1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 572  تاريخ مخابره خبر:  ۲۱/۱۰/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138710210109  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۰۰:۱۷
    ۱۳۸۷/۱۰/۲۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

گروه «عصر روز دهم» تا 20 روز در كربلا مي‌ماند

فيلمبرداري «عصر روز دهم»تا بيست روز ديگر در كربلا ادامه خواهد داشت و گروه پس از آن به نجف مي‌رود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، حسن روح‌پروري طراح صحنه عصر روز دهم به همراه دستيارانش امروز براي پيوستن به گروه فيلمبرداري عازم كربلا شد. و منوچهر محمدي تهيه كننده اين فيلم نيز در اين هفته به گروه فيلمبرداري خواهد پيوست. پيش‌بيني مي‌شود مجموع صحنه‌هايي كه در كربلا و نجف فيلمبرداري شود حدود 20 روز به طول خواهد انجاميد.
    منوچهر محمدي گفت: عصر روز دهم با رويكردي تازه در عرصه سينماي دفاع مقدس تلاش دارد عناصر اعتقادي و ديني دو ملت ايران و عراق را با محوريت خاندان اهل بيت و بالاخص واقعه عظيم عاشورا به‌گونه‌ايي تصوير نمايد تا سرفصل تازه‌اي در ايجاد پيونده ديني و فرهنگي بين دو ملت باشد.
    وي در ادامه در مورد روند كار گروه فيلمبرداري در عراق گفت: امروز گروه فيلمبرداري مراسم عزاداري سومين روز شهادت امام حسين (ع) را كه در ارتباط با فيلم است تصويربرداري خواهند كرد تا در روزهاي آتي ساير صحنه‌هاي فيلم را طبق برنامه فيلمبرداري كنند و پس از پايان فيلمبرداري در كربلا گروه عازم نجف خواهد شد.
    عوامل فيلم كه هم اكنون در كربلا حضور دارند عبارتند از: مدير فيلمبرداري : شاپور پورامين، صدابردار :مهران ملكوتي، مدير توليد: پيمان جعفري، مدير پشتيباني توليد عراق:اكبر شيرازي، جلوه هاي ويژه:جواد شريفي راد، بازيگران : هانيه توسلي، احمد مهران فر، صغري عبيسي، سليمه رنگزن و الهام حميدي.
    برپايه اين خبر، اين گروه براي فيلمبرداري بخش هاي پاياني فيلم كه در كربلا اتفاق مي افتد به عراق سفر كردند و بخشي از فيلم نيز روز عاشوراي حسيني در كربلا فيلمبرداري خواهد شد.البته به گفته راعي به دليل فيلمبرداري دشوار اين بخش، از سه دوربين استفاده خواهد شد.
    داستان اين فيلم از خرمشهر و در دوران جنگ ايران و عراق آغاز مي‌شود و زندگي يك خانواده را به تصوير مي‌كشد كه جنگ باعث جدايي آن‌ها مي شود و بعد از وقايع ديگري از جمله سقوط صدام و جنگ آمريكا و عراق آن‌ها همديگر را پيدا مي‌كنند. بعد از فيلمبرداري صحنه‌هاي مربوط به عراق گروه به ايران بر مي گردد و در شهرهاي تهران، اهواز دزفول و خرمشهر فيلمبرداري ادامه مي يابد.
    پروژه «عصر روز دهم» براي اولين بار توسط رسول ملاقلي‌پور مطرح شد و اين كارگردان حتي براي ديدن لوكيشن‌هاي فيلم سفرهايي به كربلا داشت اما با مرگ وي، پروژه به شكل ديگري و اين بار توسط مجتبي راعي از ديگر فيلمسازان سينماي كشور ساخته مي‌شود.
    مجتبي راعي فيلم هايي چون جاي امن، غزال، تولد يك پروانه، جنگجوي پيروز و سال سخت در خمين را در پرونده كاري دارد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com