دست داديم. 12 دي ماه سال گذشته مراسم يادبودي را براي احترام به اين دوستان برگزار کرديم. امسال نيز مراسم يادبود اين شهدا را با مراسم خانه عکاسان تلفيق کرديم و يازدهم آذر مراسم را برگزار مي کنيم و از 12 آذر نمايشگاه افتتاح مي شود.
    وي در پاسخ به ‍پرسش خبرگزاري مهر که آيا تاسيس خبرگزاري عکس نسبت به سرويس عکس خبرگزاري هاي ديگر مزيتي دارد و آيا عکس ها به فروش مي رسد يا نه، افزود: در حال حاضر مطبوعات و علاقمندان به راحتي از عکس هايي که در سرويس هاي عکس خبرگزاري ها منتشر مي شود، استفاده مي کنند و هزينه اي هم پرداخت نمي کنند. البته اين قضيه محاسن و معايبي دارد. حسن آن در دسترس بودن است و عيب آن اين است خيلي از عکاسان فعال بيکار شده اند، چرا که روزنامه ها نياز خودشان را از خبرگزاري ها تامين مي کنند.
    رئيس خانه عکاسان تأكيد کرد: يکي ديگر از اهداف ما از تاسيس اين خبرگزاري فعال کردن تمام استان ها در زمينه عکس است تا هر زماني که اتفاقي افتاد، عکس از سراسر کشور داشته باشيم و عکاسان شهرستان ها را فعال کنيم. علاوه بر آن راهکار خوبي براي جذب استعدادهاي جوان است. علاوه بر آن اگر علاقمندان عکسي در سايز کوچک مي خواهند، مي توانند از اين خبرگزاري استفاده کنند، اما براي سايز بزرگتر بايد هزينه بپردازند. هدف ما بالا بردن سطح کيفي عکاسي است.
    وي ادامه داد: زماني که من مسئوليت خانه عکاسان را بر عهده گرفتم، هميشه اين دغدغه را داشتم که جوانان علاقمند به اين رشته را جذب کنم. در گذشته سه ترم عکاسي آموزشي برگزار مي شد، اما من احساس کردم نياز عکاسي با اين سه ترم برآورده نمي شود و بايد در ژانرهاي مختلف بخش آموزش را فعالتر کنيم، به همين دليل با دوستاني که ارتباط داشتيم از سال 1378 انجمن فارغ التحصيلان خانه عکاسان ايران را راه اندازي کرديم. اساسنامه اي تدوين کرديم و چهارشنبه ها جلسات نقد و بررسي را برگزار مي کنيم. علاوه بر آن استعدادهاي جوان مشخص مي شوند. البته ما شرکت در اين انجمن را فقط محدود به فارغ التحصيلان نکرده و راه را نبسته ايم و جوانان علاقمند هم مي توانند شرکت کنند.
    رئيس خانه عکاسان در ادامه درباره بخش پژوهش گفت: چاپ کتاب هاي آموزشي خانه عکاسان از ديگر فعاليت هاي ماست. همچنين قصد داريم عکاسي را در 30 استان کشور فعال کنيم. تاکنون هم اقداماتي در استان هاي مختلف انجام داده ايم. همچنين نمايشگاه عکس را فقط در تهران برگزار نمي کنيم و سعي مي کنيم در استان هاي ديگر هم برگزار شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com