1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 493  تاريخ مخابره خبر:  ۶/۵/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138705060109  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۰۱:۰۸
    ۱۳۸۷/۰۵/۰۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

فراخوان بخش ملي «صندوق مستند ايران» اعلام شد

همزمان با آغاز مراحل برگزاري دومين جشنواره بين‌المللي فيلم مستند ايران: سينما حقيقت، «صندوق مستند ايران» نيز تحت نظارت و پوشش مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، از توليد مستندهاي خلاق و با كيفيت در ايران و سراسر جهان حمايت مي‌كند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، هدف از راه‌‌اندازي بخش ملي «صندوق مستند ايران»، تحقق سينماي ملي و تقويت سينماي مستند خلاق مُلهم از هويت فرهنگي جامعه ايراني- اسلامي اعلام شده تا به حمايت از پروژه‌هايي كه داراي تهيه‌كننده و سرمايه‌گذار ايراني بوده و براي ارائه يا تكميل پروژه نياز به حمايت دارند، پرداخته‌شود.
    برپايه اين گزارش، شرايط «صندوق مستند ايران» به اين شرح اعلام شده است: تكميل فرم مخصوص توسط كارگردان (با برخورداري از تجربه توليد حداقل 3 فيلم مستند به نمايش درآمده)، معرفي يك تهيه‌كننده حقيقي سينماي مستند، ارائه طرح،‌ پژوهش مكتوب، برآورد بودجه و برنامه زمان‌بندي شده توليد و ... ضمن اينكه اولويت به پروژه‌هايي داده خواهدشد كه «راف كات» خود را ارائه نمايند.
    اين گزارش مي‌افزايد: عموم كارگردانان باتجربه سينماي مستند حداكثر تا تاريخ 30 مردادماه 1387 فرصت دارند تا طرح‌هاي خود را به «صندوق مستند ايران» به نشاني تهران ، خيابان سهروردي شمالي،ميدان شهيد قندي ، شماره 17 ،مركز گسترش سينماي مستند و تجربي ، واحد آموزش و پژوهش ارائه دهند.
براين اساس، يك گروه داوري 15 نفره متشكل از نمايندگان صنوف، تهيه‌كننده‌ها، مستندسازها، منتقدان و دست‌اندركاران سينماي مستند، طرح‌هاي ارائه شده را بررسي و 10 طرح برتر را انتخاب خواهندكرد.
    ستاد برگزاري جشنواره سينما حقيقت نيز همزمان با ايام برپايي جشنواره، نسبت به دعوت از ارائه‌دهندگان اين 10 طرح برگزيده (كارگردانان و تهيه‌كنندگان) اقدام نموده تا ضمن حضور در جلسات مشورتي با هيأت داوران و ارائه تحليل‌ها و تكميل ايده‌ها، سه طرح نهايي انتخاب و به منظور توليد، تا سقف 8 ميليون تومان مورد حمايت مركز گسترش سينماي مستند و تجربي قرار بگيرند.
فرم صندوق مستند ايران روي سايت جشنواره به نشاني www.irandocfest.ir قابل دسترسي است.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com