1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 449  تاريخ مخابره خبر:  ۱۷/۱۲/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138412170204  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۰۰:۳۹
    ۱۳۸۴/۱۲/۱۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

جعفري جلوه:

واقعه عاشورا را به صورت قابل فهم براي همگان، به تصوير بكشيد

در دنياي امروز اگر بتوانيم به زبان قابل فهم انسان‌ها، واقعه و حادثه عاشورا را به درستي توصيف كنيم، برنده نهايي خواهيم بود.

     به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي معاونت امور سينمايي ‌و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، «محمدرضا جعفري جلوه» معاون سينمايي ارشاد در ديدار با فيلمسازان شركت‌ كننده در همايش «چشم‌ انداز فيلم‌هاي كوتاه و مستند و داستاني آيين‌هاي عاشورايي» با بيان اين مطلب افزود: تصوير جهاني حسين بن علي(ع) و حادثه عاشورا وظيفه مهمي ‌است كه موجب تسريع حركت آيندگان براي رسيدن به مقصد، مي‌ شود.
     وي، در محل سينماتك موزه هنرهاي معاصر تهران، اظهارداشت: بايد در عرصه ثبت، ضبط، توليد و پخش اين گونه آثار سازوكار مناسب داشته باشيم و بدانيم كه بقا و دوام ما وابستگي تام و تمام به عرضه صحيح و دقيق حماسه بزرگ عاشورا دارد.
     جعفري جلوه توضيح داد: مجموعه آيين‌هاي ديني، هويتي و فرهنگي، خاصه بحث آيين‌هاي عاشورايي جايگاه ويژه و رفيعي دارند.
     وي، با تأكيد بر استمرار و گسترش آيين‌هاي ديني و فرهنگي گفت: بهاي يك فرهنگ و عوامل زايش دوباره يك تمدن، وجود اين گونه حيثيات و آيين‌ها است كه تكرار شوند تا يك سياق باقي بماند.
     جعفري جلوه تأكيد كرد: ما گنج بزرگي از ذخاير فرهنگي، ديني و هويتي را در اختيار داريم اما با وجود اين كه در كنار اين ثروت‌هاي عظيم بسر مي‌ بريم به حد كافي احساس غرور و توانايي نمي ‌كنيم و اين مساله يكي از مشكلات بزرگ ما است.
     وي گفت: ما لبريز از چنين امكانات و داشته‌هاي گرانبهايي ‌هستيم ولي جوانان ما احساس بي‌هويتي، فقر و نداري مي ‌كنند و به دنبال حيات و توجيه براي خود در هر جايي هستند الا جايي كه بايد باشند.
     جعفري جلوه خطاب به حاضران گفت: شما بدون ترديد به راه خود ادامه دهيد ومن نيز آخرين گام‌ها را براي احياي مجدد مركز گسترش سينماي مستند و تجربي و انجمن سينماي جوانان را برخواهم داشت.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com