1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 429  تاريخ مخابره خبر:  ۱۲/۶/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138506120217  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۵۲:۳۰
    ۱۳۸۵/۰۶/۱۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

توليد بيش از 100 اثر با مضمون جنگ لبنان در حوزه هنري

هنرمندان حوزه هاي هنري سراسر کشور از زمان حمله ارتش رژيم صهيونيستي به خاک لبنان بيش از 100 اثر هنري با مضمون حمايت از مقاومت مردم لبنان توليد کرده‌اند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، روابط عمومي حوزه هنري اعلام کرد پس از آغاز جنگ در لبنان هنرمندان حوزه هنري در رشته هايي مانند فيلم، عکس، تئاتر، ادبيات و هنرهاي تجسمي دست به خلق آثاري مربوط به پايداري هاي مردم لبنان زدند.
    از سوي هنرمندان حوزه سينما و هنرهاي تصويري چهار ويدئو کليپ با عناوين «لبنان»، «نامه اي به فلسطين»، «تيزر نقاشي کودکان» و «شعر فلسطين» توليد شده است. همچنين کپي رايت مستند «حزب الله» توسط حوزه هنري از شبکه NDA اروپا خريداري و از تلويزيون پخش شد. علاوه بر فيلم مستندي که برنامه سازان و فيلمبرداران حوزه از حمايت ايرانيان از مقاومت مردم لبنان تهيه کرده اند، دفتر سينمايي حوزه هنري تبريز ساخت انيميشن کوتاهي را با موضوع مقاومت آغاز کرده است.
    در بخش ادبيات هم آثاري با اين موضوع نوشته و برنامه هايي برگزار شده است که از جمله آنها مي توان به «شب خاطره لبنان» اشاره کرد. آخرين نشست از سلسله نشست هاي برنامه «شب خاطره» به شرح زندگي زنان استشهادي فلسطيني و لبناني اختصاص داشت که در اين جلسات نمايندگاني از جنبش حماس و حزب الله حضور داشتند.
    همزمان با ايام جنگ در لبنان حوزه هاي هنري استان هاي چهارمحال و بختياري، کهگيلويه و بويراحمد، بوشهر، قزوين، گلستان، آذربايجان شرقي، لرستان، مرکزي، يزد، سيستان و بلوچستان، زنجان و فارس شب شعري با اين موضوع برگزار کردند. ارسال نامه کودکان به سيدحسن نصرالله، برگزاري مسابقه وبلاگ نويسي با عنوان سنگ نوشت، برگزاري جشنواره اي با عنوان سلام بر نصرالله توسط انتشارات سوره مهر و دفتر ادبيات و هنر مقاومت از ديگر اتفاقاتي است که در حوزه ادبيات مربوط به مقاومت مردم لبنان رخ داده است.
    اهالي تئاتر هم با اجراي تئاتر و برگزاري جشنواره با مردم لبنان همدردي کرده اند. برگزاري جشنواره تئاتر خياباني «حماسه» که طي آن 25 گروه نمايشي 30 نمايش را در سراسر کشور اجرا خواهند کرد از جمله اين برنامه هاست. در ادامه اين برنامه ها گروههاي تئاتر به شهرهاي مختلف ايران سفر خواهند کرد و نمايش هايي را با مضمون مظلوميت لبنانيان و فلسطينيان اجرا مي کنند.
    هنرمندان عرصه تئاتر نمايشي را در دست توليد دارند که در آن اعضا دو گروه ايراني و لبناني به صورت مشترک نمايشي را در اين دو کشور و ساير کشورهاي اسلامي روي صحنه خواهند برد.
    چاپ و انتشار کتاب پوسترهاي مقاومت در 2200 نسخه و راه اندازي نمايشگاه سيار پوسترهاي مقاومت در کليه استان هاي کشور از جمله برنامه هاي واحد تجسمي حوزه هنري است. از ديگر نمايشگاههايي که با اين موضوع برگزار شده مي توان به نمايشگاه هنر مفهومي در قزوين، نمايشگاه کاريکاتور با موضوع انتفاضه در زنجان، نمايشگاه تجسمي در کرمانشاه، صد در برابر هزار در زنجان و ... اشاره کرد.
    مسابقاتي هم با اين موضوع از سوي دفاتر هنرهاي تجسمي برگزار شده است. مسابقه استاني کاريکاتور سايه سياه در مازندران، مسابقه نقاشي کودکانه در کهگيلويه و بويراحمد و نيز مسابقه نقاشي در يزد از جمله اين مسابقات هستند. از ديگر برنامه هاي در دست اجراي حوزه هنري با موضوع لبنان مي توان به سفارش 30 اثر به کيومرث درمبخش، کاريکاتوريست صاحب نام اشاره کرد. اين کاريکاتورها در قالب کتابي عرضه خواهند شد. ابن مرکز از 12 نقاش از جمله حبيب صادقي، حسن ياقوتي، زهرا رهنورد و طه حيدري خواسته تا تابلوهاي تصويرگري خود را با اين موضوع در اختيار حوزه هنري قرار دهند.
    خانه عکاسان هم براي ابراز همدردي با مردم لبنان چندين نمايشگاه عکس با اين موضوع برپا کرد که برخي در فضاي داخلي خانه عکاسان داير بودند و تعدادي در معبر عمومي مقابل حوزه هنري. در همين راستا تعدادي از عکاسان که آثارشان در نمايشگاه عکس به نمايش درآمده بود با حمايت مالي اين واحد عازم لبنان شدند. با همين موضوع نمايشگاه عکسي هم در کرمانشاه برپا شد.
    هنرمندان موزيسين هم براي تهيه و تنظيم کاستي از سرودهاي حماسي ايران و لبنان با عنوان "حزب الله" اقدام کردند. در اين کاست 8 سمفوني روي شعرهاي فارسي، عربي و لاتين تنظيم شده و 55 نوازنده قطعات آن را نواخته اند.
    اجراي موسيقي محلي با موضوع حزب الله در استان هرمزگان، تنظيم سرود حماسي "حزب الله" در بوشهر، اجراي کنسرتي با عنوان پايداري در تالار انديشه حوزه هنري توسط خوليو آلمايدا لوپز، توليد کليپ "شعر فلسطين" توسط هومن بختياري و پخش آن از صدا و سيما، توزيع بسته هاي فرهنگي، اهداي لوح تقدير به هنرمندان در برنامه حمايت از مقاومت، فراخوان پيام ادبي کوتاه از طريق SMS توسط حوزه هنري کهگيلويه و بروير احمد، تهيه بروشور از کليه فعاليت هايي که در حمايت از مردم فلسطين صورت گرفته و طراحي مسابقه سراسري شليک به خانه عنکبوت از جمله برنامه هاي فرهنگي حوزه هنري در حمايت از مردم لبنان بوده است.
    حوزه هنري در سطح بين المللي هم برنامه هايي را براي حمايت مردم لبنان طراحي کرده که برگزاري کارگاههاي نقاشي، کاريکاتور، گرافيک و عکس در هفت کشور با حضور 10 نفر از هنرمندان از آن جمله است. اطلاعات در مورد ساير برنامه هاي در دست اقدام حوزه هنري در آينده اعلام خواهد شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com