1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 337  تاريخ مخابره خبر:  ۸/۸/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138408080002  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۲۵:۵۹
    ۱۳۸۴/۰۸/۰۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

عليرضا سجادپور:

دفاع مقدس يك منبع جدي براي تغذيه سينماي كشور است

رونق و شكوفايي سينماي دفاع مقدس مستقيماً به شكوفايي كل سينماي ايران منجر مي شود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «عليرضا سجادپور» از هنرمندان و مديران فرهنگي كشور با بيان اين مطلب افزود: سينما دفاع مقدس فقط، سبك و ژانر طبيعي وعادي نيست بلكه يك ابر ژانر است كه درون خودش سينماي كودك، اجتماعي، خانوادگي و كمدي، علمي و حادثه اي دفاع مقدس را هم دارد.
    وي ادامه داد: براي كشاندن بدنه جامعه به سالن هاي سينمايي به سينماي ارزشي دفاع مقدس نياز داريم و براي نجات سينما بايد توجه ويژه اي به سينماي دفاع مقدس صورت بگيرد.
    به گفته وي، سينماي دفاع مقدس يك منبع جدي براي تغذيه سينماي كشور است.
    سجادپور معتقد است بسياري از سينماگران و فيلمسازان فعلي كه افتخار سينماي ايران هستند و در ژانرهاي مختلف اجتماعي و معنوي و... فعاليت مي كنند از سينما دفاع مقدس برخاسته اند.
    وي اظهار داشت: من سينماي دفاع مقدس را هميشه مثل يك لوكوموتيو تلقي مي كنم كه اگر خوب راه برود كل واگن هاي سينماي ايران را به سوي رشد و تعالي مي كشاند و به تعبيري سينماي دفاع مقدس موتور سينماي ايران است.
    اين مدير فرهنگي با بيان اينكه ژانر سينماي دفاع مقدس ملي ترين و بومي ترين ژانر سينماي ايران است خاطرنشان ساخت: واقعاً ما با چه سينمايي جز دفاع مقدس مي توانيم ادعا كنيم عميقاً ايراني هستيم.
    وي افزود: سينماي دفاع مقدس ما از نظر حوادث، روابط اشخاص، كاراكترها، عواطف جاري در آن و ويژگي هاي محتوايي مختص ايران است همچنانكه، سينماي ازو مختص ژاپن و وسترن مختص آمريكاست.
    از ديدگاه وي، حتي با يك نگرش ملي گرايانه و با ملحوظ داشتن نگاه مرزي و كشوري هم شده، بايد به تقويت و حمايت از اين ژانر سينمايي بكوشيم.
    سجادپور، بحران در سينماي دفاع مقدس را خاص اين نوع سينما ندانست و بر اين باور است اساساً، سينماي كشور اعم از سينماي حادثه يي، كمدي، خانوادگي و اجتماعي و حتي فيلم هاي خارجي دوبله شده، در جذب مخاطب با بحران مواجه هستند و اين ناشي از سوء سياست ها و تدابير غلط مديران فرهنگي و سينمايي از سال هفتاد و شش تاكنون است.
    در خصوص تأثيرات برگزاري جشنواره فيلم دفاع مقدس گفت: اصولاً، برگزاري جشنواره هاي موضوعي در نشر و گسترش موضوع مورد نظر نقش آفرين هستند.
    به گفته وي، اگر جشنواره فيلم دفاع مقدس با مديريتي درست و همه سلايق را در برگيرد و اجازه ندهد نيروهاي اصلي سينماي دفاع مقدس فراموش شوند، موفق عمل كرده است.
    وي ادامه داد: اگر جشنواره به دور از عناوين و نام هاي تكراري به شناخت چهره هاي جديد و معرفي نام هاي تازه بپردازد مي تواند واقعاً در ترويج عرصه سينماي دفاع مقدس موفق باشد.
    از طريق جشنواره زمينه يي فراهم مي شود تا تجربه ها و ديدگاه هاي جديد مبادله شوند و موجبات رشد و ارتقاي فكري و تئوريك هنرمندان فراهم گردد.
    سجادپور كه به سينماي اجتماعي علاقه مند است اظهار داشت: اگر بخواهم به سينما دفاع مقدس بپردازم به ارزش هاي برآمده آن دوران معاصر و تحليل و ارزيابي آن خواهم پرداخت.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com