1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 351  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۷/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138707280101  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۳۱:۲۰
    ۱۳۸۷/۰۷/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

امکانات فيلمسازي ايران براي توليد آثار فاخر هنري کافي نيست

سعيد سهيلي گفت: امکانات سينماي هاليوود که محمد رسول الله در آن ساخته شد هرگز با امکانات سينماي ايران قابل قياس نيست و فيلمسازان مسلمان ايراني نمي توانند آن طور که شايسته مضامين ديني است دست به توليد اثري بزنند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، کارگردان سينماي ايران در گفتگويي در مشهد اظهار داشت: سينما قابليت خارق العاده اي براي القاي مفاهيم ديني داشته و مي تواند اين مضامين را به شکل باورپذير، زيبا و تاثيرگذاري ارايه کند.
    وي سينما را بهترين وسيله براي طرح مسايل ديني و به ويژه مفاهيم رضوي دانست و گفت: در 30 سال پس از پيروزي انقلاب، سينماي ديني کشورمان تجربيات موفقي را پشت سر گذاشته و روند رو به رشدي را طي مي کند.
    سهيلي با بيان اينکه سينماي ديني ايران قابليت جهاني شدن دارد افزود: مضامين ديني و فطري که ما در اختيار داريم جزو اعتقادات ما محسوب مي شوند و مي توانند مخاطبان خود را حتي فراتر از مرزهاي داخلي و در سطح وسيع جهاني داشته باشند.
    وي اظهار داشت: سينماي ايران در جهان جايگاه ويژه اي دارد و به عنوان سينماي معنويت گرا شناخته شده و اين ظرفيت را دارد که علاوه بر خواص در بين عموم مردم نيز مطرح شده و مورد استقبال قرار گيرد.
    سهيلي با اشاره به اينکه تکنيک سينمايي در ساخت فيلمهاي ديني اهميت خاصي دارد گفت: اگر فيلم ديني با تکنيک مناسب ساخته شود مخاطب جذب آن اثر مي شود.
    وي فيلم سينمايي محمد رسول الله را نمونه يک فيلم موفق ديني با تکنيک مناسب ذکر کرد و گفت: مصطفي عقاد کارگردان اين فيلم با مطالعه دقيق و درک شرايط تاريخي عصر پيامبر و تکنيک خوب توانست اثري ماندگار خلق کند.
    سهيلي ادامه داد: امکانات سينماي هاليوود که محمد رسول الله در آن ساخته شد هرگز با امکانات سينماي ايران قابل قياس نيست و فيلمسازان مسلمان ايراني نمي توانند آن طور که شايسته مضامين ديني است دست به توليد اثري بزنند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com