1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 435  تاريخ مخابره خبر:  ۵/۷/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138507050204  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۲۵:۰۵
    ۱۳۸۵/۰۷/۰۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

ميزگرد «چشم‌انداز جهاني سينماي دفاع مقدس» برگزار شد

دومين ميزگرد سينماي دفاع مقدس با موضوع «چشم‌انداز جهاني سينماي دفاع مقدس» در موزه سينما برگزار شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ در اين ميزگرد كه ناصر شفق، محمد مهدي عسگرپور،‌ منوچهر محمدي و محمدرضا شرف‌الدين حضور داشته هر يك با بيان راهكارهاي به حضور فيلم‌هاي دفاع مقدس در بازارهاي جهاني پرداختند.
    عسگرپور فيلمساز و معاون هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران گفت: زمانيكه درباره‌ چشم‌انداز جهاني هر سينما صحبت مي‌كنيم، بحث جشنواره‌ها به ذهن خطور مي‌كند. بسياري از اين جشنواره‌ها هم فيلم‌هاي جنگي را از بعضي از كشورها نمي‌پذيرند و به همين دليل درهمان ابتدا مخاطب اصلي را از دست داده‌ايم. بعد از جشنواره‌ها بازار جهاني مطرح است كه راه ورود به آنها هم از جشنواره‌ها است و مقدماتي بايد طي شود تا فيلم‌هاي ما مورد پذيرش قرار بگيرد.
    محمدي تهيه كننده سينما هم با بيان اينكه فداكاري در همه جاي دنيا يك معنا مي‌دهد اظهار داشت: مهم اين است كه آن‌را در يك اثر داستاني درست كه همه قواعد و زيبايي شناسي‌ها در آن رعايت شده است به تصوير بكشيم كه در همه جاي جهان قابل فهم باشد.
    وي افزود: ‌بايد در اين كار سرمايه‌گذاري زير ساختي صورت بگيرد و حتي در كشورهاي ديگر سينما اجاره كرد و مكررا اين فيلم‌ها را نشان داد و قطعا مي‌شود براي اين سينما مخاطب جهاني فراهم كرد.
    شفق از تهيه كنندگان سينما با بيان اينكه فيلم‌هاي دفاع مقدس در همه جاي دنيا خواستار دارد تصريح كرد: يكي از آفت‌ها سينماي جشنواره‌اي است كه موجب ايجاد سليقه مي‌شود و در دراز مدت موجب از بين رفتن خاستگاه‌ ما مي‌شود.
    وي اظهار داشت: در فيلم‌هاي دفاع مقدس خلاقيت‌هاي زيادي وجود دارد و بسياري از فيلم سازان ما كار خود را از اين عرصه آغاز كردند و به لحاظ كيفي هم بهترين كارهاي سينماي ايران ابتدا در دفاع مقدس تجربه شد. در مجموع مي‌توان مدعي شد سينماي ملي ما نماد، نشانه و بازيافت‌هاي هويت خودش را از اين سينما مي‌تواند بگيرد و به عنوان مهمترين ژانر سينماي ايران در دنيا مي‌تواند مخاطبان زيادي را جذب كند.
    شرف‌الدين مديرعامل انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس هم پذيرش مخاطب در اين عرصه را مهم دانست و گفت: اگر بخواهيم با زبان جهاني اسمي روي دفاع مقدس بگذاريم ژانر جنگ مناسب است و از آنجا كه جنگ موضوع بسيار مهم انساني است به لحاظ پيچيدگي ‌هايي كه انسان دارد قطعا اين ژانر داراي ويژگي‌هايي كه آن را جذاب كرده است.
    وي تاكيد كرد: امروز ماهيت جنگ ما در دنيا مورد تحقيق قرار گرفته و آمادگي داريم به وسيله اين سينما در دنيا معرفي شويم.
    برپايه اين خبر،‌ در ادامه اين ميزگرد عسگرپور معتقد است: درباره‌ سينماي دفاع مقدس بايد مقدمه چيني شود تا مخاطب بداند درباره‌ي چه موضوعي صحبت مي‌شود. ما چهره‌ درستي از ايران مسلمان در مجموعه سينما نتوانستيم ارائه دهيم و تا آن درست نشود دفاع مقدس هم نمي‌تواند كار خودش را انجام دهد.
    وي تصريح كرد: بخش عمده‌اي از فيلم‌هاي دفاع مقدس قابل فهم نيست و يك موضوع را تا خودمان باور نكنيم نمي‌توانيم آن را عرضه كنيم.
    محمدي نيز گفت: بايد بخشي از سينما كه در خارج مخاطب دارد را از بخش ديگر تفكيك كنند. نكته كليدي بيان ظرافت است و بايد بفهميم براي عرضه به مخاطب چه زباني داشته باشيم كه اتهام خشونت و ترور به ما نزنند و فيلم ساز ما در جايي بايستد كه به راحتي حرفش را بزند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com