1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 414  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۸/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138308282013  ساعت مخابره خبر: ۰۹:۳۹:۲۳
    ۱۳۸۳/۰۸/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

به دليل كپي برداري از اين جشنواره مدير جشنواره فيلم تك به سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران اعتراض كرد

مدير جشنواره جهاني «فيلم تك» طي نامه اي سرگشاده به سازمان فرهنگي - هنري شهرداري تهران به دليل كپي برداري از اين جشنواره اعتراض كرد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، در اين نامه، عليرضا زهادی موسس و مدير جشنواره فيلم «تک» خطاب به رييس سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران آورده است:
    جشنواره جهانی «تک» مسابقه بين المللی فيلم های يک دقيقه ای يک دهه پيش با اهداف و انگيزه های مشخص و مکتوب و به جهت بنيان گذاری نوعی سينمای به صرفه و تجربی و هم سويی با عرصه های جهانی رسانه های نو ظوهر ظراحی و تاسيسی شد و در دفتر مجامع جشنواره ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان جشنواره ای مستقل و با مديريت غير دولتی ثبت شده است. تاکنون سه دوره موفق آن با حضور آثار فيلمسازان داخلی و خارجی برگزار گرديده که دوره سوم آن در سال 1378 در آن سازمان برگزار شده است و اکنون نيز برگزاری دوره چهارم به برخی نهادها و شرکت ها از جمله آن سازمان پيشنهاد شد و در جلسه رسمی شورای طرح و برنامه سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران مطرح گرديد و در حال بررسی در کميته های تخصصی در معاونت هنری است. اما متاسفانه بی آنکه هنوز جواب شفاف و مشخصی در خصوص حمايت يا عدم حمايت سازمان از برگزاری دوره هارم ارايه شود، شاهد نوعی کپی برداری و اعلام برگزاری جشنواره يک دقيقه ای ديگری در فرهنگ سرای انقلاب از سوی آن سازمان هستيم که اين اقدام نه فرهنگی، نه هنری و نه در شأن يک سازمان عريض و طويل است که نام فرهنگی و هنری را يدک می کشد و از ناحيه عوارض شهروندان ارتزاق می کند.
    ظاهراً معاونت هنری آن سازمان اظهار بی اطلاعی کرده اند (!؟) و اين در حالی است که اين جشنواره به يقين با داشتن رديف بودجه ای به نسبت بالا مشغول تبليغ شبانه روزی خود در رسانه های گوناگون است.
    از اين رو شايسته است جنابعالی شخصاً موضوع را پيگيری فرموده و آن اگر چنانچه به طور سهوی اين امر واقع شده است، در نهايت آثار رسيده را می توان در يکی از بخش های دوره آتی جشنواره جهانی «تک» به نمايش در بيايد. درغير اين صورت ستاد جشنواره «تک» ضمن اعلام انصراف از هر گونه همکاريهای مورد مذاکره با آن سازمان، حق اقدامات قانونی را بر اساس قوانين و حقوق مولفين، مصنفين، مخترعين و هنرمندان را برخود محفوظ می دارد.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com