1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 431  تاريخ مخابره خبر:  ۱۵/۲/۱۳۸۸  نوع : خبر
 کد خبر : 138802150104  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۲۹:۱۷
    ۱۳۸۸/۰۲/۱۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

اضافه شدن يک تنديس / جشن خانه سينما با تغييرات جزئي برگزار مي‌شود

دبير سيزدهمين جشن سينماي ايران از اضافه شدن تنديس فيلمنامه اقتباسي و افزايش تعداد داوران خبر داد و تاکيد کرد جشن خانه سينما با تغييرات جزئي برگزار مي‌شود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، نشست مطبوعاتي سيزدهمين جشن سينماي ايران صبح امروز سه‌شنبه با حضور فرهاد توحيدي دبير اين دوره، امين تارخ دبير دوازدهمين جشن خانه سينما، محسن هاشمي مدير اجرايي و جمعي از خبرنگاران در خانه سينما برگزار شد.
    در ابتداي اين نشست امين تارخ گفت: من به عنوان دبير جشن پارسال و يکي از اعضاي هيئت مديره خانه سينما به آقاي توحيدي تبريک و خوش‌آمد مي‌گويم و براي وي آرزوي موفقيت دارم. امسال نيز حضور فيلم‌هاي سينمايي در جشن سينماي ايران با توجه به سياست دوره قبل انجام شده و منوط به داشتن پروانه ساخت و نمايش است.
    وي افزود: پارسال بسياري از دوستان در صنوف مختلف با آئين‌نامه موجود مشکلاتي داشتند و من به عنوان دبير جشن درخواست کردم به اين موضوع رسيدگي شود. پس از برگزاري دوازدهمين جشن سينماي ايران، انتخابات براي تشکيل کميته‌اي به منظور تدوين آيين‌نامه انجام شد. هنوز آئين‌نامه به صورت مکتوب از طرف اين کميته به ما ارائه نشده، اما مي‌دانيم پيگير هستند و به مدير عامل خانه سينما اعلام کرده‌اند به زمان بيشتر نياز دارند.
    در ادامه اين نشست فرهاد توحيدي دبير سيزدهمين جشن سينماي ايران گفت: آقاي تارخ پارسال اين مسئوليت را بسيار دير به عهده گرفتند و باري سنگين بر دوش ايشان بود. با اين حال مراسم خوبي برگزار کردند و از همان فرداي جشن دوازدهم، کار ما آغاز شد. به همين منظور دو جلسه با اعضاي آکادمي اسکار برگزار کرديم و در جريان تجربه‌هاي آنها قرار گرفتيم.
    وي افزود: تاکنون آئين‌نامه جديد به دليل وسعت تغييرها به ما ارائه نشده است. گويا پيش‌بيني شده يک سازمان دائمي براي برگزاري جشن سينماي ايران برپا شود و به همين دليل ما تصميم گرفتيم جشن سيزدهم را با تغييرهايي مختصر برگزار کنيم.
    توحيدي درباره تغييرهاي جشن امسال نسبت به دوره‌هاي قبل گفت: برخلاف چهار دوره قبل که داوري آثار با حضور 110 نفر برگزار مي‌شد، در جشن سيزدهم برندگان تنديس پارسال به جمع داوران اضافه مي‌شوند. همچنين در چند دوره قبل 12 نفر به انتخاب نماينده هيئت مديره خانه سينما در داوري‌ها حضور داشتند که امسال تعداد آنها به 15 نفر رسيده است.
    وي افزود: امسال يک تنديس فيلمنامه اقتباسي نيز به جمع تنديس‌ها اضافه شده که البته در صورتي در فهرست جوايز قرار مي‌گيرد که حداقل پنج فيلمنامه اقتباسي در اين دوره حضور داشته باشد. در جشن دوازدهم به همت امين تارخ پس از چند سال تأخير تنديس عکس اهدا شد. امسال هم اين تنديس به نمونه فيلم (عکس، پوستر و آنونس) تعلق گرفته و هر سه نمونه فيلم مورد داوري قرار مي‌گيرند.
    دبير سيزدهمين جشن سينماي ايران درباره شرايط حضور فيلم‌ها و داشتن پروانه ساخت و نمايش اظهار کرد: در جشن سيزدهم آثار شرکت‌کننده بايد داراي پروانه نمايش يا پروانه ساخت باشند. البته اصلاحاتي جزئي در نوع امتيازبندي داوران به وجود آمده تا دقتي بيشتر در امتياز دادن به آثار لحاظ شود.
    وي به ديگر تغييرهاي جشن امسال نسبت به دوره‌هاي قبل اين چنين اشاره کرد: سينما يک کار جمعي است که بايد به صورت گروهي جلو برود. به همين منظور امسال يک شوراي سياست‌گذاري متشکل از محمدمهدي عسگرپور، سيد رضا ميرکريمي، کامران ملکي، محمد سرير و من برپا شده که جلسه‌هايي را براي تعيين سياست‌هاي کلي در پي داشته است.
    توحيدي در ادامه افزود: مدير اجرايي جشن سيزدهم آقاي محسن هاشمي است و مدير هنري نيز متعاقباً معرفي خواهد شد. قصد داريم قبل از برگزاري مراسم جشن سينماي ايران حدود يک هفته تا 10 روز نمايشگاه توانمندي‌هاي سينماي ايران را در نمايشگاه بين‌المللي يا مکاني ديگر برگزار کنيم. البته روز ملي سينما (21 شهريور) با ايام شهادت حضرت علي (ع) تقارن دارد و به همين دليل جشن با کمي تأخير برگزار مي‌شود.
    وي با اشاره به استقبال مردمي از جشن سينماي ايران گفت: همانطور که مي‌دانيد همواره جشن سينماي ايران با استقبال مردمي مواجه مي‌شود. به همين دليل تصميم گرفتيم اين جشن را به صورت تخصصي‌تر فقط براي اهالي هنر برگزار کرده و استقبال مردمي را در قالبي ديگر قرار دهيم.
    اين فيلمنامه‌نويس سينماي ايران افزود: نمايشگاه توانمندي‌هاي سينماي ايران قرار است با مذاکرات مدير اجرايي جشن با دقتي بيشتر بين يک هفته تا 10 روز برگزار شده و محلي براي حضور مردم باشد. در اين نمايشگاه شرکت هايي سينمايي و داخلي که در زمينه تکنولوژي، ابزارهاي سينمايي و جلوه‌هاي بصري فعال هستند، حضور دارند.
    وي ادامه داد: همچنين قرار است دکور چند فيلم سينمايي که مورد توجه مردم قرار داشته، در معرض ديد عموم قرار بگيرد. همچنين در حاشيه اين جشن کارگاه‌هاي آموزشي هم برگزار مي‌شود.
    محسن هاشمي مدير اجرايي جشن نيز درباره برپايي اين نمايشگاه توضيح داد: از 23 آذرماه پارسال با نمايشگاه بين‌المللي تهران مکاتبه داشتيم. تصميم داريم مجموعه اين نمايشگاه براي آشنايي مخاطبان با قلمرو سينما برگزار شده و کارگاه‌هاي آموزشي ويژه کودکان و نوجوانان و کارگاه‌هاي تخصصي نيز برپا شود. اين نمايشگاه همزمان با ماه مبارک رمضان ساعت 18 تا 24 برگزار شده و در هر شب به يکي از صنوف سينمايي مي‌پردازد.
    توحيدي همچنين خاطرنشان کرد: امسال يکي از بزرگترين دغدغه‌هاي ما اين است که فشردگي جشن دوازدهم را که آقاي تارخ تجربه کرده، تکرار نکنيم. به همين منظور دوره اول نمايش آثار براي داوران از 16 خرداد تا اواسط تير برگزار مي‌شود. هر فيلم در دو نوبت پخش شده و دوره دوم داوري‌ها نيز از اواسط تير تا شهريور انجام مي‌شود. امسال هم مانند پارسال جشن‌هاي مستقل هم برگزار مي‌شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com