1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 498  تاريخ مخابره خبر:  ۲۹/۱۱/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138711290104  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۳۲:۴۹
    ۱۳۸۷/۱۱/۲۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

فيلمبرداري «روز رستاخيز» درويش به سال آينده موكول شد

فيلمبرداري پروژه عاشورايي «روز رستاخيز» كه قرار بود از پايان امسال آغاز شود، به سال آينده موكول شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «تقي عليقلي‌زاده» تهيه‌كننده اين پروژه سينمايي درباره شروع فيلمبرداري كار در سال آينده، گفت: در مراحل مطالعات، ساخت و ساز طراحي صحنه و لباس هستيم و فكر مي‌كنم پيش توليد كار كمي به زمان بيشتري نياز داشته باشد و اسفند ماه وارد مرحله فيلمبرداري نمي‌شويم.
    وي افزود: ما عجله‌اي براي كليد زدن كار نداريم و ترجيح مي‌دهيم كه پخته‌تر و با پيش توليد سنجيده‌تري پيش برويم.
    تهيه‌كننده «روز رستاخيز» گفت: در اين پروژه پراكندگي لوكيشن‌ها بسيار است و در مناطق مختلفي از كشور فيلمبرداري انجام مي‌شود.
    عليقلي‌زاده خبر از همكاري «حسين جعفريان» با اين پروژه داد و گفت: مديريت فيلمبرداري را حسين جعفريان به عهده دارد.
    برپايه اين خبر، فرهاد فارسي طراحي صحنه و لباس اين فيلم را به عهده دارد و از اوايل سال 86 طراحي و مقدمات كار را انجام آغاز كرد و تحقيقات مفصلي را انجام داد. وي برا تكميل و رسيدن به جامعيت در طراحي صحنه، لباس و دكور فيلم به موزه‌هاي كشورهاي اسلامي سفر كرده و تاكنون بخش اعظمي از طراحي هنري فيلم انجام شده است. «روز رستاخيز» بر اساس فيلمنامه‌اي از درويش كار مي‌شود كه با محوريت عاشورا در اواخر ساخت فيلم دوئل توسط اين كارگردان به نگارش در آمده است.
    «روز رستاخيز» درباره واقعه عاشورا و قيام امام حسين(ع) است و قصه فيلم به شخصيتي حاشيه‌اي در واقعه عاشورا مربوط است كه در متن حوادث حركت مي‌كند. اين فيلم، از مرگ معاويه تا قيام امام حسين (ع) را روايت خواهد كرد.
    فيلمبرداري اين پروژه عظيم سينمايي خوزستان، مازندران و تهران صورت مي‌گيرد و سازندگان آن براي انتخاب لوكيشن‌هاي فيلم، از كاشان، نائين، يزد، كرمان، فارس، چهارمحال بختياري و بوشهر بازديد كرده‌اند.
    در «روز رستاخيز» مجموعه‌‌اي از حدود 60 بازيگر مشهور و قدرتمند ايراني ايفاي نقش مي‌كنند و بر اساس نياز، جمع كثيري از هنروران آموزش‌ديده در آن حضور خواهند داشت. از آنجايي كه اين پروژه تركيبي از بازيگران داخلي و خارجي خواهد داشت، براي انتخاب بازيگران خارجي، دفاتري در انگلستان و فرانسه تشكيل شد تا فهرستي از بازيگران مناسب را معرفي كند.
استفاده از بازيگران مطرح عرب نيز در اين پروژه در دستور كار قرار گرفته كه رايزني‌هايي براي انتخاب بازيگر در دمشق و بيروت صورت گرفت. در «روز رستاخيز» عبدالله اسكندري در سمت طراح چهره‌پردازي و مشاور كارگردان و احمد مسجد جامعي به عنوان مشاور پروژه با احمدرضا درويش همكاري مي‌‌كنند.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com