1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 953  تاريخ مخابره خبر:  ۱۳/۳/۱۳۸۸  نوع : خبر
 کد خبر : 138803130100  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۳۹:۲۴
    ۱۳۸۸/۰۳/۱۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

«كلبه» با بي‌منطقي و ضعف‌ در اجرا انتظارات را برآورده نكرد

صلح جو گفت: «كلبه» انتظارات را برآورده نمي‌كند و باز هم از همان ناحيه‌اي مي‌لنگد كه اندك فيلم‌هاي ديگرمان در اين ژانر با آن مشكل دست و پنجه نرم مي‌كنند، نبود منطق در روايت و ضعف در اجرا.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «طهماسب صلح‌جو» در گفت‌و گويي در مورد فيلم «كلبه»ساخته جواد افشار، گفت: «كلبه» با نام قبلي «بيرون آوردن مردگان» كه «جواد افشار» سازنده‌‌اش در چند سال گذشته در زمينه ساخت مجموعه‌ها و فيلم‌هاي تلويزيوني به نوعي ركورددار بوده است، خيلي اثر شاخصي نيست و همه را از خود نا‌اميد مي‌كند.
    وي در ادامه افزود: «كلبه» كه گوشه چشمي به فيلم‌هاي سينماي آمريكا در زمينه سينماي وحشت دارد، باز هم از همان ناحيه‌اي مي‌لنگد كه اندك فيلم‌هاي ديگرمان در اين ژانر با آن مشكل دست و پنجه نرم مي‌كنند؛ نبود منطق در روايت و ضعف در اجرا. چيزي كه در اين قبيل فيلم‌ها مهم است شيوه اجراي كارگردان در زمينه موقعيت‌هايي است كه قرار است تماشاگر را بترسانند و با خود همراه كنند.
    اين منتقد تصريح كرد: «كلبه» در ميانه‌هايش سعي مي‌كند با گرفتار كردن چهار شخصيت اصلي در يك غسالخانه در دلِ جنگل -كه معلوم هم نيست چرا اين چهار دانشجو براي تحقيق‌شان به اين مكان پرت و دور افتاده آمده‌اند- تماشاگر را درگير تعليق جاري در صحنه‌ها كند، اما پافشاري‌اش براي گرفتار كردن تماشاگر در موقعيت‌هايي كه تكرارشان سبب دلزدگي مخاطب مي‌شود، (مثل تكرار همان موقعيت مواجه شدن چهار جوان فيلم با مرده‌اي كه به ظاهر حركت مي‌كند) و نيز بازي ضعيف بازيگران و توجيه‌تراشي فيلم در پايان براي اين موقعيت‌ها (فلاش‌بك‌هايي كه از زبان آن جوان قاتل با بازي بابك حميديان مي‌بينيم) تنها سبب خنده و تمسخر تماشاگر مي‌شود.
    وي در پايان افزود: ضعف‌هاي آشكار فيلم «كلبه» ثابت كرد كه تجربه‌گرايي «سيدرضا خطيبي سرابي»در «حريم» (ديگر فيلم سينماي وحشت) را بايد به فال نيك گرفت؛ چون آن فيلم با تمام ايرادهايي كه به محتوايش وارد است، پرداخت قابل قبول‌تري دارد و تماشاگر را به جاي ترساندن، نمي‌خنداند.
    وي گفت: در حقيقت مي‌توان «حريم» را به عنوان يك نقطه آغازين قابل اتكاء در سينماي اين سال‌ها براي اين ژانر نوپا پذيرفت.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com