1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 367  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۷/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138707280110  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۳۰:۲۰
    ۱۳۸۷/۰۷/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

آخرين خبرها و اظهارنظرها پيش از ديدار امشب كارگردانان با رئيس جمهور

در ديدار ويژه كارگردانان سينماي ايران با رئيس جمهور، به جز مديران سينمايي، خبرنگاران، عكاسان و نمايندگان رسانه‌ها نيز حضور نخواهند داشت.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «جواد شمقدري» و دست‌اندركاران دفتر مشاور هنري رئيس جمهور در گفت‌وگويي، با اشاره به اين مطلب، عدم حضور خبرنگار در اين ديدار را اتفاقي شبيه ساير ديدارهاي تخصصي رئيس جمهور دانست.
    بر اساس اين گزارش، سايت پايگاه اطلاع‌رساني هيأت اسلامي هنرمندان(هنر نيوز) نيز به نقل از يك منبع آگاه نوشت: با توجه به اين كه جلسه ديدار رئيس جمهور با كارگردانان سينماي ايران يك نشست كاري و تخصصي است، دفتر رياست جمهوري ترجيح داد اين جلسه بدون حضور نمايندگان رسانه‌ها برگزار شود تا كارگردانان بتوانند با طيب خاطر و به دور از ملاحظات فضاي ژورناليستي به طرح ديدگاه و راه كارهاي خود بپردازند.
    پيش‌تر اعلام شده بود ديدار كارگردانان سينما با رئيس جمهور در غالب يك جلسه كاري و كارشناسي بوده و از فيلمسازان كشور خواسته شده نقطه نظرات واقعي خود را در اين جلسه با رئيس جمهور در ميان بگذارند.

غايب‌ها
با وجود اعلام اسامي تني‌چند از سينماگران حاضر در نشست ساعت 20 امشب با رئيس جمهور توسط «جواد شمقدري»، برخي از چهره‌هاي اعلام شده بنا به دلايلي در اين نشست غايب خواهند بود كه «داريوش مهرجويي»-كه امروز يادداشتي را در اين زمينه در يك روزنامه صبح منتشر كرده- از آن جمله است.

سجادپور: عدم حضور مديران سينمايي در ديدار با رئيس جمهور، خواست سينماگران است
عليرضا سجادپور در گفت و گو با سايت هنرنيوز- پايگاه اطلاع رساني هيأت اسلامي هنرمندان- اعلام كرد: برخي خبرگزاري ها و روزنامه ها، حتي روزنامه تخصصي سينمايي، و نيز بعضي نشريات وابسته به يك جريان خاص، خبر ديدار كارگردانان سينما با رياست محترم جمهوري دكتر احمدي نژاد را به گونه‌اي منتشر كرده اند كه گويا عدم حضور مديران سينمايي به درخواست آقاي شمقدري مشاور هنري رئيس جمهور بوده و بر مبناي اين خبر بي اساس، تحليل ها و گمانه‌زني‌هايي را نيز ساخته و بافته‌اند، حال آن كه اينجانب اطلاع دارم كه عدم حضور مديران سينمايي، خصوصاً بعضي از آنان، به درخواست خود سينماگران بوده است.
سجادپور افزود: اشتباه ديگر اينجاست كه گفته اند وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي در جلسه حضور نخواهند داشت. در حالي كه جناب آقاي هرندي در اين جلسه حاضر خواهند بود.
وي تصريح كرد: علاوه بر اين‌ها اطلاع دارم كه رايزني‌هايي در دست انجام است كه مديران سينمايي- يا لااقل معاون محترم سينمايي- در اين جلسه حاضر باشند.
سجادپور در انتهاي اين گفت‌وگو از اين كه جريانات ورشكسته سياسي نمي‌خواهند دست از سر سينما و سينماگران بردارند، اظهار تأسف كرد.

بهمني: در ديدار فيلمسازان با رئيس جمهور بحث توجه به فيلم‌هاي فرهنگي مطرح شود
كارگردان فيلم «آن مرد آمد» ديدار فيلمسازان با رئيس جمهور را ديداري تأثيرگذار در جهت توجه به سينماي ارزشي و فرهنگي ياد كرد و گفت: متأسفانه سينماي فعلي ايران از هويت اصلي خويش فاصله گرفته است.
حميد بهمني در گفت‌وگو با هنرنيوز گفت: سينماي فعلي ما برازنده نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران نيست و دليل آن نيز به سياستهاي غلطي كه از دوران تكثرگر اين و توسعه طلبي جريانات دوم خردادي آغاز شد برمي گردد.
وي ادامه داد: سمي كه در دوران اطلاحات به لحاظ رفتارها و سياستهاي غلط وارد بدنه فرهنگ و بويژه سينما گرديد سينما ما را بيمار كرده است كه متأسفانه آثار آن نيز حتي بعد از 12 سال هنوز نمايان است.
به گفته بهمني در زمان اصلاحات، بنيانهاي سينما تخريب شد و سينما ايده آل به سينماي مريض مبدل گرديد به گونه اي كه حتي لحظاتي هم كه جان تازه اي به آن دميده مي شد نتوانست آن را سرپا نگاه دارد.
كارگردان فيلم «آخرين نبرد» تصريح كرد: براي دميدن جان تازه به سينما بايد تمامي اهالي سينما اعم از فيلمسازان و متوليان و حاميان اصلي سينما كه همان دولت است اقدامات ارزنده و جدي اي انجام دهند.
بهمني اضافه كرد: من معتقدم سينماي ارزشي، فرهنگي و بويژه سينماي دفاع مقدس و انقلاب، سينمايي است كه بايد از سوي نظام و دولت حمايت شود و اصلاً در بخش خصوصي اين نوع سينما جايگاهي ندارد.
وي گفت: بهتر است در ديدار با رئيس جمهور مباحثي همچون توجه به سينماي ارزشي و فرهنگي مطرح شود تا رهكارهايي مبني بر غالب شدن سياستهاي فرهنگي و هنري بر سينماي تجاري و بازاري انديشيده شود.
اين كارگردان فيلم هاي دفاع مقدس تأكيد كرد: آقاي احمدي‌نژاد ثابت كرده است كه در جلسات و گفتگوها مرد عمل است و هيچگاه پُز جلسات را نمي‌دهد و استفاده ابزاري از افراد نمي‌كند بلكه به دنبال تحقق مفاهيم ملي و ارزشي است.
بهمني ادامه داد: من معتقدم اين ديدار، ديدار خوب و تأثيرگذاري خواهد بود و خواه ناخواه تأثير مثبت خويش را بر بدنه سينما خواهد گذاشت.

جمال شورجه: راه‌هاي رفع مظلوميت از سينما در ديدار كارگردانان با رئيس جمهور مطرح شود
كارگردان فيلم «حماسه مجنون» گفت: هنوز عطر ديدار كارگردانهاي سينما با مقام معظم رهبري به مشام مي رسد و ديدار با مسئولين ارشد نظام بازتابهاي مثبت و مفيدي براي اهالي سينما خواهد داشت.
جمال شورجه در گفت‌وگو با هنرنيوز گفت: ديدارهاي رو در رو با مسئولين نظام و شخص آقاي رئيس جمهور بركاتي خواهد داشت كه شامل حال سينما ايران نيز خواهد شد.
وي ادامه داد: در اين ديدارها علاوه بر اين كه درددل‌ها، دغدغه‌ها و دلمشغولي‌هاي فيلمسازان مطرح خواهد شد از سوي ديگر راهكارهايي نيز براي كاهش اين دغدغه ها انديشيده خواهد شد كه مفيد به حال سينما خواهد بود.
كارگردان فيلم «عمليات كركوك» با بيان اينكه در اين ديدار تمامي مسئولين سينمايي كشور نيز حضور خواهند داشت تصريح كرد: اين ديدار مي تواند به همسو شدن ديدگاههاي اهالي فرهنگ و هنر با رئيس جمهور كمك كند تا با همياري همديگر، تنگناهاي سينماي ايران شناسايي و مرتفع گردد.
شورجه اضافه كرد: طبيعي است كه در اين نوع ديدارها بخشي از زمان به گله گذاري و شكايت اهالي سينما از مديران اجرايي سپري مي شود، اما در نهايت و با مديريت آقاي احمدي نژاد، اين جلسه به نفع سينما خاتمه مي يابد چرا كه ايشان در اين ديدار دستوراتي پيرامون بودجه سينما و رفع مظلوميت سينما خواهد داد كه شيريني آن به كام سينماگرها خواهد رسيد.

شيخ طادي: فيلمسازان در ديدار با رئيس جمهور دغدغه هاي اصلي خويش را مطرح كنند
كارگردان فيلم «پشت پرده مه» درباره ديدار كارگردانهاي سينماي ايران با رئيس جمهور گفت: ما از تعدد ديدارها با مسئولين رده بالاي كشور استقبال مي كنيم و به جاي اينكه هر چهار سال يك ديدار داشته باشيم بهتر است هر سال چهار يك ديدار داشته باشيم.
پرويز شيخ طادي در گفتگو با هنرنيوز گفت: متأسفانه مديريت سطح بالاي كشور ارتباط چنداني با اهالي سينما ندارد و همين فاصله موجب شده تا مسئولين، اطلاعات خود را از كانالهاي ديگر كسب كنند و اين كانالها نيز اطلاعات خويش را با ملاحظاتي مطرح مي كنند كه به نفع سينما نخواهد بود.
كارگردان فيلم «دفتري از آسمان» ادامه داد: اين ديدار باعث مي شود تا برخي از ملاحظاتي كه به نفع فرهنگ كشور نيست مرتفع گردد و فيلمسازان با ارتباط مستقيم و رو در رو با رئيس جمهور، دغدغه هاي اصلي خويش را مطرح سازند.
اين كارگردان سينماي ايران يادآور شد: خوشبختانه هر زماني كه ديداري با مسئولين ارشد كشور رخ داده، حداقل هايي را به نفع سينما داشته است.
شيخ طادي با مؤثر خواندن اين ديدار براي اهالي سينما خاطر نشان كرد: در ديدارهاي مستقيم بسياري از مسائل از زبان فيلمسازان بصورت شفاف تر و گوياتر مطرح مي شود و همين شفافيت نتايج مثبت تري را عايد سينما خواهد كرد كه اميدواريم اين ديدار نيز بركاتي را براي فيلمسازان به همراه داشته باشد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com