1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 478  تاريخ مخابره خبر:  ۱۳/۲/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138502130201  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۱۵:۱۴
    ۱۳۸۵/۰۲/۱۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

تهمينه ميلاني:

فيلمسازان مستقل كمتر مورد توجه قرار مي ‌گيرند

فيلمسازان مستقل بهاي استقلال خود را مي‌ پردازند و كمتر مورد توجه قرار مي‌ گيرند.

        به گزارش سايت سينمايي سوره، كارگردان فيلم «آتش بس» كه در نشست خبري اين فيلم در خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران (ايرنا) سخن مي گفت‌، در ادامه تصريح كرد: منتقدان صادق با فيلم منصفانه برخورد خواهند كرد ولي منتقداني كه باشخص من و تفكراتم مشكل دارند برخورد تخريبي با فيلم خواهند داشت و قطعا به اين فيلم حمله مي كنند.
       ميلاني در ادامه به مشكلات فيلمسازان مستقل در ايران اشاره كرد و گفت: فيلمسازاني كه از سوي رسانه‌هاي رسمي چندان مورد توجه قرار نمي گيرند، بهاي استقلال خود را مي پردازند حتي در آمريكا نيز فيلمسازان مستقل چندان مورد توجه نيستند.
       وي به حضور نداشتن اين فيلم در بخش مسابقه جشنواره فجر سال گذشته اشاره كرد و گفت‌: استقبال بي نظير مردم از آتش بس نشان داد كه مسؤولان جشنواره از سال آينده بايد، در زمينه انتخاب فيلم ها توجه بيشتري كنند.  
       ميلاني با طرح اين پرسش كه چرا بايد برخي از فيلم هاي ضعيف در بخش مسابقه قرار گيرند و «آتش بس» در بخش مهمان باشد، گفت‌: برخي مي گفتند فيلم شما در حد استانداردهاي سينماي ملي نيست، در حالي كه اين فيلم در جشنواره فجر براي مهمانان خارجي به نمايش درآمد و آنها به جاي استقبال از فيلم هايي كه فقر و فلاكت را در كشورمان نشان مي دهند، از «آتش بس» استقبال كردند و خواستار حضور اين فيلم در جشنواره‌هاي خود شدند.
        مصطفي شايسته از مديران شركت هدايت فيلم و پخش كننده «آتش بس» نيز گفت‌: متاسفانه تفكر نادرستي در ميان برخي از سينماگران و منتقدان وجود دارد كه معتقد است فيلم هاي مفرح و فيلم هايي كه باعامه مردم ارتباط برقرار مي كنند چندان از جنبه هاي هنري و فرهنگي برخوردار نيستند و فيلم هايي را فيلم هاي هنري و ارزشمند مي دانند كه از فضايي تلخ برخورداراست. آنها از زماني كه فيلم خانم ميلاني در مرحله انتخاب بازيگر است با يك پيش زمينه فكري به استقبال فيلم مي روند و بر اساس فيلم هايي چون دو زن (از ساخته هاي قبلي ميلاني) به مقايسه فيلم هاي ايشان مي پردازند.
        به اعتقاد شايسته «آتش بس» يك پروژه سنگين و نفس گير بود و در مورد مخاطب فيلم افزود: فيلمي است كه هم براي خواص وهم براي‌ عوام قابل درك است و كارگردان با ظرافت خاصي توانسته با اين دوطيف ارتباط برقرار كند.
        او تأكيد كرد: «آتش بس» فيلم بسيار خوش ساختي است كه در راستاي سينماي ملي قرار مي گيرد.
        شايسته ادامه داد: استقبال ازاين فيلم تاحدي است كه يكي از مديران سينما عنوان مي كرد بيش از 95 درصد مردمي كه در اين سينما فيلم را ديده اند، «آتش بس» مورد رضايت آنها بوده است و از آن خوششان آمده است.
        پخش كننده آتش بس گفت: از اين هفته با افزايش سينماهاي اين فيلم، تعداد سينماها از 12فيلم به 18سينما افزايش پيدا خواهد كرد و پيش بيني ما اين است كه اين فيلم در روزهاي پاياني هفته روزي بيست ميليون تومان فروش كند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com