1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 416  تاريخ مخابره خبر:  ۱۲/۱۱/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138711120101  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۰۵:۱۴
    ۱۳۸۷/۱۱/۱۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

پيام «جعفري‌جلوه» به جشنواره؛ هنگامه برداشت اول است

معاون امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در پيامي به جشنواره فيلم فجر گفت: جشنواره بيست و هفتم فيلم فجر با ثمرات گوناگونش و رنگين كمان پيرامونش در راه است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي جشنواره فيلم فجر، در پيام معاون امور سينمايي با عنوان «برداشت اول» آمده است: الم تر كيف ضرب الله مثلا"، كلمه طيبه، كشجره طيبه اصلها ثابت و فرعها في السماء توتي اكلها كل حين باذن ربها و يضرب الله الامثار للناس لعلهم يتذكرون.(ابراهيم 24 و 25) آيا نديدي كه خدا چگونه مثل زده است؟ كه گفتار و كردار پاك چونان درختي پاكيزه است با ريشه‌اي استوار و شاخساري در آسمان و ثمرات و ميوه‌اي كه هر دم به اذن رب و پديدآورنده‌اش مي‌دهد. و خدا براي مردم مثل‌ها مي‌زند شايد ايشان دريابند... فذكر ايام الله، پس ياد كن آن ايام خدايي را كه فجر 57 كلمه طيبه‌اي بود به وسعت دريا. دريامردماني كه در جست و جوي هويت و در تمناي بازگشت به فطرت و حقيقت. و اينك فجر 87.... آيا نديدي كه اين درخت پاك در اين سال سي، چگونه باليد؟ و با كدامين هزينه‌هاي ناب و دستان نوازشگر كدامين باغبانان پير، ماند و ما و شما و همگان را بر خوان ميوه‌هاي خويش نشاند؟
در ادامه اين پيام آمده است: و از ميان ميوه‌هاي باغ، سينماي نوين ايران است كه در انقلاب زاده شد، در همان روز باشكوه بازگشت، كه او سينمايي نجيب و پاك را تمنا كرد و اهالي اين عرصه را به اميد و ايمان صلا داد. و زان‌پس سي‌سال رويش، سي سال پويش و سي سال جوشش بي‌امان، علي رغم اين و آن و فرازها و فرودهايي چند. و ما كه وقتي به صحنه آمديم، براي نيل به فرازي ديگر در سينماي ملي اين سرزمين، از هويت گفتيم، از واقعيت و از اميد و بر آيين پهلواني و مهرورزي پاي فشرديم و مرام اصول گرايي و آزادانديشي توامان را پيشه ساختيم و بذرهاي گذشت و محبت كاشتيم و صبوري و چشم‌انتظاري داشتيم تا گاه و موسم برداشت. و حاليا در اوج يك دوره كاشت چهار ساله...
مزرع سبز فلك ديدم و داس مه نو / يادم از كشته خويش آمد و هنگام درو. و هنگامه برداشت اول است، جشنواره بيست و هفتم فيلم فجر با ثمرات گوناگونش و رنگين كمان پيرامونش.
خدايا چنان كن سرانجام كار / تو خشنود باشي و ما رستگار. و رستگارانند:
الذين يبلغون رسالات الله و يخشونه و لا يخشونه احد الا الله و كفي بالله حسيبا.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com