1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 612  تاريخ مخابره خبر:  ۱۰/۶/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138706100104  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۳۲:۰۸
    ۱۳۸۷/۰۶/۱۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

مير علايي:

«فرزند خاك» در اسكار بخت بيشتري دارد

مير علايي گفت: فرزند خاك مي‌تواند نمادي از سينماي ملي، ارزشي و هدفمند با ماشد و به عنوان نماينده‌اي شايسته پرچمدار فرهنگ و هنر كشور در اسكار بخت بيشتري دارد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، احمد مير علايي گفت: با نزديك شدن به زمان معرفي نماينده سينماي ايران در مراسم اسكار 2009، گمانه‌زني در اين باره شدت گرفته است و از ميان آثار توليدشده امسال، بدون ترديد شانس اصلي حضور در اين مراسم را بايد به سه فيلم آواز گنجشكها ساخته مجيد مجيدي، به همين سادگي ساخته رضا ميركريمي و فرزند خاك ساخته محمدعلي آهنگر داد.‌
    وي افزود: بي ترديد هركدام از اين فيلمها ويژگي‌هاي خاص خود را دارند و در صورت انتخاب نهايي، مي‌توانند نماينده شايسته‌اي براي سينماي ما باشند، اما شانس اصلي امسال، فيلم فرزند خاك است. اين اثر متفاوت كه در جشنواره بين‌المللي فيلم فجر برنده چهار سيمرغ از جمله سيمرغ زرين ويژه بهترين فيلم از نگاه ملي شد، از جمله آثار قابل اعتنا و استثنايي سينماي دفاع مقدس است.اين فيلم همچنين در جشن انجمن منتقدين و نويسندگان سينماي ايران مورد توجه و اقبال منتقدين و مخاطبين واقع شد و با دريافت دو جايزه اصلي از سوي اين انجمن مورد تأييد و توجه منتقدين قرار گرفت. از جمله منتقديني كه در خصوص اين فيلم با نوشته‌ها و نقدهاي خود نظر مساعدي داشته‌اند مي توان از جواد طوسي، هوشنگ گلمكاني، سعيد مستغايي، محمدتقي فهيم، شاهرخ دولكو، مصطفي جلالي فخر، رامتين شهبازي و ... نام برد. همچنين بسياري از كارشناسان سينماي كشور بر اين باورند كه اين فيلم مي‌تواند نماينده اي مناسب براي سينماي ملي در عرصه جهاني باشد.
مير اعلايي تصريح كرد:در صورت وقوع اين اتفاق، "فرزند خاك" نخستين فيلم سينماي دفاع مقدس ما خواهد بود كه علاوه بر موفقيت‌هاي چشمگير داخلي، در عرصه بين‌المللي نيز سفيري مناسب براي اين نوع سينما خواهد بود. همچنين دريافت جايزه بهترين فيلم سال از نگاه ملي، مي‌تواند نگاه ها را در عرصه‌هاي مختلف بين‌المللي به سوي اين فيلم جلب نمايد.
    اين تهيه كننده كه پيش از اين هم با فيلم "مرثيه برف" ساخته جميل رستمي حضور در اسكار را تجربه كرده است، در خصوص حضور احتمالي در اسكار گفت: اين سه فيلم، همگي آثاري ارزشمند و قابل دفاع هستند اما درباره حضور فرزند خاك بايد بگوييم اين فيلم مي‌تواند نمادي از سينماي ملي، ارزشي و هدفمند با ماشد و به عنوان نماينده‌اي شايسته پرچمدار فرهنگ و هنر كشور باشد.نماينده سينمايي كه حرفي شنيدني براي گفتن دارد و مي‌تواند مخاطبين را با هر مليت و فرهنگي به خود جذب نمايد. فرزند خاك در برابر تبليغات ناجوانمردانه و نادرستي كه با شدت تمام عليه كشور و هويت ما در جريان است مي تواند پيام صلح و دوستي ما را كه زيباترين پيام انساني براي جهانيان است را به منصه ظهور برساند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com