1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 433  تاريخ مخابره خبر:  ۱۸/۸/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138708180108  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۳۴:۲۷
    ۱۳۸۷/۰۸/۱۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

جعفري‌جلوه:

آموزش‌و پرورش و سينما در افكارسازي هم‌هدف هستند

معاون امور سينمايي وزارت ارشاد گفت: آموزش و پرورش و سينما، در افكارسازي و رفتارسازي هم‌هدف هستند و لذا بيش از پيش بايد اين نسبت متقابل و هم‌جهت را حفظ كنند و در جهت‌يابي و داشتن برنامه مشترك، اهداف خود را دنبال كنند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از ستاد خبري جشنواره فيلم رويش، «محمدرضا جعفري‌جلوه» معاون امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم پاياني سي‌وهشتمين جشنواره بين‌المللي فيلم رشد گفت: ديرپاترين جشنواره سينمايي كشور، جشنواره فيلم رشد است كه به نام و مرام و رسم معروف است و گواه معناي دقيق و ظريفي است كه از همه فعاليت‌ها مستفيذ مي‌شود. اين جشنواره فرصتي است براي اهل دقت كه فيلم‌هاي خوبي را براي دانش آموزان و كليه نظام آموزشي بسازند. اين جشنواره در راستاي پيشرفت و توسعه ايران و سينماي آن ايفاي نقش مي‌كند چرا كه سينما يك هنر رسانه نافذ و برتر در جهان امروز و نه فقط در ايران بلكه درهمه جوامع بشري است.
    وي افزود: سينما نه فقط براي غناي اوقات فراغت است بلكه براي رفتارسازي هم هست. هدف آموزش و پرورش، ساخت افكار دانش‌آموزان و دانش پژوهان و رشد و تكامل آنها است. هدف از سينما هم همين است. سينما، هم افكارسازي مي‌كند و هم رفتارسازي و بدون اين دو هدف و مقصد، سينما به نتايج لازم نمي‌رسد.
    معاون امور سينمايي ادامه داد: درست است كه سينما عنصري است برتر و قدرتمند براي پركردن اوقات فراغت، اما غناي اوقات فراغت به‌معناي كسب اطلاعات بيشتر و شناخت است، پس بايد بگوييم كه آموزش و پرورش و سينما، هم‌هدف هستند و لذا بيش از پيش بايد اين نسبت متقابل و هم‌جهت را حفظ كنند و در جهت‌يابي و داشتن برنامه مشترك، اهداف خود را دنبال كنند.
جعفري‌جلوه در ادامه سخنانش در مراسم پاياني جشنواره رشد، افزود: آموزش و پرورش سه نسبت صريح و مشخص با سينما دارد. اول اين كه از فيلم در آموزش و پرورش بهره گرفته مي‌شود و امروزه آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها با وسايل سمعي‌وبصري انجام مي‌گيرد كه استفاده از اين وسايل براي رسيدن آموزش‌وپرورش به اهداف خود است.
    وي اظهار داشت: نسبت دوم، نسبتي است كه براي تحكيم و پايه‌گذاري نيروي انساني و آموزشي در سينماي كشور عمل مي‌كند و ما از طريق آموزش و پرورش مي‌توانيم پايه‌هاي سينماي‌مان را محكم كنيم كه اين رابطه مي‌تواند سهم ويژه‌اي را براي سينما داشته باشد.
    مسؤول سينماي ايران ادامه داد: كلاس انشا مي‌تواند به سمت داستان‌نويسي و فيلمنامه‌نويسي برود و كلاس نقاشي به سمت كاريكاتور و انيميشن سوق پيدا كند و در تركيب‌هاي درسي ديگر هم مي‌توانيم به نتايج مطلوبي در سينما دست پيدا كنيم.
    وي افزود: نسبت سوم، نسبتي است كه آموزش و پرورش با كليت سينما دارد، چه در عرضه و چه در توليد و چه در اكران و چه در نقد و ارزشيابي فيلم‌ها و فيلمسازان كشور، چرا كه توليدات سينمايي، مخاطبان وسيع خودش را دارد. چهارده ميليون از اين مخاطبان دانش‌آموزان هستند كه اگر خانواده‌هاي‌شان را اضافه كنيم، جمعيت بالايي دارند.
    جعفري‌جلوه گفت: اين سه نسبت مورد اشاره در فرا راه اين دونهاد مؤثر در فرهنگسازي و تعليم و تربيت در معاونت سينمايي تعريف شده‌اند كه مي‌تواند مبناي فعاليت مشترك ما با آموزش و پرورش باشد. به لحاظ عنايتي كه آموزش و پرورش دارد و اين جشنواره را برگزار مي‌كند، هر سال نسبت به اين رابطه اميدوارم كه البته اين رابطه ما با آموزش و پرورش، مي‌تواند براي ساير ارگان‌ها هم الگو باشد.
    وي افزود: جشنواره فيلم رشد آن زماني كه اين سه نسبت را درست بازخواني كند و در آن اثرگذار باشد، كامل است و من صادقانه گواهي مي‌دهم امروز بيش از هميشه زمينه براي درك متقابل فراهم است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com