1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 345  تاريخ مخابره خبر:  ۱۳/۸/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138508130201  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۰۲:۱۰
    ۱۳۸۵/۰۸/۱۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

ناصر شفق تهيه كننده سينما و دبير جشنواره فيلم پليس:

بهزيستي هدف غايي سينمايي ايران و جهان است

هدف غايي سينماي ايران و جهان بهزيستي و ايجاد شرايط و فضاي زيست سالم و ايده آل است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، ناصر شفق تهيه كننده سينما و دبير دومين جشنواره فيلم پليس در آستانه برگزاري جشنواره فيلم بهزيستي در گفت و گويي با بيان اين مطلب افزود: طراحي و برگزاري جشنواره فيلم بهزيستي از سوي سازمان بهزيستي كشور حركت پسنديده اي است و اميدوارم اثرات و دستاوردهاي ارزشمندي را براي جامعه سينمايي و جامعه معلولين و آسيب ديدگان اجتماعي فراهم آورد.
    وي با بيان اينكه برگزاري جشنواره فيلم بهزيستي پس از سالها خلالي كه در اين عرصه وجود داشته، نشان دهنده آگاهي و تشخيص درست متوليان و مسئولان بهزيستي كشور است، ادامه داد: بايد اين حركت را به فال نيك گرفت و اميدوارم بسترهاي لازم براي ساخت و شناسايي فيلم هاي فاخر و آثار خوب در عرصه بهزيستي مهيا گردد.
    به گفته وي، بايد ارگان ها و سازمان هاي ذيربط در حوزه مددجويان و آسيب ديدگان اجتماعي، با برنامه ريزي و طراحي اهداف بلند مدت و با هدايت هزينه ها و اعتبارات به سمت سرمايه گذاري هاي فرهنگي و هنري به خصوص مهمترين عنصر بياني يعني سينما،‌ فضاي عمومي افكار اجتماعي را متحول سازند.
    وي خاطرنشان ساخت، آثار فاخر و ارزشمند در زمان هاي مختلف همواره، بينش و نگاه جامعه يا بخشي از جامعه را تغيير دادند فيلم «بودن يا نبودن» عياري در زمينه اهداي قلب مثال خوبي است و سينماي بهزيستي نيز، مي تواند فرهنگ سازي نمايد.
    دبير جشنواره فيلم پليس اظهار داشت، بي ترديد، يكي از آرزوهاي هر هنرمندي است كه بتواند به جامعه معلولين و آسيب ديدگان اجتماعي كمك كند و فقط، بايد فضا را فراهم ساخت.
    وي اضافه كرد، هنرمندان كشور شايسته است با همكاري و همدلي و در راستاي تحقق رسالت هنرمندانه شان به موضوع بهزيستي، مددجويان و آسيب ديدگان اجتماعي اهتمام بيشتري داشته باشند و به نظر من در اين زمينه وظيفه سينما و رسانه ها بسيار سنگين است.
    شفق، كم توجهي سينما به آسيب هاي اجتماعي را ناشي از بي اهميتي سينما براي مسئولان سياسي و فرهنگي كشور عنوان كرد يادآور شد: سينمايي كه خود دچار آسيب هاي بسيار است چگونه مي تواند به آسيب هاي اجتماعي به صورت جدي و فراگير بپردازد.
    به اعتقاد وي، در صورت توجه به جايگاه سينما و سينماگران كشور،‌ اين قشر قادر خواهند بود با انديشه، تفكر، تحقيق و با وسعت نظر از طريق ابزار سينما در جهت بهينه سازي جامعه و نشان دادن الگوهاي متناسب رفتاري و اصلاح اخلاق اجتماعي بيشترين نقش را ايفا نمايند.
    گفتني است، نخستين جشنواره فيلم بهزيستي از 12 تا 16 آذرماه سال جاري در سينماها و فرهنگسراهاي تهران برگزار مي شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com