1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 433  تاريخ مخابره خبر:  ۲۳/۶/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138406230101  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۴۶:۳۹
    ۱۳۸۴/۰۶/۲۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

مدير حوزه هنري ياسوج:

صنعت سينما در ايران نيازمند يك تحول تكنولوژيك است

مدير حوزه هنري استان كهگيلويه و بويراحمد در جمع سينماگران و فيلمسازان جوان اين استان كه به مناسبت «روز ملي سينما» در سالن آمفي تئاتر حوزه هنري گفت: صنعت سينما مدتي است كه در دنيا با ركورد مواجه شده و ما نيز از اين رهگذر بي نصيب نمانده ايم بلكه به دليل سنتي بودن امكانات، تجهيزات و فضاي سينمايي كشور خسارات بيشتري را متحمل شده ايم.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، حجت الاسلام و المسلمين «سيدعلي اصغر تقوي» با اعلام اين مطلب در رابطه با وضعيت سينماهاي كشور افزود: امروز، به موازات سينما، امكانات فراوان با تكنولوژي برتر و دسترسي آسانتر در اختيار مردم قرار گرفته كه بسيار جلوتر از سينما حركت مي كند و ما ناچاريم براي دستيابي به يك فضاي مطلوب به يك تحول تكنولوژيك در عرصه سينماهاي كشور دست بزنيم.
     وي، از نگاه مديريت كلان استان به مقوله هنر و به خصوص سينما انتقاد كرد و گفت: هم اكنون هيچ كدام از 5 سينماي استان وضعيت مطلوبي ندارند و تنها 2 سينماي شركت نفت در گچساران از يك وضعيت نسبتاً مطلوب برخوردارند.
     حجت الاسلام تقوي گفت: در سال گذشته از سينما به عنوان سيرك حيوانات وحشي استفاده شد و اين تنها فعاليت سينما در سال گذشته بود. وي متذكر شد: در رابطه با رفع مشكلات سينمايي از خدمتگزاري مسؤولان استان نااميديم اما اين نااميدي نبايد موجب ركود و رخوت در وجود سينماگر جوان و فعال اما محروم از امكانات عادي و معمولي بشود بلكه بايد انگيزه اي باشد براي دست زدن به توليدات سينمايي بيشتر اجرا كه شنيده ايم كه محدوديت ها همواره خلاقيت به همراه دارد.
     گفتني است، پس از سخنراني حجت الاسلام تقوي، فيلم كوتاه مستند «اون شب كه بارون اومد» ساخته «كامران شيردل» براي حضار و هنرمندان جوان پخش شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com