1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 551  تاريخ مخابره خبر:  ۱۹/۱۱/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138711190103  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۳۵:۱۲
    ۱۳۸۷/۱۱/۱۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

«خروس جنگي» فيلمي سالم براي خانواده‌ها است

کارگردان فيلم سينمايي «خروس جنگي» با اشاره به آثاري که به سمت کمدي سخيف پيش رفته‌اند، اين فيلم را يک کمدي سالم براي خانواده‌ها توصيف کرد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، نشست نقد و بررسي فيلم "خروس جنگي" با حضور سيدمسعود اطيابي کارگردان،‌ رضا عطاران بازيگر و ساير عوامل فيلم جمعه 18 بهمن‌ماه در سالن شماره 3 سينما فلسطين برگزار شد.
    اطيابي در ابتداي اين نشست گفت: دوست داشتم تا تمام ژانرها را تجربه کنم و به دنبال ساخت فيلم‌هاي مختلفي هستم که با هم فرق داشته باشند. در "خروس جنگي" هم سعي کردم روايت خود را بگويم. متأسفانه فيلم‌هاي کمدي ما به سمت فيلم‌هايي سخيفي رفته‌اند که با وجود ظاهر طنز خود به ابتذال کشيده شده و با کلمات سخيف قصد خنداندن مخاطب را دارند.
    وي افزود: قرار نبود اين فيلم را به جشنواره ارائه دهيم. البته بنده جشنواره و رونق آن را دوست دارم. ولي مسئوليني هستند که رونق و ارزش جشنواره را دوست ندارند و مسائلي غير از اين مورد توجه‌شان است. "خروس جنگي" مي‌تواند به ژانر کمدي جشنواره رونق دهد. اگر بدون غرص‌ورزي بود اين فيلم مي‌توانست در بخش مسابقه جشنواره باشد که البته دوستان منت گذاشتند و با وجود ارائه ديرهنگام فيلم آن را در بخش خارج از مسابقه قرار دادند.
    اين کارگردان سينما ضمن گلايه از نحوه بنياد سينمايي فارابي اظهار داشت: فارابي با وجود حمايت‌هاي ميلياردي از برخي فيلم‌هاي معدود، حمايت اندک خود را از "خروس جنگي" جهت بالا بردن کيفيت فيلم دريغ کرد. کمکي که از ما از فارابي خواستيم به اندازه يک‌دهم بودجه‌اي که به برخي تهيه‌کنندگان اختصاص مي‌دهد نبود و اين امر باعث شد با مشکل صدا در فيلم مواجه شويم. شايد از نوع نگاه بنده خوششان نمي‌آيد. فارابي تهيه‌کننده نيست که تنها از برخي فيلم‌هاي ميلياردي حمايت کند، اين کاري است که نهادهاي ديگر مي‌توانند به آن بپردازند.
    اطيابي خاطرنشان کرد: "خروس جنگي" فيلمي سالم براي خانواده‌هاست که مي‌توانند با اطمينان خاطر به همراه فرزندان خود به تماشاي اين فيلم در سالن‌هاي سينما بنشينند. برعکس فيلم‌هاي پرهزينه‌اي که با طنزي سخيف اين فضاي راحت و سالم را براي خانواده‌ها ايجاد نمي‌کنند.
    رضا عطاران بازيگر اين فيلم درباره تجربه خود و تفاوت بازي خود در "خروس جنگي" و "صندلي خالي" گفت: مثل کارهاي ديگرم در اين فيلم نيز بازي کردم. کارگردان چيزهايي را که دوست نداشت حذف مي‌کرد و بازي خود را کامل با نظرات وي هماهنگ کردم. در "صندلي خالي" بازي بنده متفاوت بود و براي بنده بازي در تمام موقعيت‌ها جذاب است.
    وي افزود: نيت اصلي ما ارتباط با تماشاگر بود که معتقدم اين امر اتفاق افتاد. تنها تفاوتي که اين فيلم داشت اين بود که سعي کردم سطح بازي و کمدي آن بالاتر از کارهاي طنز ديگر باشد. خودم شخصيت بي‌تربيت را در فيلم‌ها دوست دارم ولي آقاي اطيابي اين امر را کنترل کرد و بازي مرا در راستاي روايت خود قرار داد.
    وي درباره جايگزيني نسل جديد بازيگران کمدي در سينما و تلويزيون ايران اظهار داشت: خيلي دوست دارم نسل جديدي جايگزين ما شود زيرا سن بنده بالا رفته و اين امر باعث مي‌شود حضورم در برخي فيلم‌ها غيرمنطقي باشد. دوست ندارم مثل آميتاب باچان تا 60 سالگي بازي کنم. جوانان با استعداد خوبي ديدم ولي اتفاقي که براي نسل ما در "ساعت خوش" افتاد بايد براي نسل جوان نيز بيفتد.
    قربان محمدپور نويسنده فيلمنامه "خروس جنگي" نيز در پايان اين نشست گفت: دوست داشتم سه‌گانه‌اي درباره زن‌ها بنويسم. اين فيلمنامه قرار بود که ابتدا توسط عليرضا داودنژاد، فريدون جيراني و مهدي صباغ‌زاده کارگرداني شود که در نهايت توسط آقاي اطيابي انجام شد. فيلمنامه حدود 10 بار بازنويسي شد. اميدوارم سينماي ايران به سمتي پيش برود که کارگردان با فيلمنامه نويس در تعامل باشد.
    وي ادامه داد: من سينمايي را دوست دارم که تماشاگر را جذب کرده و به سالن‌هاي سينما بياورد. البته کساني که اينگونه کار مي‌کنند با نامهرباني وزارت ارشاد روبرو مي‌شوند. اميدوارم سال 88 سانسوري که از فکر نويسنده شروع مي‌شود تمام شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com