1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 423  تاريخ مخابره خبر:  ۱۲/۹/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138309122013  ساعت مخابره خبر: ۱۹:۳۸:۵۷
    ۱۳۸۳/۰۹/۱۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

كارنو در نشست تحصصي سينماي پليسي:

ما فيلمسازان خط قرمز نداريم؛ اما شخصيت پليس دارد

سومين نشست تخصصي از ميزگردهاي سينماي پليسي با موضوع تعامل اجتماعي پليس و فيلمسازان و تأثير اجتماعي فيلم هاي پليسي با حضور «آلن كارنو» كارگردان شهير فرانسوي، «رضا حاجي مشهدي» نويسنده، منتقد و مدرس سينما، جمعي از اهالي مطبوعات، رسانه ها و علاقمندان رأس ساعت 16 پنج شنبه 12 آذرماه در محل سينما فلسطين 2 برگزار شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «آلن كارنو» با اشاره جاذبه و جاه طلبي هاي نهفته در سينما پليسي چه در داخل كشور فرانسه و چه در خارج آن گفت: تنوع نمايش آناليز و آسيب شناسي اجتماعي دوجاذبه فيلم هاست. بيشتر فيلم ها بيشتر به سمت ژانرهاي نمايشي مي روند و بخش ديگر فيلم ها اغلب اهداف سياسي و اجتماعي را دنبال مي كنند البته خيلي مشكل است كه جنبه اجتماعي فيلم را مورد تحليل قرار بدهيم. از آنجايي كه سينماي پليسي چهره واقعي جامعه است، بايد ارتباطي ويژه با بيننده برقرار كند چرا كه فيلم پليسي همواره از خوبي و بدي صحبت مي كند بايد ايده اي كامل از دنياي خود ارائه دهد و اين كار با قدرت بخشيدن به شخصيت هاي اصلي فيلم صورت مي گيرد به اين ترتيب كه پرسوناژ سئوالاتي را از خودشان مي پرسند كه بايد به آن ها پاسخ قانع كننده بدهند. به اين ترتيب نتيجه اين است كه سينماي پليسي تأثير اجتماعي دارد. اعتراض به عدم اجراي دقيق قانون براي جامعه بسيار مؤثر است و به نفع جامعه است اين تأثير روزمره اين فيلم ها در جامعه است.
    مردم خود را به جاي قهرمان ها مي گذارند و تزكيه ي احساسات در جامعه عمومي مي شود و اين يعني آرامش جامعه.
    تمايل به فرار از غيرقانون مند بودن نشان مي دهد كه بهترين راه براي مردم است. سينما همواره بحث ارتباط را مطرح كرده است.
    حاجي مشهدي نيز با اشاره به جايگاه پليس گفت: پليس يك آدم معمولي با اختيارات و تصميمات ويژه است و يكي از دلايل عدم هم ذات پنداري با آثار سينمايي اين است كه در شخصيت پردازي ها دچار اغراق  و زياده روي شده ايم كه باعث غيرقابل باور شدن شخصيت ها مي شود. فيلم پليسي يك فيلم اجتماعي است. جامعه نگرانه و جامعه شناسانه است، فيلم پليسي به جامعه مي پردازد و اين آدم ها در اثر عدم رعايت قانون دچار مشكل مي شوند، كه فيلم پليسي در اين باره كار مي كند. پس خاطاي فاحش در اين گونه اين است كه ما بدون تحقيق وارد اين حيطه شويم. فيلم پليسي قبل از اكشن و ماجراجويي و تعقيب گريزهاي سرگرم كننده اش بايد فيلمي داراي شخصيت پردازي و داستان خوب باشد و عامل و انگيزه درستي داشته باشد و فيلمساز معجره گر نيست بلكه او نشان دهنده  است.
    كارنو با تأييد سخنان حاجي مشهدي گفت: فيلم پليسي يك جنبه مستند دارد. البته فيلم هاي پليسي بيشتر جنبه ي اساطيري دارند تا واقعيت پردازي.
    كارنو در پايان گفت: ما در فرانسه دچار هيچ نوع خط قرمزي نيستيم اما پليس و شخصيت پليسي در يك جايي دست از آلوده شدن جهت كشف حقايق برمي دارد و به هر قيمتي جرم را از بين نمي برد. چون با كاربد نمي شود كار بد را درست كرد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com