1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 439  تاريخ مخابره خبر:  ۱۱/۹/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138309112004  ساعت مخابره خبر: ۱۸:۰۴:۳۸
    ۱۳۸۳/۰۹/۱۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

همزمان با تهران، رشت، اولين ميز بان جشنواره فيلم پليس شد

نخستين جشنواره فيلم پليس سه شنبه 10آذرماه در سالن وارش مجتمع خاتم الانبياء استان گيلان آغاز به كار كرد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، در اولين روز از برگزاري جشنواره در گيلان دو فيلم «روزکارنامه» و « جنايت» در بخش فيلم هاي بلند سينمايي، چهارده فيلم در بخش مسابقه فيلم هاي 110 ثانيه اي و همچنين فيلم هاي کوتاه توليد شده در اين استان به نمايش گذاشته شد. علاوه بر نمايش اين فيلم ها، جلسه اختصاصي نقد و بررسي فيلم هاي بلند سينمايي با حضور دست اندرکاران سينماي جوان و فرهاد مهران فر، (داور بخش آثار 10 ثانيه اي وفيلم هاي بلند سينمايي) از ساعت 17 تا 19 در سالن سينمايي مجتمع خاتم الانبياء برگزار شد.
    سرهنگ سيرتي معاون اجتماعي جشنواره و معاون ارشاد نيروي انتظامي گيلان در گفت و گو با خبرگزاري ها با بيان اين مطلب که برگزاري نخستين جشنواره فيلم پليس در گيلان؛ در ارتقاء سطح فرهنگي و هنري اين استان نقش بسزايي را برعهده دارد، گفت:با توجه به سابقه برگزاري جشنواره هاي مختلف فرهنگي هنري در گيلان و حضور هنرمندان و فيلمسازان مطرح که توانايي هاي قبال توجه خود را در عرصه هاي مختلف هنري طي سال هاي اخير به اثبات رسانده اند، برگزاري نخستين جشنواره فيلم پليس نيز خوشبختانه با استقبال چشمگيري روبه رو شده است.
    وي در ادامه با اشاره به اين نکته که توجه به عملکرد نيروي انتظامي نتايج چشمگيري را به دنبال دارد،  افزود: با بررسي هايي که در خصوص برگزاري جشنواره پليس در استان گيلان انجام داديم، به اين نتيجه رسيديم که با پرداختن به آثار پليسي مي توان با حضور بي واسطه اين قشر از جامعه، عملکرد نيروي انتظامي را به بهترين شکل بررسي کرد.
    معاون اجتماعي و ارشاد نيروي انتظامي گيلان در پايان جشنواره فيلم پليس را اقدامي مؤثر در جهت بررسي مشکلات پليسي معرفي کرد و در توضيح بيشتر اين مساله افزود: محور قراردادن چنين موضوعي در جهت پوياسازي وظايف پليسي و کاهش جرايم و همچنين برقراري نظم و امنيت در سطح کشور تاثيرات مهمي را به دنبال دارد. در ادامه سيد سکينه خاتمي(دبير اجرايي جشنواره) در خصوص بخش هاي مختلف دومين روز از جشنواره فيلم پليس گفت: فيلم هاي بلند سينمايي در دومين روز از جشنواره اختصاص به سه فيلم «انتظار»، «بازي با مرگ» و «عقرب» دارد البته در اين ميان به فاصله يک ساعت از اکران فيلم «انتظار»، شاهد نمايش فيلم هاي کوتاه توليد شده دراستان گيلان هستيم. پس از آن فيلمهاي به نمايش گذاشته شده با حضور منتقدان، کارشناسان نقد و بررسي مي شوند.
    اکران 14 فيلم در بخش 110 ثانيه اي از ديگر بخش  هاي دومين روز جشنواره به شمار مي رود.
    لازم به ذکر است نشستي تخصصي با عنوان «آسيب شناسي فيلم پليس» چهارشنبه 11 آذرماه ساعت 30/21 در هتل بزرگ گيلان برگزار مي شود. در اين جلسه تخصصي که با حضور فرماندهان نيروي انتظامي، اساتيد دانشگاه، مسئولان استان، روانشناسان و کارشناسان جامعه شناسي و .. برگزار مي شود. فيلم هاي سينمايي پليسي از منظرهاي مختلفي مورد بررسي قرار مي گيرند.
    از ديگر بخش هاي ويژه اي که در ايام برگزاري جشنواره در استان گيلان تدارک ديده شده است،  بازديد از بخش هاي ديدني اين استان است.
    دبير اجرايي جشنواره در اين باره افزود: در طول ايام برگزاري جشنواره بازديدهايي را براي هنرمندان در نظر گرفته ايم که اين برنامه تحت عنوان «گل گشت» در سه بخش بازديد از موزه چاي، موزه شيلات و آرامگاه دکتر معين آستانه اشرفيه تدارک ديده شده است.
    آخرين روز از جشنواره نيز اختصاص به اکران فيلم سينمايي «زخمي» و همچنين فيلم هاي کوتاه دارد. پس از آن نيز مراسم اختتاميه و اهداي جوايز از ساعت 16 تا 19 در سالن اجتماعات بانک صادرات انجام خواهد شد.
    خاتمي در خصوص نحوه داوري آثار در بخش هاي مختلف جشنواره گفت: به غير از فيلم هاي کوتاه که با تعداد اندي در جشنواره هنوز دارند. در بخش فيلم  هاي 110 ثانيه اي و فيلم هاي بلند سينمايي، رهبر قنبري، (از تهران) فرهاد مهران فر، نادر معصومي و محمد آگاه از (گيلان) به داوري آثار مختلف پرداخته اند که در بخش فيلم هاي سينمايي 1 تا 3 ديپلم افتخار و 5 تا 15 سکه به عنوان جايزه در نظر گرفته شده است. همچنين در بخش آثار 110 ثانيه اي 1 تا 3 ديپلم افتخار و 3 تا 9 سکه عنوان جوايز بخش به شمار مي روند.
    لازم به ذکر است انتخاب بهترين ها ي جشنواره فيلم پليس گيلان در سه بخش فيلمنامه، کارگرداني و بازيگري (نقش پليس مرد و زن) انجام گرفته است.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com