1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 416  تاريخ مخابره خبر:  ۲۷/۸/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138508270205  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۱۹:۰۹
    ۱۳۸۵/۰۸/۲۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

نايب رييس خانه سينما:

تغييرات اساسنامه درحال پيگيري است

نايب رييس و سخنگوي هيات مديره خانه سينما گفت: در پي جلساتي كه براي تغيير اساسنامه‌ خانه سينما تشكيل شده است، تاكنون 25 درصد تغييرات اعمال شده است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، علي معلم در ادامه از تمامي صنوف سينمايي خواست نظرات و پيشنهادات خود را پيرامون تغيير اساسنامه به دبيرخانه ارائه كنند.
    وي خاطرنشان كرد: اساسنامه جديد شوراي داوري نيز بازنويسي‌اش انجام شده است و بزودي اعضاي جديد شوراي داوري انتخاب خواهند شد.
    در پي‌ دستور‌العمل پرداخت بودجه كمكي به خانه سينما از سوي رييس جمهور كه چندي قبل از سوي اميررضا خادم، عضو كميته فرهنگ و هنر مجلس شوراي اسلامي مطرح شد، علي معلم گفت: اين دستورالعمل ناشي از ‌نامه‌ درخواستي است كه چندي قبل از سوي خانه سينما براي جذب كمك‌هاي نقدي و غيرنقدي خارج از بودجه مصوب وزارت فرهنگ و     ارشاد اسلامي به رياست جمهوري ارايه شده است و در پي آن رييس جمهور موافقت خود را با اين درخواست اعلام كرده است.
    معلم در ادامه تصريح كرد: دستور وصول اين بودجه‌ به سازمان برنامه اعلام شده است اما هنوز رقم آن مشخص نشده است.
    وي ضمن تقدير از توجه رياست جمهوري از ارايه يك نامه ديگر به دفتر محمدباقر قاليباف، شهردار تهران خبر داد و گفت: اين نامه به منظور جذب كمك‌هاي مادي و نيز تحويل ساختمان دوم خانه سينما به شهرداري ارايه شده است كه خوشبختانه ايشان هم توجه لازم را مبذول داشته و دستور مساعدت مادي و غيرمادي را صادر كرده‌اند كه جاي تشكر دارد.
    اين تهيه كننده سينما اظهار اميدواري كرد با جذب حمايتهاي رياست جمهوري و نيز شهرداري تهران، خانه سينما بتواند تا پايان سال با بهره‌گيري از يك بودجه مناسب، فعاليت‌هاي خود را جهت رفع نيازهاي اعضا در جهت معيشتي، آموزش و حل مسائل مربوط به كارافتادگان و حمايت از بيمه بيكاري گسترش دهد.
    وي با اشاره به انجام توافقات اوليه براي تحويل ساختمان دوم خانه سينما اظهاراميدواري كرد: اهالي خانه سينما بتوانند تا پايان سال جاري، مكان دوم خود را در اختيار بگيرند.
به گفته‌ي وي انجام توافق با انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس براي برگزاري دوره‌هاي آموزشي جلوه‌هاي ويژه از ديگر اقداماتي است كه توسط هيات مديره انجام شده است.
    معلم توضيح داد: اين دوره‌ها با حضور متخصصان خارجي برگزار و طي آن مسايل تكنيكي و جلوه‌هاي ويژه آموزشي ارايه مي‌شود تا از اين طريق بخشي از مشكلات مربوط به فضاسازي فيلم‌هاي جنگي حل شود.
    به گفته معلم، رسيدگي به اختلافات اخيري تهيه كنندگان از ديگر مواردي است كه در جلسه‌ اخير هيات مديره خانه سينما مورد بررسي قرار گرفته است.
    سخنگوي خانه سينما گفت: طي جلساتي كه با اتحاديه تهيه كنندگان و دو گروهي كه اعلام موجوديت كردند، "كانون تهيه‌كنندگان فيلم ايران" و "مجمع فيلم‌سازان" داشتيم، نظريات هر سه طرف مطرح شد و هم‌اكنون بحث و بررسي در مورد مسايل تهيه كنندگان در جريان است تا نتايج آن درباره‌ي موقعيت اين صنف ظرف چند هفته آينده اعلام ‌شود.
    معلم تاكيد كرد: همچنين خانه سينما نارضايتي خود را از مطرح كردن برخي مسايل شخصي در مطبوعات كه ادبيات مناسبي هم ندارند اعلام مي‌كند.
    وي ادامه داد: پرونده‌ي در شوراي صيانت خانه سينما براي برخورد با افرادي كه در اظهار نظراتشان پيرامون مسائل صنفي سينمايي ادبيات درستي را استفاده نمي‌كنند و كاملا موارد مطرح شده از سوي آنها جنبه‌ي تهمت‌زني‌هاي شخصي دارد و خلاف شان سينما است، تشكيل شده است.
    معلم در پايان گفت: طي دو ماه گذشته در شوراي عالي استاندارد مشاوراني در مورد بازنگري اعضا آكادمي خانه‌سينما و همچنين موضوع استانداردسازي سينماي ايران فعاليت‌هاي را آغاز كردند و اميدوارم طرح استانداردسازي و آكادمي تا پايان سال جاري آماده شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com