1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 509  تاريخ مخابره خبر:  ۱۹/۱۱/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138711190110  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۱۷:۰۱
    ۱۳۸۷/۱۱/۱۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

«شواليه تاريکي» پرفروشترين فيلم نامزد اسکار است

امسال 19 فيلم در بخش‌هاي مختلف هشتاد و يکمين دوره مراسم اسکار نامزد دريافت جايزه هستند که در ميان آنها "شواليه تاريکي" کريستوفر نولان پرفروشترين فيلم است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، اسکرين ديلي اعلام کرد "شواليه تاريکي" با بازي کريستين بيل و هيث لجر در مجموع در هشت رشته شامل بهترين بازيگر مرد مکمل (لجر) نامزد اسکار است. اين فيلم از 18 ژوئيه 2008 در سينماهاي بازار آمريکاي شمالي اکران شد و با 531 ميليون دلار پرفروشترين فيلم سال شد. "آيرون من" با نامزدي اسکار در دو رشته و 4/318 ميليون دلار فروش در رده دوم اين فهرست قرار دارد.
    برپايه اين خبر،‌ اين فيلم با بازي رابرت داوني جونير به نقش قهرمان قصه‌هاي مصور در عين حال دوم فيلم پرفروش آمريکا در سال گذشته ميلادي بود.
فيلم انيميشن "وال - اي" به کارگرداني اندرو استنتن با 8/223 ميليون دلار رده سوم پرفروشترين فيلم‌هاي نامزد اسکار را دارد. اين فيلم در شش رشته از جمله بهترين فيلم بلند انيميشن براي دريافت جايزه رقابت مي‌کند. "وال - اي" در فهرست 10 فيلم پرفروش سال 2008 رده پنجم را دارد.
تريلر حادثه‌اي "تحت تعقيب" که در دو بخش فني شانس دريافت جايزه اسکار را دارد، از 27 ژوئن 2008 اکران شد و با 5/134 ميليون دلار رده چهارم نامزدهاي اسکار را به خود اختصاص داده است.
"مورد عجيب بنجامين باتن" ديويد فينچر با بازي براد پيت که با 13 مورد نامزدي اسکار پيشتاز جوايز امسال است، از 25 دسامبر اکران شد و فروش آن به 111 ميليون دلار رسيده است.
"تندر استوايي" که رابرت داوني جونير براي بازي در آن در بخش بهترين بازيگر مرد مکمل نامزد اسکار شده، با 5/111 ميليون دلار رده ششم پرفروشترين فيلم‌هاي نامزد اسکار را دارد و "ميليونر زاغه‌نشين" دني بويل از 12 نوامبر پيش تاکنون 9/55 ميليون دلار به دست آورده است.
"ميليونر زاغه‌نشين" که يکي از فيلم‌هاي موفق فصل جوايز امسال بود، در مجموع در 10 رشته شامل بهترين فيلم و کارگردان بخت دريافت جايزه را دارد. "بچه عوضي" کلينت ايستوود (سه مورد نامزدي) و "ترديد" با بازي مريل استريپ (پنج مورد نامزدي) به ترتيب با 7/35 ميليون دلار و 8/26 ميليون دلار رده‌هاي هشتم و نهم را از آن خود کرده‌اند.
"ويکي کريستينا بارسلونا" وودي آلن که پنه‌لوپه کروز براي نقش‌آفريني در آن نامزد اسکار بخش بهترين بازيگر زن مکمل است، از 15 اوت 2008 اکران شد و با 1/23 ميليون دلار فروش رده دهم را دارد.
فيلم زندگي‌نامه‌اي "ميلک" با بازي شان پن که در هشت رشته نامزد دريافت جايزه شده، از 26 نوامبر پيش تاکنون 6/21 ميليون دلار فروخته است. رتبه بعدي را فيلم تاريخي "دوشس" با 8/13 ميليون دلار از آن خود کرده است. "دوشس" در دو رشته نامزد اسکار است.
"فراست / نيکسن" ران هوارد در پنج رشته بخت دريافت جايزه اسکار را دارد. اين فيلم 12 ميليون دلار فروش داشته است. "مسير انقلابي" سام مندس که در سه رشته نامزد اسکار شده، از 26 دسامبر پيش تاکنون 9/11 ميليون دلار به دست آورده است.
"ريچل ازدواج مي‌کند" جاناتان دمي با 3/11 ميليون دلار رده پانزدهم اين فهرست را دارد. آن هاتاوي براي بازي در اين فيلم در بخش بهترين بازيگر زن نامزد است. "کتابخوان" استفن دالدري نيز از 10 دسامبر 2008 تاکنون 7/9 ميليون دلار فروش داشته است.
اين فيلم با بازي کيت وينسلت و رالف فاينس در پنج بخش نامزد اسکار است. "کشتي‌گير" دارن آرونوفسکي در دو رشته نامزد اسکار است و از 17 دسامبر تاکنون 5/9 ميليون دلار فروخته است.
دو فيلم "ميهمان" با بازي ريچارد جنکينز (يک مورد نامزدي) و "رود يخزده" با بازي مليسا لئو (دو مورد نامزدي) به ترتيب با 4/9 ميليون دلار و 3/2 ميليون دلار رده‌هاي هجدهم و نوزدهم فهرست را دارند.
مراسم اعطاي جوايز هشتاد و يکمين دوره اسکار روز 22 فوريه (چهارم اسفند) در کداک تيه‌تر لس آنجلس برگزار و از شبکه ABC پخش مي‌شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com