1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها

  • نقد های روز چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۷

  نقد
فيلم "به همين سادگي"، واكنش جريان هاي فرهنگي و اجتماعي را برانگيخت

سايت سينمايي سوره : فيلم به همين سادگي ساخته رضا مير كريمي با مضموني اجتماعي و روايتي متفاوت از دنياي زنانه و متمايز از ساير آثار جدول اكران سينماها با واكنش متفاوت جريان‌هاي فرهنگي و طبقات مختلف اجتماعي روبه روشده است .


  نقد
چند اتفاق ساده

سايت سينمايي سوره : رضاميركريمي در تازه‌ترين اثر خود دست به نمايش يك روز از زندگي شهري زني از طبقه متوسط زده است


  نقد
به همين سادگي فيلم جزئيات است

سايت سينمايي سوره : "سادگي" در اين فيلم بيش از آنکه از ارزش هايي که نقد پست مدرن براي اين مفهوم قائل است ناشي شده باشد، از ذاتي بودن اين مفهوم در دل مناسبات صوري و شکل ظاهري زندگي روزمره مي آيد.


  نقد
نگاهي به فيلم "به همين سادگي"

سايت سينمايي سوره : فيلم سينمايي "به همين سادگي" سيدرضا ميرکريمي، برشي جزئي‌نگرانه از زندگي بي‌اوج و فرود زني سنتي در آستانه کشفي نو است و به مدد اين پرداخت مي‌تواند زنانگي را به ساختار کلي اثر پيوند دهد.


  نقد
تلنگر ، به همين سادگي

سايت سينمايي سوره : سينماي ايران در روزگاري که مي گذرد، به دسته هاي مختلفي تقسيم شده است. دسته اي که متاسفانه يا خوشبختانه تعدادشان اين روزها رو به فزوني مي رود، صرفاً براي تصرف گيشه توليد و پخش مي شوند و محتوا و پيامي در قبال آنها شنيده و بيان نمي شود. استفاده از بازيگران صاحب نام، نياز فيلم به فروش را برطرف مي سازد و الزامي براي فيلم نامه خوب، آموزنده و گيرا وجود ندارد.


  نقد
به همين سادگي به همان سادگي

سايت سينمايي سوره : آخرين اثر رضا ميرکريمي را ميتوان با کمي فرجه بهترين فيلم جشنواره ششم دانست.هرچند حضور نامي همانند مجيد مجيدي و آواز گنجشکهايش سخت مانع از آن فرجه خواهد شد.اين نکته را نيز بهتر است همين اول کار بگوييم که نشانه هايي از دين پوشاني در به همين سادگي به سادگي قابل تشخيص بود.


  نقد
به همين سادگي؛ خيلي نزديك

سايت سينمايي سوره : مهم نيست ميركريمي از كاغذ بي‌خط تأثير گرفته باشد يا نه، مهم همراهي مخاطبي است كه او فيلم را برايش ساخته نه بعضاً آن‌هايي كه با وجود لذت بردن از فيلم به اين فكر مي‌كنند كه چه‌طور ايراد بگيرند و چگونه ميركريمي را بكوبند كه اي واي، اي هوار، خيلي دور خيلي نزديك كجا و اين كجا! وقتي ميركريمي از يك فيلم انتحاري صحبت مي‌كند، يعني پيه اين‌ها را به تنش ماليده است حال آن‌كه شايد بيش‌تر مخاطبانش اين تجربه‌ي جديد را پسنديده باشند.

    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com