1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 407  تاريخ مخابره خبر:  ۱۴/۵/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138705140103  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۱۱:۰۶
    ۱۳۸۷/۰۵/۱۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

اجراي طرح اكران همزمان فيلم در 110 سينماي كشور

مديرعامل موسسه سينما شهر خبر از اجراي طرح اكران همزمان فيلمها در تهران و شهرستانها داد و گفت: اكنون 110 سالن سينما در كليه استانها همزمان با تهران به اكران عمومي فيلمها مي‌پردازند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «مجيد مسچي» مديرعامل موسسه سينما شهردرباره طرح اكران همزمان فيلم‌ها در تهران و شهرستانها اظهار داشت: طرح اكران همزمان فيلمها در تهران و شهرستاها با بررسي و تحقيقاتي يك ساله صورت گرفت كه اكنون با زير پوشش قرار گرفتن 110 سينما در كليه استانها در حال انجام است.
    وي ابعاد مختلف عدم اكران همزمان سينماهاي سراسر كشور را بررسي كرد و گفت: در بررسي كه در زمينه اكران فيلم‌هاي شهرستان داشتيم به اين نتيجه رسيديم، در سالهاي اخير فروش شهرستانها به نسبت تهران كاهش يافته است،در حالي كه اين ميزان هميشه بيشتر از تهران بود.

شهرهاي كوچك نيز وارد چرخه اكران شدند
مسچي افزود: شهرهاي كوچك كه پتانسيل خوبي نيز براي فروش دارند ،به دليل نداشتن بودجه لازم قادر به پرداخت هزينه‌هاي چاپ كپي فيلمهاي در حال اكران نيستند، در نوبت اكران قرار مي‌گيرند. در اين حالت فيلمها درمراكز بزرگ اكران مي‌شوند و پس از مدتها كپي فيلم‌هايي كه در اختيار سينماهاي شهرهاي بزرگ است به مرور به دست سينماهاي شهرهاي كوچك‌تر مي‌رسد.
وي در ادامه گفت: در اين حالت، اكران در مدت زمان طولاني اتفاق مي‌افتد و شهرهاي كوچك شش ماه تا يك سال بعد از اكران اصلي فيلمها در شهرهاي بزرگ اقدام به نمايش فيلم مي‌كنند كه اين باعث كهنه شدن فيلم مي‌شود و قاعدتا وقتي اين فيلمها در سينماهاي مذكور به نمايش درمي‌آيد فروش قابل توجهي نيز نخواهند داشت.

هزينه كپي فيلمها كاهش يافت
مسچي در تشريح بحث اكران همزمان فيلمها گفت:در قدم اول قيمت كپي فيلمها براي يك سري سينماهايي كه قادر به پرداخت هزينه‌هاي كپي نيستند پايين آورده‌ايم كه براي مراكز پخش مقرون به صرفه باشد كه فيلم‌هايشان را در اختيار اين سينماها قرار دهد. ما پوزتيو اين فيلمها را از خارج وارد كرديم و تحويل لابراتورها داديم،كه پنج فيلم حسن پنهان، هميشه پاي يك زن در ميان است، ده رقمي، ديوار و فرزند خاك جزو فيلم‌هايي هستند كه شامل اين طرح شده‌اند.
وي افزود:در اين بخش كپي داريم كه به شكل عادي در اختيار مراكز استانها و شهرهاي بزرگ قرار مي‌گيرد و ديگركپي كه با قيمت پايين‌تر كه در اختيار شهرهاي كوچك قرار خواهد گرفت.


حمايت از تبليغات تلويزيوني فيلمها در مراكز استانها
مديرعامل موسسه سينما شهر همچنين خبر از حمايت تبليغات فيلمها در شهرستانها داد و افزود: بحث دوم در طرح ما ،تبليغات مناسب است كه اختصاصا در شهرستانها از اول تيرماه اجرا شده است و شروع موفقي نيز داشت.
وي افزود:تفاهم‌نامه اي با صدا و سيما براي پخش تيزر فيلم‌هاي سينمايي از مراكز استانها امضا شده كه براساس آن با تخفيف قابل ملاحظه‌اي اين امكان به ما داده شد كه تيزرهاي تلويزيوني استفاده كنيم. در اين بحث به هر ميزان كه دفاتر پخش با تلويزيون قرارداد منعقد مي‌كنند ،50 درصد هزينه آن توسط سينما شهر پرداخت مي‌شود كه اين امر از 20 خردادماه آغاز شده است.
مديرعامل موسسه سينما شهر اظهار داشت:در واقع با پخش تيزرهاي تبليغاتي از تلويزيون مراكز استانها ،اسم فيلم و نشاني كليه سينماهايي كه در استان و شهرستان‌هاي آن به نمايش درمي‌ايد برده خواهد شد كه اين تأثير مناسبي بر روي فروش فيلمها خواهد داشت.
وي گفت:در اين روش هم فيلم‌هايي كه به شكل طبيعي در شهرستانها به اكران فيلمها مي پردازند ،از تبليغات بهره‌مند خواهند شد و هم فيلم‌هايي كه در مراحل بعدي مجبور به اكران فيلمها بودند.

تامين مواد تبليغي فيلمها در شهرستانها
مسچي همچنين درباره حمايتهاي مواد تبليغاتي در شهرستانها گفت:هر كپي كه به صورت يارانه‌اي چاپ مي‌شود ،هزينه‌ سردر، عكس، مواد تبليغي داخل سينماي آن از طرف سينما شهر پرداخت مي‌شود. در واقع مجموعه كپي، مواد تبليغي، تيزرهاي تبليغاتي فيلم در مجموعه‌اي قرار مي‌گيرد كه هزينه‌هاي آن توسط سينما شهر پرداخت مي شود كه اين امر حدود يك ماه است كه شروع شده است و در همين مدت تأثير بسيار مناسبي بر روي فيلمها داشته است.


مهمترين تاثير اكران همزمان فيلم در سراسر كشور تاثير اجتماعي است
وي تأثيرات اكران همزمان تهران و شهرستانها را برشمرد و گفت: اكران همزمان فيلمها دو تأثير عمده دارد اولين تأثير روشن آن ،تأثير اقتصادي است كه سهم شهرستانها را در فروش فيلمها افزايش مي‌دهد و نتايج قابل ملاحظه اي هم داشته است.
مسچي مهمترين تاثير اكران همزمان در سراسر كشور را تاثير اجتماعي آن دانست و افزود: هميشه مخاطبين سينما در شهرهاي كوچك احساس نامناسبي نسبت به اين امر داشتند كه پس از مدتها كه از اكران فيلمها در تهران مي‌گذرد، فيلمها برايشان اكران مي‌شود.در واقع اين تأخير احساسي را در آنها به وجود مي‌آورد كه شهروند درجه دوم به حساب مي‌آيند.
مسچي همچنين گفت: در اكران همزمان تهران و شهرستانها بحث اجتماعي و تأثير آن از اهميت بيشتري برخوردار است احساس اينكه همه افراد در كشور يكسان ديده مي‌شوند و فرقي ميان جوان تهراني و مثلا جوان آستارايي وجود ندارد.


اكران همزمان باعث بازگشت سريع سرمايه مي‌شود
وي گفت:اين جريان حتي منجر به بازگشت اقتصادي مناسبي هم مي‌شود و گره‌هاي بحث اكران را حل مي‌كند كه اولا فروش فيلم در شهرستانها افزايش مي يابد و سهم شهرستانها به ميزان قابل توجهي خواهد رسيد و دوم اينكه طول زمان اكران كوتاه مي شود و به جاي اينكه صاحب فيلم صبر كند كه به مرور فيلمش در كشور اكران شود ،مي‌تواند در زمان كوتاه تري در كل تهران و شهرستانها فيلمش را اكران كند و هرچه زودتر به شبكه ويدئويي بپيوندد كه اين روند بازگشت سرمايه را سريع تر مي كند.
وي افزود: براي شروع فعاليت اين طرح ويژه بررسي و تحقيق يك ساله‌اي انجام شده و بخش عملياتي و اجرايي آن مدتهاست كه صورت گرفته است اما بهتر ديديم كه اين امر را رسانه‌اي نكنيم تا اين طرح به اجرا برسد.

سينماي تاريخ گذشته از سالنهاي سينما رخت برمي‌بندد
مسچي همچنين گفت:ما مواد خام و پوزتيو فيلمها را براي حدود يك سال خريداري كرديم و در اختيار پخش كننده ها قرار داديم تا آرامش خاطري براي فعاليت آنها فراهم شود. با اين روش مي توانيم ادعا كنيم كه هيچ سينمايي در ايران بدون فيلم جديد نخواهد ماند و ديگر لازم نيست كه سينماها فيلم‌هاي سال هاي گذشته را تكرار كنند. چون بحث سينماي تاريخ گذشته چيزي جز شكست اقتصادي براي صاحبان سينما ندارد و آنها هميشه گله مند بودند از اينكه فيلم‌هاي اكران به دست آنها خيلي دير مي رسد و اين حق مسلم آنها بود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com