1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 325  تاريخ مخابره خبر:  ۳۰/۳/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138503300000  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۱۹:۲۷
    ۱۳۸۵/۰۳/۳۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

وينست شرمن درگذشت

وينست شرمن، كارگردان مطرح دهه هاي 1940 و 50، در سن 99 سالگي و تقريباً يك سال پيش از آنكه 100 ساله شود درگذشت.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از خبرگزاري مهر، اين فيلمساز كه ضربات جبران ناپذيري را از سوي گروه «هراس سرخ» هاليوود متحمل شد در زمينه ساخت برنامه هاي تلويزيوني نيز كاملاً موفق بود و مجموعه هاي «والتون ها»، «پزشكان بيمارستان» و «باريتا» را ارائه داد.
    او فعاليت هنري خود را با بازي در برادوي و فيلم هاي سينمايي آغاز كرد كه از آن جمله مي توان به فيلم «مشاور قانوني» محصول سال 1933 اشاره كرد. در اين فيلم او يك نقش كوتاه اما بيادماندني به عنوان يك هرج و مرج طلب جوان را بازي كرد و با جان بريمور همبازي شد. او علاوه بر اين چندين فيلمنامه ارائه داد كه از آن جمله مي توان به «مدرسه جرم» اشاره كرد كه با حضور همفري بوگارت كليد خورد.
فيلم هاي «فيلادلفيايي جوان» با شركت پل نيومن، «در امتداد شب» با حضور همفري بوگارت و «قصر يخي» با نقش آفريني ريچارد برتون از ديگر فيلم هاي مطرح اين كارگردان به شمار مي روند. در اواخر دهه 1940 استوديو برادران وارنر او را براي كارگرداني، بازيگري و نويسندگي به خدمت گرفت و او در زيرشاخه اين استوديو سرگرم كار شد. وظيفه او در آن زمان بازسازي فيلم هاي قديمي بود.
    وينست شرمن در سال 1942 با ساخت ملودرام «راه دشوار» به شهرت و محبوبيت دست يافت، اما در 1950 اين استوديو بدون كوچكترين توضيحي عذر او را خواست، چرا كه يك نماينده فدرال به استوديو گفته بود اين كارگردان با كمونيست ها ارتباط دارد. وي در سال 1997 عنوان كرد كه هرگز كمونيست نبوده اما دوستاني مانند جان گارفيلد داشته كه نامشان در ليست سياه قرار گرفته و او همواره از آنها حمايت كرده است.
    با اينكه وينست شرمن پروژه هاي مهم بسياري را كارگرداني كرد، هرگز به جايگاهي دست نيافت كه از سوي آكادمي براي دريافت جايزه اسكار نامزد شود. وي در اين مورد مي گفت: از ميان 30 فيلمي كه ساخته ام، 10 تا 12 فيلم را دوست دارم و بقيه آنها تنها تلاشي براي تأمين مخارج زندگي ام بوده اند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com