1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 552  تاريخ مخابره خبر:  ۱۴/۱۱/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138711140100  ساعت مخابره خبر: ۰۹:۴۱:۲۶
    ۱۳۸۷/۱۱/۱۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

بيست روايتي از زندگي جنوب شهر

نشست مطبوعاتي«بيست» با حضور عبدالرضا کاهاني، حسين مهکام، عليرضا خمسه، مهتاب کرامتي، پوران درخشنده، حبيب رضايي، مسعود سلامي، مهران احمدي ، فرشته صدر عرفايي و شيما منفرد برگزار شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، کاهاني در ابتداي اين نشست درباره فيلم «بيست» گفت: در اين 35 سال عمرم خاطراتي دارم که هرکدام مربوط به يک فصل از زندگي من است. اين خاطره ها تک تک آدمهاي اين قصه بوده اند. در واقع دنبال فضايي مي گشتم که با توجه به روحيات و محتوا بتوانم اين آدمها را وارد آن کنم و احساس کردم يک رستوران مناسب ترين جا براي اين موضوع است.
    وي افزود: يک رستوران به خاطر داشتن غذا، مهمان، کارگر، رئيس و ... مي تواند لوکيشن فعالي باشد. براساس همين چندين بار فيلنامه را نوشتم و بعد از چند نسخه حسين مهکام وارد اين مرحله شد. ده بار اين فيلمنامه را بازنويسي کرده و براي آخرين بار نيز با حضور بازيگران در فضا تغييراتي در ديالوگ ها لحاظ کرديم.
    کاهاني در ارتباط با طبقه آدم هايي که در اين فيلم درباره آنها صحبت مي‌شود، گفت: من اين دست آدمها را بيشتر مي شناسم زيرا خودم يک شهرستاني هستم. از اين شخصيت ها اطرافم زياد ديدم و بيشتر دوستانم از طبقه پايين جامعه هستند. به عقيده من جنوب شهر تهران شباهت زيادي به شهرستان دارد.
    پوران درخشنده تهيه کننده اين فيلم درباره همکاري خود با کاهاني در ادامه عنوان کرد: من اولين بار که فيلم "آن جا" را ديدم بسيار لذت بردم و احساس کردم کاهاني کارگردان خوش ذوقي است پس از خواندن فيلمنامه "بيست" تصميم گرفتم با وي همکاري کنم. خوشبختانه شرايط فراهم شد و با تمام عشقي که تک تک بچه ها سر اين کار گذاشتند توليد اين فيلم شکل گرفت. جا دارد از همه دوستان تشکر کنم.
    عليرضا خمسه بازيگر نقش فرخ در بازي خود گفت: من تخصصم پانتوميم است زيرا وقتي حرف مي زنم مشتريانم مي پرند. اما تا به حال هيچ کس اين فرصت را به من نداده تا بازي با سکوت را تجربه کنم.کاهاني و درخشنده اين فرصت را در اختيار من گذاشتند تا اين نوع بازي را ايفا کنم.
    وي افزود: براي هر بازيگري کارکردن در فضاي تازه يک آرزو است. معمولا بازيگران کمدي براي نقش جدي دعوت نمي شوند .اما اين گروه براي حضور من در اين نقش ريسک کردند .اين شانس بزرگي بود تا گوشه اي از قابليت خود را به نمايش بگذارم.
    کاهاني درباره سکانس پاياني فيلم عنوان کرد: ما اگر به چيزي اعتقاد داريم بايد براي آن حرکت کنيم و نگران چيزي نباشيم. وقتي که ما در روز زياد مي شنويم که به غير از اين جهان، جهان ديگري نيز هست مي تواند مرگ براي ما تلخ نباشد.بايد تلاش کنيم از لحظات بيشتر لذت ببريم و به فردا فکر نکنيم. مرگ هم براي من در همين راستاست.
    مهتاب کرامتي بازيگر نقش فيروزه در اين نشست گفت: حدود دو سال پيش در جريان ساخت اين فيلم قرار گرفتم در همان ابتدا فکر نمي کردم کاهاني نقشي براي من در نظر گرفته باشد. وقتي به من پيشنهاد دادند تعجب کردم. ما سعي کرديم در لحن،راه رفتن و ... زياد کار کنيم. کارگردان خيلي چيزها را از من گرفت تا به اين نقش برسد اميدوارم نتيجه مثبتي حاصل شده باشد و فيروزه را باور کرده باشيم.
    مسعود سلامي فيلمبردار اين فيلم افزود : من پيش از اين نيز با کاهاني همکاري کرده بودم و با مهران احمدي دستيار وي سه ضلع اين مثلث شده ايم . لوکيشن رستوران به دليل داشتن آينه هاي زياد کار ما را بسيار سخت کرده بود. در طول کار تلاش مي کرديم با وجود اين که لوکيشن محدودي داشتيم پلان ها تکراري نشود. جا دارد از همکاري خوب صدابردار و طراح چهره اين فيلم نيز تشکر کنم.
    حسين مهکام همکار فيلمنامه نويس کاهاني درباره شخصيت بابک و پيرزن سيگار فروش در بيست گفت: زماني که ما يک داستان کلاسيک تعريف مي کنيم بايد فضاهاي فرعي و حاشيه اي را در نظر بگيريم تا حرکت درام خيلي دچار فراز و فرود وحشتناک نشود به نظر مي رسد با رويکرد مدرني که به درام وجود دارد اين حاشيه ها نقش خود را دارند از اين طريق ما دچار تفکر سنتي در درام نمي شويم.
    وي ادامه داد: شخصيت پيرزن در اين فيلم نشانه شناسي دارد و بابک نيز در فيلم ذهن مخاطب را منحرف کرده طوري که او فکر مي کند با درام کلاسيک روبروست اما رودست مي خورد.
    حبيب رضايي ديگر در ادامه بازيگر اين فيلم عنوان کرد: تجربه جذابي بود. پيش از اين قرار بود حامد بهداد در نقش ديگري در اين فيلم بازي کند که به دليل توقف در پيش توليد درگير پروژه ديگري شد. از طرف کاهاني و پرويز پرستويي براي بازي در اين کار به من پيشنهاد شد و احساس کردم نقشي که پيش از اين براي حامد بهداد نوشته شده بود براي من چالش برانگيز نيست و با بهداد هماهنگي داشت.
    وي ادامه داد: احساس کردم در آن نقش جاي کار تازه اي براي من وجود ندارند. به همين دليل به نقش ديگري فکر کرديم تا چالش برانگيز باشد. اميدوارم بازي درستي ايفا کرده باشم. شخصيتي که شکل گرفت داراي ويژگيهايي است که براي من تازه بود که با کمک خوب طراح چهره پردازي نيز به کاراکتر درستي تبديل شد.
    فرشته صدر عرفايي بازيگر نقش فرشته در ادامه بيان کرد: حدود يک سال پيش براي اولين بار کاهاني بازي در اين نقش را به من پيشنهاد داد در همان ابتدا احساس کردم فيلمنامه اوليه به دليل لوکيشني که دارد با کافه ترانزيت شباهت هايي دارد به همين دليل براي اين حضور از وي عذرخواهي کردم.
    وي افزود: کاهاني در همان ابتدا معتقد بود کاراکتر فرشته با ريحان متفاوت است ما در فيلم کافه ترانزيت با شخصيتي مستقل و تواناتر از فرشته روبرو مي شويم اما اين شخصيت در فيلم بيست نقش مکمل فردي ديگر است.
    صدر عرفايي در ادامه توضيح داد : فرشته در کافه ترانزيت زني وابسته به همسرش است و در اين رستوران به نوعي دست راست وي محسوب مي‌شود. به همين دليل قرار شد، بيشتر از چارچوبي که به سالن باز مي شد ديده نشوم. اينها نشانه هايي بود که باورش کردم و کاهاني نيز براي اين موضوع به من کمک کرد. از نظر من اين شخصيت با ريحان در کافه ترانزيت متفاوت است.
    شيما منفرد تدوينگر کار در مورد ريتم فيلم گفت: فيلم با معرفي شخصيت ها آغاز مي‌شود به همين دليل مي طلبيد که کمي مکث کنيم تا آدمها را ببينيم. پلانهاي طولاني در اين فيلم به من اجازه نمي داد وارد کار کارگردان شوم و ريتم را تندتر کنم به عقيده من و با نظر کارگردان و فيلمنامه نويس ريتم فيلم معقول است.
    مهران احمدي ديگر بازيگر فيلم نيز عنوان کرد: من اين فيلم را با هفت دلاور قياس کردم که شايد قياس خوبي نباشد. ما در اين فيلم هفت نفر از يک طبقه اجتماع را مي بينيم که هيچ کدام شبيه هم نيستند و اين در جنس بازي و زندگي آنها تاثير دارد.
    کاهاني در پايان خاطرنشان کرد از درخشنده ممنونم که به من اعتماد کرد و دست من را باز گذاشت هميشه مراقب بودند که نظرات شان تحميل نشود اين مهمترين حمايت بود. از تک تک عوامل تشکر مي کنم که به من اعتماد کردند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com