1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 850  تاريخ مخابره خبر:  ۲/۱۱/۱۳۸۶  نوع : گزارش
 کد خبر : 138611020204  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۲۸:۲۷
    ۱۳۸۶/۱۱/۰۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

گزارشي از آثار توليد شده سازمان سينمايي سوره؛

طعم خوش فيلمهاي حوزه هنري زير دندان جشنواره فيلم فجر!

سازمان سينمايي سوره در جشنواره فيلم فجر آتي (دوره بيست و ششم) همانند سالهاي گذشته با تعدادي از آثار توليد شده اش شركت خواهد كرد.

    به گزارش خبرنگار سايت سوره، اين سازمان در سال جاري 7 فيلم پرچم هاي قلعه كاوه (محمد نوري زاد)، آخرين نقش (رضا ضيايي دوستان)، روي خط صفر (آرش قادري)، قند تلخ (محمد عرب)، تلخ عين عسل (محمدعلي باشه آهنگر)، يك وجب از آسمان (علي وزيريان) و سهم گمشده (حسن نجفي) را از ميان ديگر آثار توليد شده و يا آماده توليدش انتخاب كرده تا در جشنواره آتي فيلم فجر نيز حضوري فعال داشته باشد.
    فيلم پرچم هاي قلعه كاوه كه تازه ترين فعاليت محمد نوري زاد به شمار مي آيد به نظر مي رسد اثري در همان سبك و سياق فيلم «شاهزاده ايراني» است، فيلم آخرين حلقه هاي نمايش اش در لابراتوار است تا مراحل لابراتواري آن طي هفته آينده به اتمام برسد و نسخه كامل تحويل دبيرخانه جشنواره شود.
    هفته گذشته نيز مجيد انتظامي موسيقي فيلم را به اتمام رساند و اسحاق خانزادي نيز كار صداگذاري را انجام داد.
    نوري زاد درباره فيلم جديدش معتقد است كه اين اثر وي به خوبي مي تواند با مخاطب ارتباط برقرار كند تا حدي كه در نظر دارد فيلم فوق را براي ابتداي سال 87 اكران كند.
    محمد عرب نيز فيلم «قند تلخ» را آماده مي كند؛ وي كه تاكنون براي اكران و در مجموع آثارش اتفاق هاي چندان خوبي نيفتاده (فيلم سمفوني تاريك و فيلم يك الف ناقابل كه هر دو از توليدات شركت وراهنر در سالهاي 81 ـ 80 بودند به دليل ورشكستگي شركت مذكور در محاق توقيف اموال ماندند و در نهايت هم فيلم «يك الف ناقابل» تنها توانست در شبكه خانگي منتشر شود) اين بار هم برخي مسايل مالي روند توليد فيلم اش را كند كرده است.
    وي مي گويد: فيلم در حال حاضر در مرحله صداگذاري است و موسيقي آن نيز ضبط نشده، اما ما تمام تلاش خود را خواهيم كرد تا فيلم به جشنواره برسد،‌ هر چند كه مشكلات مالي تأخير اجباري را بر ما تحميل كرده است.
    فيلم «آخرين نقش» كه نخستين اثر «رضا ضيايي دوستان» در حوزه فيلم بلند به حساب مي آيد يكي از آثاري است كه چند ماه قبل آخرين فعاليت هاي فني اش به اتمام رسيد و تحويل سازمان سينمايي سوره شده است.
    اين فيلم روايتي متفاوت از حاشيه جنگ و دوران اجتماعي پس از آن دارد كه بايد اين فيلم را در رقابت با ديگر آثار فيلمساز اولي ها نيز به تماشا نشست و آن وقت قضاوت و تحليل كرد.
    «تلخ عين عسل» سومين فعاليت محمدعلي آهنگر است. او پيش از اين نيمه گمشده و نبات داغ را ساخته است. ضبط موسيقي اين فيلم از روز چهارشنبه اين هفته شروع مي شود و صداگذاري اين فيلم توسط عباس رستگارپور تا اواخر هفته آينده به اتمام مي رسد. فيلم به دليل دو زبانه بودن قسمت هايي از آن احتياج به زيرنويس فارسي دارد كه كارهاي مقدماتي آن در حال انجام است و بعد از قطع نگاتيو ميكس نهايي صورت مي گيرد.
    به گفته محمدعلي آهنگر اين گروه تلاش شبانه روزي خود را براي رساندن فيلم به جشنواره فجر انجام مي دهند وي در پايان مي افزايد: ما تمام تلاش خود را مي كنيم تا صداي فيلم به شيوه دالبي ديجيتال باشد.
    علي وزيريان كه فيلم نخست آن «خدا نزديك است»‌ توسط حوزه تهيه شده بود دومين فيلمش، «يك وجب از آسمان» توسط حوزه در حال توليد است.
    وزيريان نسبت به روند توليد فيلمش به شدت اعتراض دارد و تنها عامل اين تأخير را تهيه كننده آن مي داند. هر چند كه تهيه كننده اش ـ حوزه هنري سازمان سينمايي سوره ـ معتقد است كه اين فيلم تا حد زيادي مورد حمايت اين سازمان قرار گرفته است. به گفته كارگردان فيلم در مراحل پاياني فيلمبرداري است.
    «روي خط صفر» اولين ساخته آرش قادري فيلمساز جوان سينماي ايران است. او فيلمنامه «روي خط صفر» و «آخرين نقش» را به نگارش درآورده است. فيلم او نيز به تهيه كنندگي حوزه هنري سازمان سينمايي سوره تهيه شده و براي شركت در بيست و ششمين جشنواره فيلم فجر آماده است.
    لازم به ذكر است اكثر فيلمسازاني كه اين گزارش از آنها نام برده شد جزء فيلمسازان اول يا دوم به شمار مي آيند و اين رويكرد تازه حوزه هنري نسبت به جوانان فيلمساز تأثير مستقيم بر جوان نشان دادن جشنواره بيست و ششم فيلم فجر خواهد داشت.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com