1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 1063  تاريخ مخابره خبر:  ۵/۵/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138705050101  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۱۵:۲۹
    ۱۳۸۷/۰۵/۰۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

رقابت مخملباف و وينترباتم براي صدف طلايي سن سباستين

تازه‌ترين ساخته‌هاي سينمايي سميرا مخملباف و مايکل وينترباتم در کنار آثار فيلمسازاني از ترکيه، ژاپن و اسپانيا در بخش رقابتي پنجاه و ششمين دوره جشنواره سن سباستين رقابت مي‌کنند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، اسکرين ديلي اعلام کرد جشنواره فيلم سن سباستين به عنوان قديمي‌ترين و مهمترين رويداد سينمايي دنياي اسپانيايي‌زبان‌ها از 18 تا 27 سپتامبر امسال (28 شهريور تا ششم مهر) برگزار مي‌شود و پيشتر حضور نمايندگان فرانسه، کره جنوبي، آرژانتين، دانمارک، تونس / هلند، آمريکا و ميزبان در آن قطعي شده بود.
    سميرا مخملباف فيلمساز جوان ايراني که پيش از اين دو بار برنده جايزه از جشنواره معتبر فيلم کن شده، براي اولين بار در اين دوره جشنواره سن سباستين با چهارمين فيلم خود "اسب دوپا" در بخش مسابقه حضور دارد. فيلم درباره پسرکي فقير است که نوجواني ثروتمند استخدامش مي‌کند تا مانند اسب او را بر پشت خود سوار و جابجا کند.
    وينترباتم هم امسال براي بار سوم به سن سباستين مي‌آيد تا بخت خود را براي کسب جايزه صدف طلايي با "جنوا" آزمايش کند. فيلمساز مشهور بريتانيايي پيش از اين در سال‌هاي 2004 و 2005 در اين جشنواره حضور داشته و داستان فيلم تازه او درباره پدري است که پس از مرگ همسرش همراه با دختران خود براي آغاز يک زندگي تازه به شهر جنوا مي‌رود.
هيروکازو کوره ـ ادا فيلمساز ژاپني هم پس از سال‌هاي 1998 و 2006 با فيلم تازه خود "قدم زنان" در بخش مسابقه سن سباستين حاضر خواهد بود. فيلم درامي خانوادگي درباره ديدار بچه‌ها با والدين سالخورده‌شان 15 سال پس از غرق شدن فرزند بزرگتر آنان است. کوره ـ ادا 10 سال پيش با "پس از زندگي" جايزه فيپرشي را از اين جشنواره برده بود.
    خاوير فسر فيلمساز اسپانيايي نامزد اسکار با درام احساسي "راه" به جشنواره سينمايي منطقه باسک پا مي‌گذارد. فيلم که بر اساس داستاني واقعي ساخته شده، داستاني دخترکي 11 ساله است که بايد همزمان با دو رويداد کاملا تازه و البته متفاوت در زندگي خود مواجه شود؛ عشق و مرگ. فسر سال 2007 با فيلمي کوتاه نامزد اسکار شده بود.
يسيم اوستااوغلو کارگردان ترک ديگر فيلمسازي است که با چهارمين ساخته خود "جعبه پاندورا" به سن سباستين پنجاه و ششم مي‌آيد. فيلم توليد مشترک آلمان / ترکيه / فرانسه و بلژيک درباره سه خواهر و برادر است که براي يافتن مادر گمشده خود ناچار به کنار گذاشتن اختلاف‌هايشان مي‌شوند.
    آخرين فيلمسازي که حضورش در سن سباستين 2008 قطعي شده بلن ماسياس فيلمساز زن اسپانيايي است که نخستين فيلم بلند خود "حياط زندان من" را به اين جشنواره مي‌آورد. فيلم داستان دزدي خرده‌پاست که نمي‌تواند زندگي سخت خارج از زندان را تحمل مي‌کند و تصميم مي‌گيرد براي بازگشت به آنجا يک نمايش ترتيب بدهد.
    بخش مرور آثار ماريو مونيچلي فيلمساز ايتاليايي در جشنواره امسال برگزار مي‌شود و يک بخش مرور نيز به سينماي نوآر ژاپن اختصاص دارد که با نمايش 40 فيلم همراه است. ضمنا برگزارکنندگان سن سباستين با اختصاص يک بخش مرور از ترنس ديويس فيلمساز بريتانيايي تقدير مي‌کنند و "ويکي کريستينا بارسلونا" وودي آلن هم در يک بخش جنبي به نمايش درمي‌آيد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com