1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 729  تاريخ مخابره خبر:  ۱۴/۵/۱۳۸۸  نوع : خبر
 کد خبر : 138805140101  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۵۸:۴۹
    ۱۳۸۸/۰۵/۱۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

بررسي تطبيقي سينما و ساير هنرها در حوزه هنري قم

نشست بررسي تطبيقي سينما و ساير هنرها با حضور عزيزاله حاجي مشهدي، منتقد فيلم و مدرس سينما، ساعت 17 پنج شنبه، 8 مرداد، در حوزه هنري استان قم برگزار شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، عزيزاله حاجي مشهدي در اين نشست ضمن اشاره به بهره گيري هاي آشکار سينما از هنرهايي چون: موسيقي، ادبيات، مجسمه سازي و تئاتر بر اين نکته تأکيد كرد : برخي از اين هنرها نيز در روزگار نو، از نوع بيان و روايت هاي سينمايي سود جسته اند و سينما نيز در مقابل، بر رمان نويسي معاصر تأثير زيادي گذاشته است.
    اين مدرس دانشگاه افزود: سينما، آهنگ و قواعد کلي همنوايي ها (کنتر پوآن) را از موسيقي اخذ کرده و ماهيت نمايش و درام را از تئاتر گرفته و بيش از همه، با ادبيات (داستان نويسي و رمان) قرابت داشته است. در عين حال، فيلم ساز، به دور از بسياري محدوديت هاي فيزيکي کار در صحنه، آزادي عمل بيشتري در کارش دارد.
    حاجي مشهدي خاطرنشان كرد: فيلم و سينما، به خوبي توانسته است به تمامي عناصر اصلي سنت روايتي در داستان پردازي دست يابد و آنها را زنده نگه دارد. در واقع، سينما را نبايد يک پديده منحصر به فرد قرن بيستمي تلقي کرد، چرا که سينما ادامه هنرهاي روايتي سنتي به حساب مي آيد.
    گفتني است، اين نشست در ادامه سلسله مباحث نظري و کارگاهي در مراکز استاني حوزه هنري و با هدف ارتقاي سطح آگاهي و دانش نظري فيلم سازان جوان با حضور کارشناسان صاحب نظر و مدرسان دانشگاهي پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامي حوزه هنري برگزار گرديده است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com