1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 488  تاريخ مخابره خبر:  ۵/۱۱/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138311060100  ساعت مخابره خبر: ۰۱:۰۵:۴۸
    ۱۳۸۳/۱۱/۰۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

عباس كيارستمي: براي ارتباطات با مخاطب عكاسي مي كنم

طي سال هاي گذشته سعي كرده‌ام ارتباط خود با تماشاگران را از طريق عكس حفظ كنم.

     به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از ستاد خبري جايزه جهاني هنر و نيايش، «عباس كيارستمي» عكاس و فيلمساز ايراني در حاشيه داوري عكس‌هاي بخش‌ مسابقه هنر و نيايش با اعلام اين مطلب افزود: «پس از انقلاب يعني حدود 27 سال است كه به عكاسي حرفه‌اي نزديك‌ شده‌ام.»
كيارستمي
، با اشاره به اينكه طي سال‌هاي گذشته فيلم‌هايش را در ايران نمايش نداده است، ادامه داد: «از سال 57 به اين نتيجه رسيدم كه ديگر در ايران سينماي هنري نخواهيم داشت و به نظرم هنوز هم نداريم، به همين دليل به اين نتيجه رسيدم كه با دوربين عكاسي كنم و چون طبيعت را دوست داشتم به عكاسي طبيعت پرداختم.»
     وي كه روز قبل از داوري عكس هاي بخش مسابقه اين جايزه به عنوان رئيس هيات داوران «بخش دوربين طلايي» جشنواره كن 2005 معرفي شد در ادامه گفت: حجم عكس ها به حدي رسيد كه از جعبه ‌هاي من بيرون آمد و در ديوارهاي نمايشگاه ها جا گرفت و حالا ديگر همه مرا به عنوان عكاس مي شناسند.
     وي، درباره انتخابات بهترين عكس از ديدگاه خود گفت:«سليقه فردي است؛ من تنها به عكس هايي كه در نمايشگاه ها و مراسم نيايش گرفته شده توجهي ندارم بلكه از ديد من عكس‌هايي كه عكاسي در خلوت و خلوص به موضوع پرداخته اهميت بيشتري دارند.»
     عباس كيارستمي به همراه «شهيد العالم» از بنگلادش، «ميشكا كريفا» از تونس، «لورا سراني» از فرانسه و «مسعود معصومي» از ايران داوري آثار بخش مسابقه را به پايان رساندند.
     براساس اين گزارش، برگزيدگان اين جايزه در آيين ويژه اي 7 بهمن ماه در تالار وحدت معرفي مي شوند. همچنين آثار بخش مسابقه و جنبي نخستين جايزه جهاني هنر و نيايش در گالري فرهنگسراي نياوران و نگارخانه آيينه شهر به نمايش درآمده است. گفتني است، كيارستمي صبح روز سه شنبه 6 بهمن ماه به همراه ديگر داوران اين جايزه در فرهنگسراي نياوران، طي نشستي به پرسش‌ هاي خبرنگاران رسانه ها پاسخ مي ‌دهد.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com