1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 410  تاريخ مخابره خبر:  ۲۷/۸/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138508270208  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۲۲:۱۰
    ۱۳۸۵/۰۸/۲۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

سيدضياء هاشمي:

شهرداري از ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي سينما بيشتر استفاده كند

يك تهيه ‌كننده سينما گفت: شهرداري مي‌تواند از ظرفيت ها و قابليت‌هاي سينما و توانايي‌هاي اين رسانه جذاب ، نافذ، و تاثيرگذار بيشتري استفاده كند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از ستاد جشنواره فيلم شهر، سيدضياء هاشمي افزود: سينما به عنوان يك ابزار بسيار مهم جايگاه مؤثر و جهت بخشي در ترويج حقوق شهروندي و اعتلاي اخلاق شهرنشيني دارد و شهرداري نبايد از اين موقعيت غافل شود.
    وي ادامه داد: من حتي معتقدم كه تلويزيون به عنوان رسانه ملي اثرگذاري سينما را ندارد چرا كه پروسه تماشاي يك فيلم از زمان گزينش فيلم تا طي مسافت و پرداخت هزينه و ... در تاثيرپذيري و ذهنيت سازي تماشاگر نقش دارد و اين اتفاقي است كه در خصوص برنامه‌هاي تلويزيوني كمتراتفاق مي‌افتد.
    اين تهيه‌ كننده سينما با اشاره به برخورداري شهرداري از امكانات و اعتبارات مناسب تاكيد كرد: شهرداري را با نيت گسترش فرهنگ شهري مي‌توان با بخشي از درآمدهايش را به كار فرهنگي بويژه سينما اختصاص دهد و منتظر نباشد تا ديگران برايش فيلمسازي كنند.
    وي با بيان اينكه جشنواره فيلم شهر بايد جشنواره‌اي خاص و متفاوت باشد به وجه بين‌المللي آن اشاره كرد و گفت: اين جشنواره نبايد وارد بازي‌هاي سياسي شود و بهتر است فارغ از دغدغه‌هاي ديگر به جايگاه سينما در زمينه فرهنگ سازي و قاعده‌مندسازي شهرنشيني فكر كند تا به جريان تاثيرگذار در عرصه‌ فرهنگي و اجتماعي تبديل شود.
    مدير عامل سابق خانه سينما با تاكيد بر اين مساله كه اين جشنواره به يكي از جشنواره‌هاي مهم در سال‌هاي آينده تبديل مي‌شود، گفت: واقعيت اين است كه شهرداري‌ها در تمام دنيا يك ركن اساسي در زمينه توسعه فعاليت‌هاي سينمايي مخصوص سالن‌سازي سينما هستند واقعيتي كه در كشور ما نه تنها ناديده‌گرفته شده بلكه در گذشته از سوي شهرداري‌ها به اين بخش صدمه هم خورده است.
    هاشمي با بيان اينكه سينما هم به اندازه فضاي سبز نياز روح شهروندان است تاكيد كرد:«شهرداري مي‌تواند در بخش توسعه و تجهيز سالن‌هاي سينما و سينما داري حضور يابد و از هنرمندان حمايت كند.
    وي خاطر نشان كرد: مديريت هوشمند شهرداري مي‌تواند با بهره‌گيري از توانمندي‌ هنرمندان و فيلمسازان به شهري هنري دست يابد كه ايده‌آل و مطلوب همگان است.
    دومين جشنواره بين المللي فيلم شهر از 25 تا 28 آذرماه از سوي سازمان فرهنگي - هنري شهرداري تهران در سينما فلسطين تهران برگزار مي‌شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com