1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 347  تاريخ مخابره خبر:  ۶/۸/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138708060100  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۲۶:۵۲
    ۱۳۸۷/۰۸/۰۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

«آتشکار» و «يک شب» منعي براي اکران عمومي ندارند

مسئول توزيع و نمايش اداره کل نظارت و ارزشيابي معاونت سينمايي وزارت ارشاد اکران فليم‌هاي داراي پروانه نمايش مانند "آتشکار" و "يک شب" را در گروه اکران فيلم‌هاي فرهنگي بدون مانع اعلام کرد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، علي ميرزايي درباره شرايط انتخاب فيلم‌ها براي نمايش در گروه فيلم‌هاي فرهنگي گفت: انتخاب فيلم‌ها در اداره نظارت انجام مي‌شود و يک شورا همه فيلم‌هاي داراي پروانه نمايش را بررسي مي‌کند. اگر فيلمي داراي پروانه نمايش باشد و در قالب فيلم فرهنگي بگنجد مشکلي براي اکران نخواهد داشت، اما توافق با سينماداران هم اهميتي بسزا دارد.
    وي در مورد اهميت توافق با سينماداران در امر اکران فيلم‌هاي فرهنگي افزود: بايد سينماداران هم نسبت به اکران فيلم‌ها راغب باشند و فقط موافقت اداره نظارت کافي نيست. سينمادار حق دارد فيلمي را که مي‌خواهد در سينمايش به نمايش درآيد انتخاب کند. همين مسئله تا حدودي اختيارات سازنده اثر را در اکران فيلمش محدود مي‌کند.
    ميرزايي از "آتش سبز" ساخته محمدرضا اصلاني به عنوان برنامه بعدي اين گروه سينمايي نام برد و گفت: به احتمال زياد "آتش سبز" فيلمي خواهد بود که پس از "خواب زمستاني" روي پرده سينماهاي نمايش‌دهنده فيلم‌هاي فرهنگي مي‌رود. البته فعلاً عنوان اين فيلم به صورت قطعي اعلام نشده است.
    اين مقام مسئول با اعلام رضايت از فروش "خواب زمستاني" ساخته سيامک شايقي که به عنوان نخستين فيلم طرح اکران فيلم‌هاي فرهنگي به نمايش درآمده گفت: اين فيلم نسبت به ساير فيلم‌هايي از اين جنس که حتي در گروههاي اصلي به نمايش درمي‌آيند، اکران رضايتبخش داشته است.
    مسئول توزيع و نمايش اداره کل نظارت و ارزشيابي درباره مدت زماني که براي اکران اين فيلم‌ها در نظر گرفته مي‌شود، گفت: اين فيلم‌ها حداقل چهار و حداکثر هفت هفته اکران مي‌شوند. ضريب اشغال شش سينماي نمايش‌دهنده اين فيلم‌ها پس از چهار هفته اکران تعيين مي‌کند که اکران مي‌تواند يک هفته ديگر ادامه داشته باشد يا نه.
    ميرزايي ابراز اميدواري کرد به واسطه کمک‌هاي تبليغاتي که همزمان با اکران فيلم‌ها انجام مي‌شود و تمايل اداره نظارت براي رايزني با کساني که پيشنهادهاي ثمربخش در اين زمينه دارند، طرح اکران فيلم‌هاي فرهنگي شرايط خوبي در اجرا داشته باشد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com