1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 350  تاريخ مخابره خبر:  ۱۱/۸/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138308112002  ساعت مخابره خبر: ۰۸:۳۷:۴۶
    ۱۳۸۳/۰۸/۱۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

3 فيلم ايراني در ميان 250 فيلم جشنواره مستند آمستردام

جشنواره فيلم هاي مستند آمستردام در هفدهمين دوره خود ميزبان 250 فيلم از سراسر جهان از جمله سه مستند ايراني خواهد بود.

    اين جشنواره که مهم ترين رويداد سينماي مستند جهان است و به همين دليل «جشنواره کن سينماي مستند» لقب گرفته، امسال سه بخش رقابتي و بخش هاي جنبي و ويژه دارد و نمايندگان سينماي مستند ايران را شامل «از پس برقع» به کارگرداني «مهرداد اسکويي» ،در دو بخش و شهر خاموشان از«عطاالله حياتي» و «چهار داستان کوتاه از عراق» به کارگرداني «مازيار بهاري» هرکدام در يک بخش به نمايش مي‌گذارد.
    اين گزارش حاکي است مسابقه يوريس ايونس (ويژه مستند هاي بلند تر از 60 دقيقه)، مسابقه گرگ نقره اي (براي فيلم هاي 60 دقيقه اي و کوتاه تر) و اولين نمايش (شامل فيلم هايي که نخستين نمايش جهاني خود را تجربه مي کنند)، سه بخش رقابتي جشنواره آمستردام هستند.
    گفتني است مبلغ جايزه اول اين بخش ها که هيات هاي داوري مجزا دارند، به ترتيب دوازده هزار و پانصد يورو، ده هزار يورو و دو هزار و پانصد يورو است و در هريک از آن ها 20 فيلم با يکديگر رقابت مي کنند. از پس برقع براي بخش گرگ نقره‌اي پذيرفته شده و به علاوه در بخش «صندوق يان وريجمن» (JVF) هم حضور دارد که موضوع آن تشويق مستند هاي اقليمي در کشور هاي در حال توسعه يا تحول است و شهر خاموشان هم در همين بخش به نمايش در مي آيد.
    همچنين چهار داستان کوتاه ازعراق که شامل چهار مستند کوتاه به سفارش کانال 4 تلويزيون انگلستان است، در بخشي با عنوان «تصاوير واکنشي» شرکت مي کند. اين بخش ويژه مستند هايي است که درباره يک واقعه جهاني سال ساخته شده اند و بهاري سراغ عراق پس از حمله آمريکا و متحدانش رفته است. حدود 70 فيلم در اين بخش غير رقابتي شرکت دارند.
    از ديگر بخش هاي جشنواره آمستردام مي توان به فيلم هاي مستند و کودکان، نتايج کارگاه جشنواره، بحث درباره سينما حقيقت، مستند هاي هوايي، چشم انداز آکادمي فيلم لودز و ده فيلم برتر به انتخاب ياني لانگ بروک و همچنين جلسات بحث و نقد و بررسي درباره فيلم ها و موضوع هاي مختلف اشاره کرد.
    هفدهمين جشنواره فيلم هاي مستند آمستردام 28 آبان (18 نوامبر) با نمايش فيلم صورت ماه (لئونارد رتل هلمريش) محصول هلند افتتاح مي شود و 8 آذر(28 نوامبر) با معرفي برگزيدگان به کار خود پايان مي دهد.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com