1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 204  تاريخ مخابره خبر:  ۶/۵/۱۳۸۸  نوع : خبر
 کد خبر : 138805060102  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۰۱:۲۱
    ۱۳۸۸/۰۵/۰۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

معاونت سينمايي حوزه هنري درگذشت سيف اله داد را تسليت گفت

محمدحسين نيرومند، معاونت سينمايي حوزه هنري، ضايعه درگذشت «سيف اله داد» را به خانواده آن مرحوم و جامعه فرهنگي، هنري و سينمايي ايران تسليت گفت.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، سيف ‌اله داد کارگردان فيلم سينمايي «بازمانده» و «كاني مانگا» پس از تحمل يک دوره بيماري در 54 سالگي در گذشت.
    اين نويسنده، كارگردان، تدوينگر و مدير سينمايي كه از 29 تيرماه در بيمارستان مهر بستري بود، صبح امروز، 6مرداد، بر اثر حمله قلبي درگذشت. داد متولد 1334 خرمشهر و سال 1358 در رشته جامعه‌ شناسي از دانشگاه شيراز فارغ‌التحصيل شد. وي عضو شوراي بررسي فيلمنامه و گروه فيلم شبکه يک سيما در دهه 60 بود و سال‌هاي بعد در بخش فرهنگي بنياد سينماي فارابي و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مشغول به کار شد. سيف‌اله داد در سال 74 تا 76 رياست هيأت ‌مديره خانه سينما را بر عهده داشت و سپس به عنوان معاون امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از سالهاي 1376 تا 1379 به فعاليت در اين سمت پرداخت. او در دوران معاونت سينمايي خود توانست رضايت سينماگران را جلب كند.
    اين فيلمساز، در دهه 60 فيلم پرفروش «کاني مانگا» را با محوريت درگيرهاي داخلي آن سال هاي كردستان کارگرداني کرد و مخاطبين زيادي را به سينماها كشاند به طوري كه اين فيلم در رديف معدود فيلم هاي پر فروش تاريخ سينماي ايران جاي گرفت. در دهه 70 نيز فيلم «بازمانده»، كه اثري ستايش شده درباره مبارزات مردم فلسطين عليه اسرائيل است، را ساخت. اخيرا هم قرار بود اپيزود «تهران از ماورا» را در فيلم سينمايي «تهران در جستجوي زيبايي» کارگرداني کند. آخرين فعاليت داد در عرصه سينما، تدوين فيلم سينمايي «فرزند صبح» به کارگرداني بهروز افخمي بود.
    قابل توجه است، پيكر اين سينماگر ساعت 9 فردا، 7مرداد، با حضور هنرمندان و مسئولان از مقابل خانه سينما 2 به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشييع خواهد شد.
    سايت سوره سينما نيز درگذشت اين چهره سينمايي را به جامعه فرهنگي، هنري و سينمايي ايران تسليت مي‌گويد. روحش شاد و يادش گرامي باد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com