1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 1132  تاريخ مخابره خبر:  ۲۱/۱۱/۱۳۸۷  نوع : مصاحبه
 کد خبر : 138711210105  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۳۱:۰۳
    ۱۳۸۷/۱۱/۲۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

گفت‌وگو با اصغر فرهادي در برلين:

نمايش همزمان «درباره الي» در دو نقطه دنيا برايم خوشايند بود

اصغر فرهادي از اولين نمايش عمومي فيلم «درباره الي» كه شامگاه گذشته همزمان در ايران و برلين اتفاق افتاد، اظهار خرسندي كرد و گفت: براي من و گروهم اتفاق خوشايندي بود كه فيلم هم‌زمان در يك روز در دو نقطه مختلف دنيا به نمايش درآمد و بازخوردهايي از آدم‌هاي مختلف با فرهنگ‌هاي مختلف را شاهد بوديم.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، اين كارگردان سينماي ايران كه اين روزها در برلين به سر مي‌برد، گفت: بازخوردها بين برلين و ايران متفاوت نيست و شبيه هم هست و اين نكته برايم خيلي ارزشمند است، چون تاثيري كه فيلم در ايران و برلين برتماشاگر گذاشته است، تأثير مشابهي بوده است.
فرهادي با اشاره به نمايش‌هاي روز گذشته، از سه نمايش ديگر «درباره الي» در برلين خبر داد.
    او درباره‌ي نشست خبري روز گذشته‌اش در برلين هم توضيح داد: پيش از جلسه متوجه شدم، حاشيه‌هاي پيرامون فيلم به اينجا هم رسيده و يكي دو روزنامه‌ در اروپا اين مسئله را بزرگ كردند. با توجه به اين روند من در ابتداي جلسه احساس كردم، اين نشست بيشتر به مسايل حاشيه‌اي سپري خواهد شد، اما خوشبختانه با توضيحاتي كه اول جلسه دادم و اعلام كردم كه اين موضوع حاشيه‌اي كه در برخي روزنامه‌هاي اروپايي بزرگ شده اين‌گونه نيست، جلسه به اين موضوع حاشيه‌اي كشيده نشد.
    او در عين حال گفت: تأثيري كه فيلم برروي تماشاگران گذاشته بود و آن‌ها را درگير كرد، باعث شد از فرصت كوتاه كنفرانس استفاده شد و كم‌تر به مسايل حاشيه‌اي پرداخته شود.
    فرهادي همچنين توضيح داد: به هرحال من اعلام كردم مشكل به آن بزرگي نيست كه در مطبوعات نوشته شده، اما گويا از صحبت‌هايي كه در ايران از اين كنفرانس منتشر شده اين مفهوم استنباط مي‌شود كه مطبوعات داخلي اين موضوع حاشيه‌اي را بزرگ كرده‌اند، درحالي كه اين صحبت من بيشتر در رابطه با يكي دو روزنامه خارجي بود.
    او درباره واكنش تماشاگرانش در برلين هم مطرح كرد: مهم ترين نكته‌اي كه مي‌گفتند اين است كه اين قصه در هر كجاي دنيا مي‌تواند رخ بدهد و فقط مختص جغرافياي خاصي نيست.
    فرهادي همچنين گفت: ما خيلي خوشحال مي‌شديم كه در جشنواره فيلم فجر حضور داشتيم و بازخورد تماشاگران ايراني را هم مي‌ديديم. ولي اين امكان فراهم نشد، اما براي ما جاي خوشحالي دارد كه نمايش فيلم در ايران و برلين تقريبا هم‌زمان بود و اشتياق اين نمايش‌ها كه بازخوردهاي را از فرهنگ‌هاي مختلف درباره فيلم بگيرم، اين موضوع را برايمان جذاب‌تر مي‌كرد.
    او در پايان گفت: من سعي كردم در اين مدت به حاشيه‌ها دامن نزم و فيلم را فداي حاشيه‌ها نكنم.
    فرهادي براي نمايش «درباره الي» اين روزها به همراه گلشيفته فراهاني، رعنا آزادي‌فر، مريلا زارعي و پيمان معادي از بازيگران فيلم در برلين حضور دارد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com