1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 375  تاريخ مخابره خبر:  ۵/۷/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138507050201  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۲۱:۱۱
    ۱۳۸۵/۰۷/۰۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

نگاه اسکار با نگاه جشنواره‌هاي سينمايي متفاوت است

نگاه اسکار با نگاه جشنواره‌هايي که جنبه سياهنمايي فيلم‌هاي ايراني برايشان مهم است تفاوت مي‌کند و يکي از ويژگي‌هاي اسکار در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان توجه به آثار با مضمون متفاوت است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، سيدضياء هاشمي، مدير عامل سابق خانه سينما، درباره ويژگي هاي فيلم منتخب سينماي ايران براي حضور در اسکار به خبرنگار مهر گفت: فيلمي که به نمايندگي از ايران به اسکار مي رود در وهله اول بايد داراي ويژگي هاي جهاني و در کنار آن منعکس کننده غرور ملي باشد.
    وي در ادامه افزود: از آنجا که ايران و ايراني به ارزش هاي خاص انساني توجه دارند، فيلم برگزيده سينماي ايران هم بايد با توجه به نکات براي عرضه به آکادمي اسکار انتخاب شود. ضمن اينکه ما مردمي صلح دوست و طالب آرامش هستيم و نماينده ما در اسکار هم بايد جلوه اي از اين ويژگي ها را در خود داشته باشد.
    هاشمي گفت: آثاري که در مورد ايران سياهنمايي مي کنند نبايد براي حضور در اسکار انتخاب شوند. نگاه اسکار نيز با نگاه جشنواره هايي که اين جنبه از فيلم هاي ايراني برايشان مهم است، تفاوت مي کند و آنها معمولا به اين نوع فيلم ها توجهي ندارند. اسکار يکي از ويژگي هايش در بخش خارجي توجه به آثار با مضمون متفاوت است.
    تهيه کننده "روز فرشته" و "عروس" در مورد انتخاب هاي چند سال اخير براي مراسم اسکار گفت: اين انتخاب ها از روي سليقه است و طبعا هر کميته در هر سال تابع يک سري از عقايد است و بر اساس آن فيلمي را براي مراسم اسکار انتخاب مي کند. در مجموع در سال هاي گذشته انتخاب هاي خوبي همچون "رنگ خدا" را نيز شاهد بوده ايم.
    وي در مورد حضور کمرنگ سينماي ايران در مراسم اسکار گفت: براي حضور در مراسم اسکار جداي از انتخاب فيلم درست بايد يکسري لابي ها هم انجام شود و به همين دليل سينماي ايران نياز به افرادي دارد که بتوانند اين رابطه ها را ايجاد کنند. همين امسال هم آثاري داريم که در صورت عرضه درست مي توانند در اسکار موفق باشند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com