1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 565  تاريخ مخابره خبر:  ۲۱/۲/۱۳۸۸  نوع : خبر
 کد خبر : 138802210102  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۲۷:۵۶
    ۱۳۸۸/۰۲/۲۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

«بيست» نمونه موفق تناسب فيلمنامه و كارگرداني است

«شهرام جعفري‌نژاد» با اشاره به دشواري برتر دانستن فيلمنامه يا كارگرداني فيلم «بيست»، گفت: «عبدالرضا كاهاني» به شكلي فيلم را كارگرداني كرده كه از تناسب بسيار خوبي با فيلمنامه برخوردار است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «شهرام جعفري‌نژاد» در گفت و گويي در مورد فيلم «بيست»ساخته عبدالرضا كاهاني، گفت: اگر «كاهاني» اين قدر بدشانس بوده كه از 2 فيلم قبلي‌اش هيچ يك روي نمايش عمومي را نديده‌اند، اما بخت آن را داشته كه در پي فيلم اول و دوم، سومين فيلم بلند سينمايي خود را ‌هم، جلوي دوربين ببرد و اين شانسي است كه در سينماي بدنه نصيب همه فيلمسازان نمي‌شود.
    وي در ادامه گفت: خوشبختانه فيلم سوم كاهاني، به گونه‌اي است كه از هم‌اكنون مي‌توان اميدوار بود كه وي براي براي ساخت فيلم‌هاي بعدي‌اش با مشكل به‌مراتب كمتري نسبت به قبل رو به رو باشد، چرا كه «بيست» فيلمي است كه توانسته هم مخاطبان را راضي از سالن سينما بيرون بفرستد و هم منتقدان و علاقه‌مندان جدي سينما را.
    اين منتقد گفت: در واقع «بيست» از رويكرد تازه‌اي در كارنامه سازنده خود حكايت دارد. «كاهاني» اگر چه بيش از اين تجربه‌هايي در استفاده از بازيگران حرفه‌اي برداشت، اما اين بار از تيمي كاملا حرفه‌اي در فيلمي كه قصه‌گويي در آن خط و ربط پررنگ‌تري دارد، استفاده كرده است. حاصل كار نيز به‌گونه‌اي است كه مي‌توان باور داشت كه وي جواب خوبي هم از اين مسئله گرفته است. شگرد كار او نيز در همين زمينه بر پايه آشنايي‌زدايي از بازيگران و به كار گرفتن آنها در شكل و شمايلي است كه سنخيتي با نقش‌هاي قبلي آنها ندارد. هر چند كه تنها در مورد شخصيت «سليماني»، حضور «پرويزپرستويي» از پس نقش همچنان به چشم مي‌خورد. اين در حالي است كه الزما نمي‌توان براين عقيده بود كه او بازي خوبي را به نمايش نگذاشته است.
    جعفرنژادي گفت: «بيست»، در نگاه نخست حكايت از اين اصل قديمي در سينما دارد كه در دست داشتن يك فيلمنامه خوب تا حد بسيار زيادي كار فيلمساز را براي ساختن فيلمي كه ساختار محكمي برخوردار باشد، راحت مي‌كند و در اين بين، حرف اصلي را مي‌زند.
    فيلمنامه«بيست» با وجود برخورداري از شخصيت‌هاي مختلف - كه تقريبا اغلب آنها وزني يكسان دارند-، شخصيت‌پردازي بسيار خوبي را از آنها به نمايش مي‌گذارد.حضور اين شخصيت‌ها در موقعيت‌هاي مختلف فيلم بجا و همان قدري است كه بايد باشد.اكثريت قريب به اتفاق صحنه‌هاي فيلم «بيست»در يك لوكيشن داخلي و محيط محدود به يك تالار پذيرايي مي‌گذرد، اما با اين حال نمي‌توان صحنه زائد، تحميلي و يا تكراري در آن يافت. حسن بزرگ فيلمنامه، برخورداري از جزئياتي است كه با دقت و هوشمندي مورد استفاده قرار گرفته‌اند. هر تأكيدي كه بر اين جزئيات صورت مي‌گيرد، دلالت بر مسئله‌اي دارد كه كاركرد آن در طول فيلم روشن مي‌شود.
    مديرمسئول و صاحب‌امتياز مجله سينمايي «صنعت سينما»، گفت: «عبدالرضا كاهاني» در مقام فيلمساز نيز تبحر خود را در به فيلم درآوردن فيلمنامه‌اي اين چنين دارد، به‌گونه‌اي كه نمي‌توان ميان چگونگي پرداخت سينمايي و يا ارزش‌هاي فيلمنامه دست روي يكي گذاشت و آن را موفق‌تر از ديگري به حساب آورد.
    وي در پايان گفت: «عبدالرضا كاهاني» كه خود در نوشتن فيلمنامه سهم اصلي را داشته با اشراف كامل برآن، به شكلي فيلم را كارگرداني كرده كه از تناسب بسيار خوبي با فيلمنامه برخوردار است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com