1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 371  تاريخ مخابره خبر:  ۲۹/۶/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138506290203  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۱۸:۳۵
    ۱۳۸۵/۰۶/۲۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

جشنواره فيلمهاي كودكان و نوجوانان،ارديبهشت ماه درهمدان برگزارمي‌شود

مديركل فرهنگ وارشاداسلامي استان همدان گفت: در نشست شوراي هماهنگي برگزاري جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان ونوجوانان، با پيشنهاد اين استان مبني بر برگزاري دائم اين رويداد درارديبهشت ماه درشهرهمدان موافقت شد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي جشنواره فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان، حجت‌الاسلام "سيدآقا حسيني" افزود: پس از برگزاري نشستهاي كارشناسي در استان همدان ونيازسنجي براي برگزاري جشنواره ‌به منظور رسيدن به ‌امكانات استاندارد مورد نياز اين رويداد، تصميم به بهسازي مكانهاي اقامت ميهمانان جشنواره شامل سه هتل و بازسازي پنج سالن نمايش فيلم گرفته شد.
     وي تصريح كرد: نتايج كارشناسي‌هاي صورت گرفته در استان همدان و هماهنگي با بنياد سينمايي فارابي به ما نشان مي‌دهد كه براي بازسازي سالنهاي نمايش فيلم و محلهاي اقامت به چهار ماه زمان نياز است.
     حسيني افزود: با توجه به مختصات جغرافيايي وآب و هواي استان، ارديبهشت ماه فرصت مناسبي براي برگزاري اين رويداد است.
     حسيني، برگزاري جشنواره‌اي استاندارد رااولويت اصلي مسوولان استان برشمرد و يادآورشد: در انتقال جشنواره فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان به همدان نگاه ما تنها برگزاري اين رويداد به هر شكل و شرايطي نيست بلكه ترجيح داديم در يك زمان ثابت و با شكل مناسب اين رويداد را در سالن‌هاي نمايش فيلم استاندارد برگزار كنيم تا تلاشهاي جامعه هنري و فيلمسازان به خوبي ديده شود.
     وي اظهارداشت: براساس تحليلها و گزارش‌ها يكي از مهمترين مشكلات برگزاري جشنواره در دوره‌هاي قبلي كيفيت نامناسب سالنهاي نمايش فيلم بود كه به شدت باعث نگراني و رنجش فيلمسازان شده بود و به همين دليل ما در تلاش هستيم شرايط برگزاري اين رويداد بين‌المللي را به گونه‌اي كاملا استاندارد فراهم كنيم.
     مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان همدان، تجمع رويدادها و فعاليتهاي فرهنگي و هنري در فصل پاييز را از ديگر دلايل تغيير زمان برگزاري اين جشنواره عنوان كرد و گفت : انتقال برگزاري اين رويداد به ارديبهشت ماه مي‌تواند به آرايش مناسبتر فعاليتهاي سينمايي در طول سال كمك كند.
     حسيني افزود: ازابتداي مهرماه امسال دفتر جشنواره در همدان تاسيس شده و فعاليت خود را آغاز مي‌كند و مديريت اجرايي نيز در اين ماه عمليات اجرايي برگزاري جشنواره را با هماهنگي دفتر جشنواره در بنياد سينمايي فارابي شروع خواهد كرد.
     وي، با اشاره به اينكه مقررات جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان مهرماه امسال توسط دفتر جشنواره بنياد سينمايي فارابي اعلام مي‌شود، ادامه داد: از اين پس نشستهاي شوراي سياستگذاري در تهران و نشستهاي شوراي برگزاري در همدان تشكيل مي‌شود.
     وي يادآورشد: با توافقهاي انجام شده ، اكنون ميزان و نحوه اعمال هزينه‌هاي برگزاري جشنواره فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان قطعي و سهم تهران و همدان در برگزاري اين رويداد مشخص شده است.
     وي اظهاراميدواري كرد كه با برگزاري نخستين دوره اين جشنواره بين‌المللي در همدان كه بيست و يكمين دوره آن خواهد بود، تمامي اشكالاتي كه اين جشنواره به ويژه از جهت مكان نمايش و محل دائمي جشنواره با آن روبه رو بود ، برطرف شود.
     حسيني خاطرنشان كرد: تمامي مديران استان همدان در تلاش هستند تا با به كارگيري توان و امكانات استاني در راستاي ايفاي نقش و سهم خود در رشد سينماي ملي گام بردارند و از اين سرمايه به عنوان دستمايه خوبي براي مديريت فرهنگي بهره گيرند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com