1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 349  تاريخ مخابره خبر:  ۶/۸/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138708060105  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۲۲:۰۵
    ۱۳۸۷/۰۸/۰۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

برگزيدگان بخش ميهمان جشنواره فيلم فجر سيمرغ نمي‌گيرند

با اينکه پيشتر اعلام شده بود در بخش ميهمان بيست و هفتمين جشنواره فيلم فجر دو سيمرغ بلورين اهدا مي‌شود، قرار است با حذف اين سيمرغ‌ها برگزيدگان اين بخش فقط مورد تقدير قرار بگيرند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، نخستين خبرها از بيست و هفتيمن جشنواره فيلم فجر حاکي از آن بود که در اين دوره بهترين کارگردان و فيلم بخش ميهمان سيمرغ بلورين جايزه مي‌گيرند. اما بر اساس تازه‌ترين تصميم دبيرخانه جشنواره برگزيدگان اين بخش سيمرغ نمي‌گيرند و فقط از آنان تقدير مي‌شود.
    برپايه اين خبر، در بيست و هفتمين جشنواره فيلم فجر 24 سيمرغ بلورين به برگزيدگان بخش سينماي ايران اهدا مي‌شود. در اين دوره علاوه بر سيمرغ زرين که جايزه ويژه سينماي ايران به اثر برگزيده نگاه ملي است، 16 سيمرغ در بخش سوداي سيمرغ ـ مسابقه سينماي ايران به برگزيدگان اهدا خواهد شد.
    سيمرغ‌هاي بلورين اين بخش عبارتند از فيلم، کارگرداني، فيلمنامه، بازيگر زن نقش اول، بازيگر مرد نقش اول، فيلمنامه اقتباسي، فيلمبرداري، تدوين، موسيقي متن، بازيگر زن نقش مکمل، بازيگر مرد نقش مکمل، صداي فيلم، طراحي صحنه و لباس، جلوه‌هاي ويژه، چهره‌پردازي و فيلم کوتاه. امسال در بخش مسابقه فيلم‌هاي اول و دوم نيز دو سيمرغ بلورين فيلم و کارگرداني اهدا مي‌شود.
    همچنين، در جشنواره بيست و هفتم فيلم فجر بخش مسابقه ويدئوسينما (مسابقه آثار ويدئويي) به صورت مستقل برگزار خواهد شد و در آن دو سيمرغ بلورين به بهترين فيلم و کارگرداني اختصاص مي‌يابد. دو سيمرغ بلورين نيز در بخش مسابقه آثار مستند و يک سيمرغ بلورين به بهترين فيلم از نگاه تماشاگران در بخش سينماي ايران اهدا مي‌شود. در اين دروه جشنواره به مناسبت سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب شکوهمند اسلامي به منظور ارج نهادن به کوشش‌هاي هنرمندان سينماي پس از انقلاب، دبيرخانه جشنواره ضمن نمايش برخي آثار سينمايي انقلاب با برگزاري آئيني از برگزيدگان تجليل مي‌شود.
    بيست و هفتمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر از 12 تا 22 بهمن‌ماه در تهران برگزار مي‌شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com