1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 384  تاريخ مخابره خبر:  ۱۰/۸/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138308102002  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۰۸:۱۷
    ۱۳۸۳/۰۸/۱۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

وحيد نصيريان:

شرايط، سخت تر شده است!

مسأله‌ اكران عمومي فيلم‌هاي كوتاه، بايد به سطحي برسد كه سينماداران درخواست نمايش فيلم‌ها را مطرح كنند چون اكران آنها در چند سينماي معلوم‌الحال و با نازل ترين كيفيت به نفع فيلمساز كوتاه نخواهد بود.

    وحيد نصيريان - انيميشن سازدر گفتگو با ستاد خبري جشنواره فيلم‌هاي كوتاه با تأكيد بر اين مطلب افزود: اكران عمومي فيلم‌هاي كوتاه درآمدي براي تهيه كننده نخواهد داشت ولي براي فيلمساز ايجاد روحيه مي‌كند در كشورهاي ديگر فيلم‌هاي كوتاه را در كنار فيلم هاي بلند نمايش مي‌دهند و به اين مخاطبان اين گونه فيلم ها را جذب مي‌كنند ما نيز مي‌توانيم با اتخاذ چنين تدابيري مخاطبان خود را به سينماها بكشانيم.
    وي با بيان اينكه فيلمسازان كوتاه، جايگاه خود را در ايران و جهان روشن كرده‌اند گفت: در چند سال گذشته شرايط براي فيلم هاي كوتاه فراهم بود ولي اكنون اين شرايط سخت تر شده است! مسايل مالي يكي از دلايل عدم موفقيت در فيلمسازي است چون يك فيلمساز بايد با آرامش خاطر كار كند. نگرش اقتصادي ما در مسئله‌ي فيلم كوتاه اصلا به پاي ديگر كشورهاي جهان نمي‌رسد. در ايران اولين محور، اقتصاد است و بعد از آن مسايل ديگري چون روحيه فيلمساز مطرح مي شود.
    سازنده‌ انيميشن«سه قطره خون» ادامه داد: فيلم كوتاه در بدترين شرايط مالي، كار خود را كرده است فيلمسازي كوتاه حركتي خودجوش بوده كه البته كمك ارگان ديگر در آن دخالت دارد ولي پايه و اساس آن حركتي از درون بوده است. در ايران تعداد زيادي از جوانان به ساختن فيلم كوتاه تمايل دارند و اگر اعتقادي نسبت به حل مشكلات اقتصادي و حركت جوانان وجود داشته باشد اين سينما بايد رشد كند.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com